دانلود رایگان سوالات استخدامی بیمه مرکزی ایران

 

سوالات عمومی رایگان ویژه آزمون استخدام مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

 

دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی بیمه مرکزی ایران :

 


 

خرید سوالات استخدامی بیمه مرکزی ایران با پاسخنامه

 
 
 
 
 


 

آگهی استخدام دستگاه های اجرایی - 27 بهمن 1400

 

 

 

اطلاعیه‌ زمان ثبت‌ نام‌ و شرکت در‌ نهمین آزمون‌ استخدامی فراگیر 1400:

به ‌اطلاع‌ متقاضیان‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ‌میرساند که ثبت‌ نام از روز چهارشنبه مورخ 1400/11/27 از طریق درگاه اطلاع‌ رسانی این سازمان آغاز و در روز دوشنبه مورخ 1400/12/02 پایان میپذیرد؛ لذا متقاضیان میتوانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون را از طریق لینک موجود در زیر دانلود و بررسی نمایید.

ضمناً آزمون رشته‌های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه مورخ 1401/02/16 و رشته‌های شغلی سایر دستگاهها در روز جمعه مورخ 1401/04/31 برگزار خواهد شد.

 

تقویم آزمون:
شروع ثبت نام: از 27 بهمن 1400
مهلت ثبت نام: تا 02 اسفند 1400
دریافت کارت آزمون سازمان ها: 28 تیر 1401
زمان برگزاری آزمون سازمان ها: 31 تیر 1400

 

دفترچه راهنمای ثبت نام سال 1400

راهنمای ثبت نام سال 1400

 

 

 

 


 

 
لیست دروس و منابع آزمون فراگیر دستگاههای اجرایی در  بیمه مرکزی ایران :
 
 
مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین میشود:
(ICDL -1 فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه
-2 ریاضی و آمار مقدماتی
-3 زبان و ادبیات فارسی
-4 معارف اسلامی
-5 زبان انگلیسی عمومی
-6 اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
-7 هوش و توانمندی های عمومی
- آزمون به صورت چهار گزینهای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
- سؤالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی،
مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.
- اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این
صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.
تذکر مهم: سوالات حیط ههای تخصصی آزمون مشترک بر اساس دانش و مهارت های تخصصی متناسب با خوش های شغلی یا
مشاغل، با هماهنگی دستگاه های اجرایی و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تهیه خواهد شد.
 
 
درباره بیمه مرکزی ایران :
 
 
 

تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران در ۱۵ آبان ۱۳۱۴ وتصویب قانون بیمه در هفتم اردیبهشت ۱۳۱۶ را باید نقطه آغاز تحولات بازار بیمه کشور دانست . با تصویب این قانون حدود ۱۰ شرکت بیمه خارجی شعب و نمایندگی های خود در ایران را ثبت کردند . درسال ۱۳۲۹ نخستین شرکت بیمه خصوصی ایرانی به نام "بیمه شرق " تاسیس شد و پس از آن در دهه های بعد تعداد دیگری از شرکت های بیمه خصوصی ایرانی و یا با سرمایه گذاری مشترک ایرانی و خارجی در ایران آغاز به فعالیت کردند.
نظارت و بیمه گری توامان شرکت سهامی بیمه ایران در بازار بیمه موجب شد که سیاست گذاران به دنبال تفکیک تصدی از سیاست گذاری و نظارت در بازار بیمه باشند و با تاسیس بیمه مرکزی تحولات صنعت بیمه شتاب بیشتری گرفت .
قانون تأسیس بیمه مرکزى ایران و بیمه‌گرى در ۳۰ خرداد ۱۳۵۰ در ۷۷ ماده به تصویب رسید و نحوه فعالیت و عملیات بیمه را در مورد شرکت‌هاى داخلى و خارجى ترسیم نمود . ماده (۱ ) این قانون اعلام کرده است که :
به‌منظور تنظیم و تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران و حمایت بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها و همچنین به‌منظور اعمال نظارت بر این فعالیت، مؤسسه‌اى به نام بیمه مرکزى طبق مقررات این قانون با اهداف زیر تأسیس مى‌گردد.

