دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی شورای حل اختلاف

 

 

دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی شورای حل اختلاف :

 


 

خرید سوالات استخدامی شورای حل اختلاف با پاسخنامه

 

 
 
 
 
 


 
 
 

استخدام شورای حل اختلاف - 25 آبان 1400

مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با استناد به مقررات قانون شوراهای حل اختلاف مصوب 1394 و آیین نامه اجرایی آن مصوب 1395 از کارکنان افتخاری در شوراهای حل اختلاف سراسر کشور (به عنوان دبیر، اجرای احکام و نیروهای ستادی) به شرح زیر دعوت به همکاری می نماید
مهلت ثبت نام تا 4 آذر 1400 می باشد

 

 

 

شرایط عمومی داوطلبان

1- متدین به دین مبین اسلام
2- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
3- التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلق فقیه
4- حسن شهرت به امانت و دیانت و صحت عمل
5- عدم استفاده از مشروبات الکلی و عدم اعتیاد به مواد مخدر یا روانگردان
6- حداقل 30 سال سن تمام
7- کارت پایان خدمت وظیفه عمومی با معافیت از آن برای مشمولان
8- متاهل بودن
9- سابقه سکونت در حوزه شورا حداقل به مدت شش ماه
تبصره ۱ : ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام (1400/08/25 ) میباشد. 

 
 

آزمون اختصاصی

 

داوطلبان مشاغل «دبیر» و «اجرای احکام» فاقد آزمون تخصصی بوده و مواد آزمون تخصصی سایر مشاغل به شرح ز یر میباشد:

ردیف نام شغلب شرایط احراز
1 نیروی ستادی (مدیریت) مدیریت منابع انسانی - مبانی سازمان و مدیریت - سیستم های اطلاعاتی در مدیریت
- تحلیل داده و اطلاعات
2 نیروی ستادی (فناوری اطلاعات)  پایگاه داده ها - برنامه نویسی کامپیوتر - سیستم عامل - Network 
3 نیروی ستادی (آمار) روش های آماری - رگرسیون - محاسبات آماری - روشهای نمونه گیری
4 نیروی ستادی (آموزش) اصول برنامه ریزی آموزشی - سنجش و اندازه گیری - فلسفه مدیریت آموزشی
- اصول مدیریت آموزشی
5 نیروی ستادی (مدیریت فرهنگی) مدیریت رفتار سازمانی - اصول و مبانی ارتباطات - اقتصاد و فرهنگ - آشنایی
با سبک های هنری
6 نیروی ستادی (روانشناسی) روانشناسی تربیتی - مبانی راهنمایی و مشاوره - روانشناسی سلامت -
روانشناسی اجتماعی
7 نیروی ستادی (گرافیک) مبانی هنرهای تجسمی - عکاسی - صفحه آرایی - تصویرسازی

 

امتیازات و سهمیه های قانونی

 

۱-۴ .سهمیه ایثارگران
براساس هماهنگی به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جهت ایثارگران، امتیازات زیر لحاظ شده است:
۱ .ایثارگران نوع اول : کسب ۸۰ %حد نصاب پذیرش آزمون؛
۲ .ایثارگران نوع دوم : کسب ۹۰ %حد نصاب پذیرش آزمون؛
ایثارگران نوع اول شامل:
- جانبازان
- آزادگان
- همسر و فرزندان شهدا
- همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
- همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
- پدر، مادر، خواهر و برادر شهید
ایثارگران نوع دوم شامل:
- رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
- همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
- فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
- فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت
تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از :
۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود
۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل
۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران 

 

 

مراحل ثبت نام 

 

