دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک شهر

 

 

دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی بانک شهر :

 


 

خرید سوالات استخدامی بانک شهر با پاسخنامه

 

 
 
 
 
 
 


 

آگهی استخدام بانک شهر - 1 اردیبهشت 1401

 

با استعانت از خداوند متعال، بانک شهر به منظور تامین و تکمیل بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز شعب خود در سمت بانکدار (متصدی دریافت و پرداخت - تحویلدار)، بر اساس ضوابط، مقررات و آیین نامه داخلی خود، از بین متقاضیان مرد و زن واجد شرایط، در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز پس از کسب موفقیت در آزمون کتبی و اعلام پذیرفتگان چند برابر ظرفیت، با انجام مصاحبه های تخصصی، عمومی و طی مراحل اداری، درنهایت تعداد 130 نفر با انعقاد قرارداد خرید خدمت با مدت معین و بیمه و بازنشستگی تامین اجتماعی به کارگیری نماید. افرادی که در آزمون کتبی موفقیت لازم را کسب نمایند، برای انجام مصاحبه های عمومی و تخصصی دعوت خواهند شد. بدیهی است صرفا موفقیت در آزمون کتبی حقی برای داوطلب جهت استخدام در بانک ایجاد نخواهند نمود و پس از تکمیل تمامی مراحل شامل مصاحبه های تخصصی، رفتاری، ارزیابی شایستگی ها و نتایج استعلامات، برابر ضوابط داخلی بانک نفرات حائز شرایط با لحاظ تعداد مورد نیاز شناسایی و دعوت خواهند شد.

 

تقویم آزمون:
شروع ثبت نام: از 4 اردیبهشت 1401
مهلت ثبت نام: تا 14 اردیبهشت 1401
دریافت کارت آزمون: 3 خرداد 1401
زمان برگزاری آزمون: 6 خرداد 1401

 

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام میتوانید از طریق لینک زیر دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون را دانلود و مطالعه نمایید

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام

 

 

بخش اول: مراحل به کارگیری

1- ثبت نام در آزمون از طریق سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی
2- شرکت و موفقیت در آزمون کتبی
3- بررسی و تایید مدارک داوطلبان مطابق با الزامات قید شده در متن دفترچه راهنما
4- ارزیابی شایستگی ها و توانمندی ها و مصاحبه فنی و تخصصی
5- بررسی صلاحیت های عمومی (گزینش)
6- ارزیابی سلامت جسمانی و روانی از طریق انجام معاینات پزشکی و روانشناسی

 

 

بخش دوم: شرایط عمومی داوطلبان

1- داشتن تابعیت ایران و متعهد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران
2- التزام به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
3- دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی و یا معافیت دائمی قانونی برای آقایان (به تقاضای داوطلبانی که دارای کارت یا برگه معافیت موقت تحت هر عنوان هستند، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد)
توجه: برای دارندگان کارت معافیت پزشکی درصورت قبولی در مراحل سنجش، تایید پزشک معتمد بانک درمورد توانایی انجام کار الزامی است. بدیهی است در صورت عدم تایید پذیرش ایشان کان لم یکن خواهد بود.
4- عدم سابقه وابستگی یا عضویت در احزاب و گروه های سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران
5- دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با عناوین شغلی (طبق جدول شماره یک – شرایط احراز مشاغل)
تبصره: افراد دارای مدرک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در جدول شرایط احراز مشاغل، برای شرکت در آزمون میبایست صرفا مدرک مقطع تحصیلی اعلامی از سوی بانک در دفترچه راهنمای آزمون استخدامی را داشته باشند و صدور حکم کارگزینی یا تنظیم قرارداد پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون استخدامی خواهد بود.
6- عدم اشتغال به کار رسمی - نداشتن تعهد خدمت - نداشتن منع استخدامی به موجب آراء مراجع قضایی ذیصلاح
7- عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم سوء پیشینه کیفری، عدم اشتهار به فساد اخلاقی
8- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند
9- افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی حداکثر سن «28» سال تمام (متولدین 1373/01/01 و به بعد) و افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حداکثر سن 30 سال تمام (متولدین1371/01/01 و به بعد)
 توجه: شایان ذکر است مدت انجام خدمت وظیفه به حداکثر سن داوطلبان مرد اضافه خواهد شد. بدیهی است افراد دارای کارت معافیت مشمول این موضوع نمی باشند. 

