دانلود رایگان سوالات استخدامی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جهوری اسلامی ایران

 

سوالات عمومی رایگان ویژه آزمون استخدام مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

 

دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جهوری اسلامی ایران :

 


 

خرید سوالات استخدامی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جهوری اسلامی ایران با پاسخنامه

 
 
 
 
 


 

آگهی استخدام دستگاه های اجرایی - 27 بهمن 1400

 

 

 

اطلاعیه‌ زمان ثبت‌ نام‌ و شرکت در‌ نهمین آزمون‌ استخدامی فراگیر 1400:

به ‌اطلاع‌ متقاضیان‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ‌میرساند که ثبت‌ نام از روز چهارشنبه مورخ 1400/11/27 از طریق درگاه اطلاع‌ رسانی این سازمان آغاز و در روز دوشنبه مورخ 1400/12/02 پایان میپذیرد؛ لذا متقاضیان میتوانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون را از طریق لینک موجود در زیر دانلود و بررسی نمایید.

ضمناً آزمون رشته‌های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه مورخ 1401/02/16 و رشته‌های شغلی سایر دستگاهها در روز جمعه مورخ 1401/04/31 برگزار خواهد شد.

 

تقویم آزمون:
شروع ثبت نام: از 27 بهمن 1400
مهلت ثبت نام: تا 02 اسفند 1400
دریافت کارت آزمون سازمان ها: 28 تیر 1401
زمان برگزاری آزمون سازمان ها: 31 تیر 1400

 

دفترچه راهنمای ثبت نام سال 1400

راهنمای ثبت نام سال 1400

 

 

 

 


 

 
لیست دروس و منابع آزمون فراگیر دستگاههای اجرایی در  سازمان اسناد و کتابخانه ملی جهوری اسلامی ایران :
 
 
مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین میشود:
(ICDL -1 فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه
-2 ریاضی و آمار مقدماتی
-3 زبان و ادبیات فارسی
-4 معارف اسلامی
-5 زبان انگلیسی عمومی
-6 اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
-7 هوش و توانمندی های عمومی
- آزمون به صورت چهار گزینهای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
- سؤالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی،
مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.
- اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این
صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.
تذکر مهم: سوالات حیط ههای تخصصی آزمون مشترک بر اساس دانش و مهارت های تخصصی متناسب با خوش های شغلی یا
مشاغل، با هماهنگی دستگاه های اجرایی و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تهیه خواهد شد.
 
 
درباره سازمان اسناد و کتابخانه ملی جهوری اسلامی ایران :
 
 
 

سازمان اسناد ملی ایران تا سال 1381 به عنوان سازمانی مستقل و زیر نظر سازمان امور اداری و استخدامی مشغول فعالیت بود، تا این که در تاریخ 1381/6/2، بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، با کتابخانه ملّی ایران ادغام و سازمانی جدید با عنوان «سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران» زیر نظر نهاد ریاست جمهوری، به وجود آمد و هر دو نهاد پیشین، در آن به عنوان معاونت هایی مستقل، شروع به فعالیت کردند‏‎. ‎

 

 

طبق اساسنامه سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، کتابخانه ملی موسسه ای آموزشی، پژوهشی  و خدماتی است. در راستای این تعریف، کتابخانه وظایف زیر را برعهده دارد. 

گردآوری: کتابخانه ملی براساس وظایف قانونی خود، ملزم به گردآوری و حفظ منابع با مشخصات زیر است:

  • تمامی آثار مکتوب و غیر مکتوب منتشر شده در داخل کشور، اعم از کتاب، نشریه، جزوه، خبرنامه، پوستر، نقشه، نوارهای صوتی و تصویری، مدارک دیجیتالی و نظایر آن
  • آثار منتشر شده در خارج از ایران در حوزه مطالعات ایرانی و اسلامی به زبان های غیر فارسی به ویژه انگلیسی و عربی و همچنین کلیه آثار منتشر شده به زبان فارسی
  • منابع مرجع و معتبر در موضوعات گوناگون به زبان های غیر فارسی به ویژه انگلیسی و عربی

 

سازماندهی: در اجرای این وظیفه، کارهای گوناگونی چون فهرست نویسی، رده بندی، نمایه سازی و چکیده نویسی منطبق با استانداردهای بین المللی انجام می شود.
از سال 1377 کلیه ناشران ملزم به فهرست نویسی پیش از انتشار (فیپا) برای کتاب ها شدند.
علاوه بر این، کتابخانه عهده دار تخصیص شماره استاندارد بین المللی پیایندها (شاپا) و نیز شماره استاندارد بین المللی کتابخانه ها (شابکا) به متقاضیان است. 