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز سهشنبه ۲۵ آبانماه ۱۴۰۰ شروع و تا پایان روز پنجشنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۰ انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان باید در مدت زمان فوق، نسبت به ثبتنام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
۱-۵ .مطالعه شرایط آزمون
داوطلب باید در زمان ثبتنام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد. دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است. اکیدًا توصیه میشود داوطلبین محترم، قبل از هرگونه اقدام بر روی سامانه، شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.
۲-۵ .تهیه فایل اسکن شده از مدارک
۱ .عکس پرسنلی
داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق سامانه ثبتنام اینترنتی در اختیار داشته باشد:
- عکس ۳در ۴(تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد؛
- با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۲۰۰در۳۰۰ و حداکثر ۳۰۰ در۴۰۰ پیکسل باشد؛
- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛
- حجم فایل ذخیره شده باید حداقل ۱۵ کیلوبایت و حداکثر ۷۰ کیلوبایت باشد؛
- حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛
- حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛
تذکر (۱) : اسکن و استفاده از عکس روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ...) قابل قبول نیست و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲) : عکس خواهران باید با حجاب بوده و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳) : در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد. لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای مختلف، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرًا برای داوطلبانی که در کافینت ثبت نام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتمًا نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نماید تا اشتباهًا عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد.
بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی
رفتار خواهد شد.
۲ .کارت ملی
تذکر ۱ : داوطلب باید تصویر کارت ملی خود را به صورت فایل با فرمت JPG و با وضوح و کیفیت بالا در سامانه بارگذاری نماید. حجم این فایل حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد و حاشیه های زائد حذف و ترجیحًا رنگی باشد. 

 
 

> پرداخت وجه

متقاضیان واجد شرایط، پس از مطالعه دقیق شرایط آزمون، باید با مراجعه به منوی «آزمون» در صفحه اول سامانه، بر روی گزینه «پرداخت هزینه» کلیک کرده و مبلغ ۱٫۴۰۰٫۰۰۰ ریال هزینه ثبتنام در آزمون را به اضافه ۵٫۰۰۰ ریال خدمات پیامکی پرداخت نمایند. جهت این امر، داشتن کـارت بـانکی به همـراه رمـز اینتـرنتی و کد CVV2 مورد نیاز میباشد.
«توکن پرداخت»، کد منحصر به فرد و مخصوص هر داوطلب است که در صورت اقدام موفق داوطلب جهت پرداخت هزینه ثبتنام به داوطلب اختصاص مییابد. لذا ضروری است داوطلبین، این کد «توکن پرداخت» را (که به شماره تلفن همراه داوطلب نیز پیامک میگردد) تا پایان مراحل ثبتنام و دریافت «کد رهگیری» نزد خود نگهداری نمایند. همچنین این کد، با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده در ابتدای فرآیند پرداخت، در سامانه قابل بازیابی خواهد بود.
تذکر ۱ : در صورتی که داوطلب بلافاصله پس از پرداخت هزینه، امکان ثبتنام و انجام فرآیند مربوط به آن را نداشته باشد، با در دست داشتن کد رهگیری پرداخت، میتواند در زمان دیگری اقدام به ثبت نام نماید. برای این امر، میبایست از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «ثبتنام در آزمون» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، اقدام به ثبت نام نماید.
تذکر ۲ : در صورتی که داوطلب به هر دلیل پس از پایان موفقیتآمیز مراحل پرداخت هزینه، به توکن پرداخت خود دسترسی نداشته باشد، برای بازیابی توکن پرداخت، از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «بازیابی کد رهگیری/توکن» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، دوباره توکن پرداخت برای ایشان پیامک میشود.
تذکر ۳ : به ثبت نامهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی، به هیچ وجه مسترد نمیگردد.
 

 

> شروع فرآیند ثبت نام

 

فرآیند ثبت نام در سامانه، در هفت مرحله انجام میپذیرد تا داوطلب بتواند در هر مرحله، به راحتی اطلاعات خود را وارد سامانه نماید.
مرحله ۱ : بارگذاری مدارک
در این بخش، مدارک مشخص شده در «بخش ۲-۵ «بارگذاری میگردد.
مرحله ۲ : اطلاعات فردی
مشخصات فردی داوطلب در این بخش در سامانه ثبت میگردد.
مرحله ۳ : سهمیه و سوابق
این بخش مربوط به ثبت سهمیه ها و سوابق کاری داوطلبان میباشد.
تذکر مهم : به دلیل ارتباط سامانه ثبتنام با سامانه مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران، اطلاعات ایثارگری داوطلبان دارای ایثارگری نوع اول به صورت خودکار در سامانه ثبت خواهد شد.
اما داوطلبان دارای ایثارگری نوع دوم، میبایست به صورت خوداظهاری شرایط خود را در سامانه ثبت نموده و پس از آزمون، شرایط آنها بررسی خواهد شد.
مرحله ۴ : اطلاعات تحصیلی
اطلاعات تحصیلی داوطلب در این بخش وارد سامانه میگردد.
مرحله ۵ : بخش مورد درخواست
در این مرحله، سامانه با توجه به اطلاعات ثبت شده داوطلب در مراحل قبلی، پروانه های قابل انتخاب را به
داوطلب نمایش داده و داوطلب میتواند از بین آنها تنها یک مورد را به عنوان پروانه مورد درخواست خود،
انتخاب نماید. سپس منطقه جغرافیایی مورد درخواست را مشخص خواهد نمود.