 

 

بخش سوم: شرایط اختصاصی داوطلبان

- داشتن مدرک دانشگاهی مورد تایید وزرات علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یکی از رشته های جدول شماره یک فقط از دانشگاه های سراسری روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران.
توضیح: مدارک دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشنامه پایان تحصیلی یا گواهی موقت پایان تحصیلات دانشگاهی میباشد که از لحاظ ارزش علمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و مقطع، رشته و گرایش تحصیلی، معدل و تاریخ فراغت از تحصیل در آن ذکرشده باشد. (هیچگونه گواهی تحصیلی یا گواهی لغو معافیت تحصیلی صادره برای حوزه نظام وظیفه مورد پذیرش نخواهد بود.) و فقط مدارک فارغ التحصیلی مورد پذیرش می باشد.
- مدرک معادل و همچنین مدارک تحصیلی با عناوین دوره های فراگیر، آموزش باز و مکاتب های با توجه به نحوه پذیرش دانشجو خارج از آزمونهای سراسری دانشگاه ها، مورد پذیرش نخواهد بود.
- مدارک داوطلبانی که تاریخ فراغت از تحصیل یا تاریخ پایان خدمت نظام وظیفه و یا کارت معافیت دائم آنان بعد از تاریخ برگزاری آزمون کتبی باشد، مورد پذیرش نخواهد بود.
- در هر یک از رشته های امتحانی صرفًا دانش آموختگان همان رشته، گرایش و مقطع تحصیلی مندرج در جدول شماره یک (رشته و گرایش تحصیلی مورد نیاز) میتوانند ثبت نام کنند و پذیرش دیگر رشته ها یا گرایش ها امکان پذیر نمیباشد.
- اصالت مدارک تحصیلی پذیرفته شدگان نهایی از مراجع ذیصلاح استعلام خواهد شد و در صورت عدم صحت مدارک در هر مرحله (حتی در صورت پذیرش در آزمون و اشتغال به کار ) به کارگیری داوطلب ،منتفی خواهد بود.
- حداقل معدل کل در مقاطع تحصیلی در کلیه رشته ها و گرایش ها 15 تمام می باشد.
تذکر: ملاک عمل در محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ مندرج در گواهینامه موقت پایان تحصیلات یا دانشنامه پایان تحصیلی می باشد.

 

 

بخش چهارم: شرایط احراز مشاغل

داوطلبان دارای مدرک کارشناسی در یکی از رشته های زیر، میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند: 

ردیف رشته تحصیلی گرایش
1 مدیریت امور بانکی، بازرگانی، صنعتی، بازاریابی، دولتی، اجرایی، MBA، اقتصادی، مالی، فناوری اطلاعات، کسب و کار، استراتژی، مدیریت پروژه، کارآفرینی، منابع انسانی و تکنولوژی
2 علوم اقتصادی / اقتصاد کلیه گرایش ها
3 حسابداری / حسابرسی کلیه گرایش ها
4 بانکداری کلیه گرایش ها
5 ریاضی کلیه گرایش ها
6 آمار کلیه گرایش ها
7 مهندسی صنایع کلیه گرایش ها
8 مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر کلیه گرایش ها
9 مترجمی زبان انگلیسی کلیه گرایش ها
10 حقوق حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق تجارت بین الملل، حقوق عمومی، حقوق تجاری اقتصادی بین المللی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق اسناد و قراردادهای تجاری، حقوق شرکت های تجاری، حقوق مالی و اقتصادی و حقوق اقتصادی (صرفا در مقطع کارشناسی ارشد مشروط به دارا بودن مدرک کاشناسی حقوق)

توجه: متقاضیان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) می بایست رشته تحصیلی ایشان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مرتبط با مندرجات در جدول فوق باشد و همچنین ملاک ارزیابی داوطلبان استخدامی صرفًا رشته و گرایش تحصیلی آنان در مقطع کارشناسی (لیسانس) می باشد.