- تنظیم بازار بیمه کشور و هدایت آن از طریق تصویب آیین­ نامه ­ها و مقررات

- توسعه و تعمیم بیمه­ های بازرگانی

- اعطای مجوز تأسیس شرکت ­ها و شبکه کارگزاری و نظارت بر فعالیت شرکت­های بیمه­ ای به نمایندگی از دولت در بازار

- انجام امور اتکایی اجباری برای مؤسسات بیمه­ ای

- قبولی و واگذاری بیمه­ های اتکایی با مؤسسات داخلی و خارجی

 

بیمه مرکزی ایران دارای وظایف و اختیارات زیر است:
۱- تهیه آیین نامه و مقرراتی که برای حسن اجرای امر بیمه درایران لازم باشد با توجه به مفاد این قانون
۲- تهیه اطلاعات لازم از فعالیتهای کلیه موسسات بیمه که در ایران کار می کنند
۳- انجام بیمه های اتکایی اجباری
۴- قبول بیمه های اتکایی اختیاری از موسسات داخلی یا خارجی
۵- واگذاری بیمه های اتکایی به موسسات داخلی یا خارجی در هر مورد که مقتضی باشد
۶- اداره صندوق تامین خسارتهای بدنی و تنظیم آیین نامه آن موضوع ماده ۱۰ قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسائل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب دی ماه ۱۳۴۷(۱)
۷- ارشاد و هدایت و نظارت بر موسسات بیمه و حمایت از آنها در جهت حفظ سلامت بازار بیمه و تنظیم بر امور بیمه اتکایی و جلوگیری از رقابت های مکارانه و ناسالم
تبصره :بیمه مرکزی ایران ملزم به حفظ اسرار موسساتی است که به موجب این قانون حق نظارت بر آنها را دارا می باشد و به هیچ وجه نباید از اطلاعاتی که در جهت اجرای این قانون بدست می آورد جز در مواردی که قانون معین مینماید استفاده کند.

با توجه به تصویب قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت بدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل اشخاص ثالث د ر ۱۶/۴/۱۳۸۷، ماده ۱۰ این قانون جایگزین ماده ۱۰ قانون مصوب دی ماه ۱۳۴۷ شده است.

 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

کلمات کلیدی
 
آگهی استخدام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران لینک های مرتبط: شرکت های معتبر | اپلیکیشن استخدام | جستجوی شغل | لیست مشاغل | لیست استانها | کانال تلگرام |... شرایط آزمون استخدامی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ایران استخدام گام به گام تا زمان شروع به کار شما همراهتان خواهد بود جهت مشورت در رابطه ... منابع و سوالات مفید برای استخدام شرکت سهامی بیمه ایرانآخرین اخبار مهم ... لرستان و مرکزی) که بعلت شیوع بیماری کرونا، فرایند مصاحبه استخدامی ... آرشیو تگ ها: استخدام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران. متأسفیم؛ مطلب مورد نظر شما موجود نیست. با عضویت در خبر نامه، آخرین اخبار استخدامی را در ایمیل خود ...سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی بیمه مرکزی ایران (همراه با پاسخنامه و سوالات رایگان) آیا به دنبال اصل نمونه سوالات آزمون استخدامی بیمه مرکز... کاربران عزیز در این صفحه تمام سوالات مفید و کاربردی برای آزمون استخدامی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای دروس عمومی، تخصصی به همراه اصل سوالات رایگان طبق ... منابع و سوالات مفید برای استخدام بیمه مرکزی — فهرست مطالب مهم. جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید. منابع و سوالات مفید ... مختصری درباره بیمه مرکزی : بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران طبق قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری در سال ۱۳۵۰ به صورت شرکت سهامی تأسیس شد.بر پایهٔ این قانون ... سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی بیمه مرکزی ایران (همراه با پاسخنامه و سوالات رایگان).. سوالات مصاحبه آزمون استخدامی سازمان بیمه مرکزی – «ای. 124 · سوالات ... این مجموعه سوالاتی را برای استخدام کارکنان خود بیان می کند و البته سعی می شود در سوالات مصاحبه استخدامی بیمه ایران بیشتر از رشته تحصیلی شما ... این بسته شامل دروس زیر میباشد :دانلود سوالات آزمون استخدامی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران - تست دانلود | دانلود سوالات استخدامی | مصاحبه استخدامی | جزوه استخدامی | نمونه ...  سوالات دارای پاسخنامه میباشد. سوال زبان و ادبیات فارسی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به همراه ...