 

 

 

> زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

 

 

کارت شرکت در آزمون، از تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۰ در تهران و با توجه به آمـار شـرکت کنندگان، حسب مورد در مـراکز استـانها برگزار خواهد شد. ملاک تع˺ن حوزه امتحانی داوطلبان، نزدیکترین حوزه برگزاری آزمون به «شهرستان اعلام شده داوطلب در فرم ثبتنام جهت روز آزمون» میباشد که در فرم ثبتنام درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به
هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط مسئولین ذیربط، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
تذکر : داوطلبان گرامی میتوانند حوزه برگزاری آزمون خود را استانی غیر از استان محل سکونت خود انتخاب نمایند، به عنوان مثال ساکنین شهر کاشان، میتوانند استان قم را به عنوان محل برگزاری آزمون انتخاب کنند که فاصله آن نسبت به شهر اصفهان (که مرکز استان خودشان هست) کمتر میباشد.

 

 

> مراحل و نحوه اعلام نتیجه

۱-۶ .کسب حدنصاب علمی
معرفی داوطلبان جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه منوط به کسب حد نصاب لازم در آزمون کتبی بوده و مطابق قواعد زیر میباشد:
پس از برگزاری آزمون، نمرات داوطلبان محاسبه و حد نصاب امتحان بر اساس بالاترین نمره مکتسبه در آن بخش محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار میگیرد.
حدنصاب پذیرش در آزمون کتبی، کسب حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون میباشد.
از بین داوطلبانی که حدنصاب آزمون را کسب کرده باشند، حداکثر تا سه برابر ظرفیت اعلامی، به ترتیب نمره فضلی، به مراحل بعدی معرفی خواهد شد.
تبصره ۱ : داوطلبان فاقد حـدنصاب، از ادامه مـراحل جذب، حذف میشوند.
تبصره ۲ : حدنصاب داوطلبان دارای سهمیه ایثارگر ی حسب مورد، ۸۰ یا ۹۰ درصد حدنصاب آزمون در همان بخش خواهد بود.
 

 

> تذکرات مهم

1. این آزمون صرفًا در راستای ایجاد شرایط عادلانه جهت مشارکت عمومی در امر صلح و سازش برگزار میگردد و متقاضیان در صورت پذیرش نهایی، با رعایت ماده ۳ قانون شوراهای حل اختلاف و ماده ۶ آئین نامه اجرایی آن، جهت همکاری به عنوان نیروی افتخاری براساس قانون شوراهای حل اختلاف مصوب سال ۱۳۹۴ جذب میشوند و هیچ گونه حقوقی جهت استخدام برای آنها ایجاد نمیگردد.
۲ .مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه نهایی باید به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
۳ .داوطلبان صرفًا در صورتی میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند که مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) آنان مطابق با عناوین مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) مندرج در بخش سوم همین دفترچه بوده و همچنین عنوان مدرک تحصیلی ثبت نامی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه وی عینا درج گردیده باشد.
تذکر (۱) :در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در آگهی منتشره، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفًا فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایشها» در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایشهای آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند و در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه ثبت شده باشد، صرفًا آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مدنظر میباشد.
تذکر (۲) :از آن جایی که تایید شرایط احراز مشاغل (از جمله مقاطع، رشته ها و گرایش های مورد نظر برای هر یک از مشاغل) صرفًا از وظایف و اختیارات قوه قضائیه میباشد، بنابراین ارائه هرگونه گواهی از مراجع مختلف، مبنی بر تطابق رشته ها و یا گرایشهای تحصیلی با رشته یا گرایشهای تحصیلی عنوان شده در آگهی جهت ادامه فرایند جذب موضوعیت نداشته و صرفًا عین عنوان رشته ها و یا گرایشهای تحصیلی مندرج در آگهی ملاک عمل میباشد. از اینرو داوطلبانی که در مرحله بررسی مدارک، از لحاظ شرایط احراز اعلام شده در آگهی منتشره، واجد شرایط تشخیص داده نشوند، از ادامه فرایند جذب، حذف و معرفی آنان در این مرحله، کان لم یکن تلقی گردیده و هیچگونه حق و امتیازی برای داوطلب ایجاد نکرده و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
۴ .داوطلبان میبایست سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کار را داشته باشند. در صورت عدم تأیید توانایی داوطلبان در مراحل مختلف جذب، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه میباشد.
۵ .با توجه به اینکه مرکز توسعه حل اختلاف، مدارک متقاضیان دارای حدنصاب را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، ایثارگری و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، هیچگونه حق و امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون داوطلب از سایر فرآیند جذب همکاری حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
۶ .مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلامشده در مفاد آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از جذب محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی باشد و یا در صورت بروز هرگونه اشتباه در فرآیند آزمون که منجر به ورود داوطلب به مرحله بعدی شده باشد، از انجام مراحل بعدی محروم میگردد.
۷ .اسامی پذیرفته شدگان نهایی پس از تأیید مراجع ذیصلاح از طریق درگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. 