 

 

بخش پنجم: مواد آزمون

مواد آزمون به شرح زیر میباشد:
1- زبان انگلیسی عمومی
2- اطلاعات عمومی
3- مهارتهای ICDL 
4- هوش و استعداد تحصیلی
5- اطلاعات بانکی و مالی
کلیه سوالات به صورت چهار گزینه ای با ضریب یکسان میباشند. ضمنًا به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.
تذکر: منابع آزمون درس اطلاعات بانکی و مالی در پایگاه اینترنتی معرفی شده در این دفترچه قرار می گیرد.

 

 

بخش ششم: محل خدمت

داوطلبان پس از موفقیت در تمامی مراحل و آزمون های مورد نیاز برای خدمت در سمت بانکدار در شعب سرپرستی های بانک واقع در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و کلان شهر تهران جذب خواهند شد.
بدیهی است افراد پذیرفته شده بر اساس نیاز و تشخیص بانک در شهرهای مورد اشاره – بدون در نظر داشتن محل اقامت ایشان- به کارگیری خواهند شد لذا افراد بومی هر شهر در اولویت پذیرش آن شهر خواهند بود. از پذیرفته شدگان تعهدی مبنی بر عدم درخواست جابجائی (انتقال) به استانهای دیگر به مدت 10 سال اخذ خواهد شد.
نکات مهم در خصوص احراز شرایط بومی برای داوطلبان:
۱ .داوطلبی بومی شهرستان تلقی میگردد که متولد یا ساکن با سابقه 3 سال سکونت در همان شهرستان باشد.
در صورتی که شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب، با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد، داوطلب بومی محسوب خواهد شد.
۲ .تایید سکونت در شهرستان مورد تقاضا، به وسیله استشهاد محلی ممهور به مهر نیروی انتظامی(پاسگاه یا کلانتری محل) مبنی بر سکونت حداقل 3 سال داوطلب در همان شهرستان امکانپذیر خواهد بود.
۳ .داشتن گواهی تحصیل دوره های ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان یا دوره متوسطه در شهرستان مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه 3 سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان مورد تقاضا، ملاک محاسبه قرار گیرد.
۴ .مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام برای آزمون میباشد. 

 

 

بخش هفتم: مراحل ثبت نام

ثبت نام به صورت اینترنتی از طریق سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی و از روز یکشنبه 4 اردیبهشت ماه 1401 آغاز و به مدت 10 روز ادامه خواهد یافت. متقاضیان باید در مدت زمان فوق، نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
الف) مطالعه شرایط آزمون
داوطلب متقاضی استخدام می بایستی در زمان برگزاری آزمون کتبی حائز شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه باشند. دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است.
اکیدًا توصیه میشود داوطلبین محترم، قبل از هرگونه اقدام بر روی سامانه، شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.
ب) تهیه فایل اسکن شده از مدارک
۱ . عکس پرسنلی:
داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی در اختیار داشته باشد :
- عکس ۳۴) تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد؛
- با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 200در300 و حداکثر 300در400 پیکسل باشد؛
- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛
- حجم فایل ذخیره شده باید حداقل 15 کیلوبایت و حداکثر 70 کیلوبایت باشد؛
- حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛
- حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛
تذکر (۱): اسکن و استفاده از عکس روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ...) قابل قبول نیست
و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲): عکس خواهران باید با حجاب بوده و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳): در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطلشده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد. لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های استخدامی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرًا برای داوطلبانی که در کافینت ثبت نام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبتنام خود را توسط کافینتها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتمًا نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهًا عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی
رفتار خواهد شد.
۲ .کارت ملی
تذکر ۱ : داوطلب باید تصویر کارت ملی خود را به صورت فایل با فرمت JPG و با وضوح و کیفیت بالا در سامانه بارگذاری نماید. حجم این فایل حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد و حاشیه های زائد حذف و ترجیحًا رنگی باشد. 