اشاعه اطلاعات: رئوس فعالیت های کتابخانه ملی در این حوزه به قرار زیر است:

  • ارائه خدمات گوناگون در زمینه اطلاع رسانی به مراجعان
  • انتشار طیف گسترده ای از منابع در موضوعاتی چون کتابداری و اطلاع رسانی، نسخه های خطی، کتابشناسی ها، ایران شناسی، اسلام شناسی و ارائه ابزارها و استانداردهای لازم برای کتابخانه ها و مباحث مربوطه
  • عرضه دو بانک اطلاعاتی مهم به نام های «کتابشناسی ملی ایران» و «نمایه ملی ایران» در قالب چاپی و لوح فشرده 
  • راه اندازی سایت اینترنتی کتابخانه ملی با نشانی www.nlai.ir و عرضه اطلاعات کتابشناختی انواع منابع و آثاری که کتابخانه ملی به نحوی سازماندهی نموده است.

 

پژوهش: پژوهش در کتابخانه ملی به منظور اعتلا و بهبود فعالیتهای علم اطلاعات و دانش شناسی کشور انجام می گیرد. برخی از فعالیت های پژوهشی آن به شرح زیر است:

  • تدوین راهنماها و استانداردهای لازم برای انواع کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی به صورت استانداردهای کتابخانه های دانشگاهی، استانداردهای کتابخانه های تخصصی، استانداردهای کتابخانه های مدارس، استانداردهای کتابخانه های زندان، راهنمای کتابخانه های ایران و مانند آن 
  • پدیدآوردن و تدوین و تالیف ابزار و منابع لازم برای تسهیل فعالیت های علم اطلاعات و دانش شناسی کشور مانند تدوین سرعنوان های موضوعی فارسی، فهرست مستند مشاهیر، اصطلاحنامه سه زبانه اصفا، مارک ایران، گسترش رده بندی (رده بندی مربوط به زبان، ادبیات و تاریخ ایران، اسلام، فلسفه، حقوق و نظایر ایران) در دو رده بندی کنگره و دیویی 
  • انجام پژوهش های کاربردی و بنیادی و حمایت از پژوهش هایی که در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی و ایرانشناسی و اسلام شناسی. این طرح های پژوهشی پس از تصویب در شورای پژوهشی به اجرا درمی آید. 

علاوه بر فعالیت های ذکر شده که در بخش پژوهش صورت می گیرد، به دلیل ماهیت و وظیفه ی پژوهشی سازمان، در بخش های دیگر نیز فعالیت های پژوهشی صورت می پذیرد. 

آموزش: در دهه هفتاد با تاسیس مرکز اموزش عالی کتابداری در دو مقطع کاردانی و کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی، دانشجویانی مشغول به تحصیل شدند. آموزش های ضمن خدمت برای کارکنان کتابخانه ملی و کتابداران سایر سازمان ها، ازدیگر برنامه های آموزشی اجرا شده است. 

 

 

 

 

کلمات کلیدی
 
 برای مشاهده کلیه اخبار و اطلاعیه های استخدامی سازمان کتابخانه ملی در سال ... یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ اخبار استخدام در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دفترچه شرایط نهمین آزمون ... معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد ... ✓ داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند. ✓ التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. ✓ به دلیل نوع وظایف و محیط خدمت، ... معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از برپایی آزمون استخدامی جهت جذب نیرو در این سازمان در خرداد ماه خبر داد ...  مظفر پاسدار شیرازی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این مطلب، درباره برپایی این آزمون استخدامی گفت: ... اخبار استخدام در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران[heading-test]شرایط نهمین آزمون استخدام فراگیر سال 1400با توجه به م. تذکر : این صفحه تا زمان انتشار آگهی استخدام از طرف مرکز مربوطه غیر فعال است. آخرین وضعیت آگهی استخدام کتابخانه ملی در سامانه : وضعیتی ثبت نشده است.سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیروی انسانی ... شیراز، همدان، تبریز و زاهدان، اطلاعیه استخدامی منتشر نموده است.  ۲- نظر به اخذ دانشنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد از طرف شاکی ۳- نظر به اینکه مطابق با ماده ۱ قانون اساسنامه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران مصوب ...