 

 

 

تقویم آزمون:
شروع ثبت نام در آزمون: از 25 آبان 1400
مهلت ثبت نام در آزمون: تا 4 آذر 1400
زمان دریافت کارت آزمون: 26 بهمن 1400
زمان برگزاری آزمون: 29 بهمن 1400 



 
 
 
 

خرید سوالات استخدامی شورای حل اختلاف با پاسخنامه

 

 
 
 
 

کلمات کلیدی
اخبار و جزئیات استخدام شوراهای حل اختلاف[heading-test]آزمون جذب نیروهای افتخاری شورای حل اختلاف - 25... 3 days ago — خبر ۲۴ آبان ۱۴۰۰- فراخوان جذب نیروهای افتخاری شورای حل اختلاف سال ۱۴۰۰ ... سهمیه ۲۰ درصدی کارکنان شوراهای حل اختلاف در آزمون استخدامی قوه ... آزمون های استخدامی - دفترچه راهنمای آزمون جذب نیروهای افتخاری شوراهای حل اختلاف منتشر شد. دانلود فوری نمونه سوالات استخدامی شورای حل اختلاف - داوطلبین دانشگاهی - آزمون قضاوت ویژه شوراهای حل اختلاف به همراه جواب دقیق. اگر داوطلب شرکت در آزمون‌های استخدامی این نهاد هستید، می‌توانید به نمونه سوالات استخدامی شورای حل اختلاف به صورت رایگان دست یابید. دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی شورای حل اختلاف 1396,نمونه سوالات ویژه آمادگی داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون قضاوت ویژه شوراهای حل اختلاف. منابع آزمون استخدامی آزمون قضاوت شوراهای حل اختلاف – داوطلبان دانشگاهی – با ... نمونه سوالات استخدامی شورای حل اختلاف - داوطلبین دانشگاهی - آزمون ... مجموعه جامع نمونه سوالات آزمون قضاوت استخدامی شورای حل اختلاف 1396 نمونه سوالات چهارجوابی آزمون قضاوت استخدامی شورای حل اختلاف دانلود فوری بسته نمونه سوالات ... ۱۹ آبان: جذب همکاری آزمونی و غیرآزمونی داوری و میانجی‌گری - ۸ خرداد: افزایش حقوق و پاداش کارکنان شورا‌های حل اختلاف در سال جاری - ۲۹ ... نمونه سوالات آزمون قضاوت استخدامی شورای حل اختلاف - دانلود نمونه سوالات آزمون ... کاملترین مجموعه سوالات استخدامی آزمون قضاوت شوراهای حل اختلاف – داوطلبان سوالات قضاوت شوراهای حل اختلاف +رایگان :: سوالات استخدامی. معاونت اجرای احکام شورا حل اختلاف تهران – سوالات متداول شورای حل اختلاف – پاسخ به پاسخ : خیرـ ...