ج) پرداخت وجه
متقاضیان واجد شرایط، پس از مطالعه دقیق شرایط آزمون، باید با مراجعه به منوی «آزمون» در صفحه اول سامانه، بر روی گزینه «پرداخت هزینه» کلیک کرده و مبلغ 1.500.000 ریال هزینه ثبت نام در آزمون را پرداخت نمایند. جهت این امر، داشتن کارت بـانکی به همراه رمـز اینتـرنتی و کد CVV2 مورد نیاز میباشد.
«توکن پرداخت»، کد منحصر به فرد و مخصوص هر داوطلب است که در صورت اقدام موفق داوطلب جهت پرداخت هزینه ثبت نام به داوطلب اختصاص مییابد. لذا ضروری است داوطلبین، این کد «توکن پرداخت» را (که به شماره تلفن همراه داوطلب نیز پیامک میگردد) تا پایان مراحل ثبت نام و دریافت «کد رهگیری» نزد خود نگهداری نمایند. همچنین این کد، با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده در ابتدای فرآیند پرداخت، در سامانه قابل بازیابی خواهد بود.
تذکر ۱ : در صورتی که داوطلب بلافاصله پس از پرداخت هزینه، امکان ثبت نام و انجام فرآیند مربوط به آن را نداشته باشد، با در دست داشتن کد رهگیری پرداخت، میتواند در زمان دیگری اقدام به ثبت نام نماید. برای این امر، میبایست از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «ثبت نام در آزمون» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، اقدام به ثبت نام نماید.
تذکر ۲ : در صورتی که داوطلب به هر دلیل پس از پایان موفقیت آمیز مراحل پرداخت هزینه، به توکن پرداخت خود دسترسی نداشته باشد، برای بازیابی توکن پرداخت، از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «بازیابی کد رهگیری/توکن» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، دوباره توکن پرداخت برای ایشان پیامک میشود.
تذکر ۳ : به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی، به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

 

 

شروع فرآیند ثبت نام

فرآیند ثبت نام در سامانه، در پنج مرحله انجام میپذیرد تا داوطلب بتواند در هر مرحله، به راحتی اطلاعات خود را وارد سامانه نماید.
مرحله ۱: بارگذاری مدارک
در این بخش، مدارک مشخص شده در «بند ب» بارگذاری میگردد.
مرحله ۲ : اطلاعات فردی
مشخصات فردی داوطلب در این بخش در سامانه ثبت میگردد.
مرحله ۳ : اطلاعات تحصیلی
اطلاعات تحصیلی داوطلب در این بخش وارد سامانه میگردد.
مرحله ۴ : اطلاعات تکمیلی
اطلاعات تکمیلی شامل اطلاعات تماس با داوطلب و آدرس محل سکونت میباشد. همچنین داوطلب میتواند استان محل آزمون خود را به سامانه اعلام تا در صورت امکان، سامانه نزدیکترین حوزه آزمون را برای ایشان درنظر بگیرد (محل دقیق آزمون، بر روی کارت ورود به جلسه ذکر میگردد)
مرحله ۵ : کد رهگیری
تاکید میگردد صرفًا در صورتی ثبت نام فرد به پایان میرسد که داوطلب وارد این مرحله شده و از سامانه «کد رهگیری» دریافت نماید.

 

 

ویرایش اطلاعات

در زمانی که سامانه جهت ویرایش اطلاعات داوطلبان باز میباشد، داوطلبان میتوانند با مراجعه به پروفایل کاربری خود و کلیک بر روی بخش «ویرایش اطلاعات» اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت شده خود نمایند. 
نکته بسیار مهم: در صورتی که داوطلب جهت ویرایش وارد سامانه شود، حتماً میبایست دوباره تمامی 5 مرحله را به صورت کامل طی نموده و کد رهگیری خود را مشاهده نماید، در غیر این صورت، تغییرات مورد نظر ایشان اعمال نخواهد گردید و همان اطلاعات قبل از ویرایش برای داوطلب معتبر خواهد بود. 

 

 

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون، از روز سه شنبه مورخ 1401/03/03 برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به قرار خواهد گرفت.
آزمون در روز جمعه ششم خرداد ماه 1401 در محلهای مندرج در کارت ورود به جلسه برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید
ملاک تعیین محل حوزه امتحانی تعداد داوطلبانی خواهد بود که در شهرهای مورد اشاره ثبتنام نموده اند و در صورت به حدنصاب نرسیدن داوطلبان یک شهر، حوزه آن شهر در حوزه بزرگتر سایر شهرها ادغام خواهد شد.
لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تأ˻د اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط بانک شهر، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
تذکر مهم: با توجه به همه گیری ویروس کرونا، مطابق با مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، احتمال تغببر زمان آزمون وجود خواهد داشت. در این صورت، موضوع به صورت اطلاعیه رسمی در سامانه منتشر خواهد شد. 

 

 

بخش هشتم: مراحل و نحوه اعلام نتیجه

مراحل تعیین نفرات برتر علمی و معرفی افراد جهت بررسی مدارک و مصاحبه استخدامی به شرح زیر صورت میپذیرد:
الف) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب علمی معرفی داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه استخدامی و سایر مراحل استخدام، منوط به کسب حدنصاب لازم بوده و انتخاب افراد پذیرفتهشده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری بانک، میباشد.
حدنصاب آزمون، کسب 50 درصد بالاترین نمره مکتسبه در آزمون میباشد.
تذکر: کسب رتبه برتر در آزمون کتبی، هیچگونه حق استخدامی برای داوطلب ایجاد نمیکند و معرفی افراد جهت حضور در مصاحبه، تا چند برابر ظرفیت صورت میپذیرد.
ب) معرفی جهت مصاحبه تخصصی و ارزیابی شایستگی
از بین داوطلبان چندبرابر برابر ظرفیت پس از تکمیل و ارسال مدارک مورد نیاز شامل تصویر شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت جهت انجام مصاحبه تخصصی و ارزیابی شایستگی در زمان مقتضی دعوت خواهد شد و که ۱۳۰ نفر از ایشان پس از طی تمامی مراحل جذب بانک خواهند شد.
ج) نحوه تخصیص نمره
۴۰ ٪نمره مربوط به آزمون کتبی و ۶۰ ٪مربوط به مصاحبه های تخصصی و ارزیابی شایستگی خواهد بود و افرادی که حداقل ۶۰ ٪نمره نهایی را کسب نمایند، متناسب با ظرفیت مورد نیاز و به شرط داشتن تمامی شرایط عمومی و اختصاصی پذیرفته خواهند شد. 

 

 

بخش نهم: تذکرات مهم

1- کلیه داوطلبان در صورت قبولی در آزمون به هنگام تشکیل پرونده ملزم به ارائه اصل کارت پایان خدمت و مدرک تحصیلی (یا گواهی نامه موقت معتبر ) میباشند و در صورت عدم ارائه مدارک به کارگیری آنان منتفی خواهد شد.
2- صرفًا فارغ التحصیلان رشته و گرایش های تحصیلی مقطع کارشناسی مندرج در جداول این اطلاعیه، می توانند در فرآیند استخدامی شرکت نمایند و پذیرش دیگر رشته ها یا گرایش ها امکان پذیر نمی باشد.
3- به کارگیری در بانک شهر ، مستلزم دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین قبولی در آزمون، مصاحبه ها، تأییدیه مورد لزوم میباشد و ثبت نام، ارائه مدارک و شرکت در هر یک از مراحل فوق هیچگونه تعهدی را برای بانک جهت به کارگیری ایجاد نمی نماید.
4- چنانچه خلاف هریک از شرایط اشاره شده در آگهی به کارگیری در مورد داوطلبان به اثبات برسد، از به کارگیری و اشتغال به کار وی ممانعت به عمل آمده و حتی در صورت به کارگیری، اقدامات لازم جهت قطع همکار ی انجام خواهد شد.
5- مسئولیت هرگونه اشتباه در اطلاعات ارسالی یا تفسیر اشتباه شرایط اعلام شده در آگهی، با متقاضی میباشد.
توجه : از آنجا که از نفرات برتر در مرحله آزمون کتبی جهت شرکت در مصاحبه تخصصی دعوت به عمل میآید، لذا مقتضی است داوطلبان دقت لازم را در خصوص درج تلفن های ضروری تماس در فرم تقاضای ثبت نام مبذول نمایند.
6- بدیهی است در صورتی که در هر مرحله مشخص گردد تاریخ فارغ التحصیلی، پایان یا معافیت از خدمت داوطلب، بعد از تاریخ برگزاری آزمون بوده است تخلف محسوب گردیده و از به کارگیری و اشتغال به کار وی در هر مرحلهای ممانعت به عمل خواهد آمد.
7- استرداد وجه واریزی ثبت نام تحت هیچ شرایطی امکانپذیر نمیباشد.
8- ثبت نام داوطلبان صرفًا به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اینترنتی معرفی شده می باشد. 

 

 

 

 

 

 

 آشنایی با بانک شهر :

 سال87 موسسه مالی و اعتباری شهر با مجوز بانک مرکزی و با سهام‌داری شهرداری‌های تهران و سایر کلانشهرهای کشور، با سرمایهای معادل یک هزار و پانصد میلیارد ریال تاسیس و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و بدین ترتیب شهرداری ها، چهره ‌نوینی را به خود گرفتند.
تأمین نیاز شهرداری ها به اعتبارات کلان، تأمین نقدینگی و سرمایه و پوشش هزینه‎ها و مخارج شهر در راستای تحقق توسعه شهری و تجربه خودکفایی انگیزه‌ای اصلی برای برداشتن این گام بزرگ بود.
از سوی دیگر تأثیر و کارآمدی این موسسه برحوزه عملکرد شهرداری‌ها و نیاز روزافزون به آسان شدن و بهره‌برداری از سایر ظرفیت‌ها و خدمات مالی و اعتباری و گسترش دایره مشتریان داخلی و خارجی همزمان با پیگیری‌های فراوان مدیران ارشد شهرداری تهران و کلانشهرها و افزایش سرمایه توسط سهام‌داران تا سقف دو هزار میلیارد ریال، موجب شد بانک شهر در تاریخ 21/11/88 فعالیت خود را به عنوان یک بانک مستقل رسماً آغاز نماید.
در ادامه نیز سرمایه این بانک در سال89 به رقم چهار هزار میلیارد ریال افزایش یافت که این رقم تا سال92 تداوم داشت. سپس در تیرماه سال93 رقم سرمایه بانک شهر به عدد هفت هزار و نهصد میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.
اکنون بانک شهر با دلسپاری به گوهر جاودان راستی و درستی به پشتوانه همیاری و همکاری شهروندان، هموطنان و سپرده‌گذاران و با شعار نوآوری در خدمت، نمادی روشن از آبادانی و مهرورزی و گواه داد و ستدی برازنده و سازگار با معیارهای جهانی است.
   


 
 
آشنایی با مشاغل بانک ها :
کارمند بانک که به آن متصدی امور بانکی یا تحویلدار نیز گفته می شود، از افراد اصلی هر شعبه محسوب می شود که ارتباط دائم و مستقیم با مشتریان بانک دارد. به عبارتی معمولا وقتی مشتری وارد بانک می شود، اولین فردی که با او برخورد دارد کارمند بانک است.

بانک یک سازمان اقتصادی است که وظایفی از جمله تهیه و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارز، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان و... را بر عهده دارد. به عبارتی بانکداری فراهم کردن شرایط و امکاناتی است که به مشتریان اجازه می دهد با استفاده از آنها انواع عملیات بانکی خود را انجام دهند.

مشتریان به دلایل مختلف از جمله تحویل یا دریافت پول، ارز یا اوراق بهادار، گرفتن اطلاعات در مورد انواع حساب ها، تسهیلات و سایر خدمات مالی بانک و... به بانک مراجعه می کنند. فردی که مسئول ارائه بیشتر این خدمات می باشد، کارمند بانک است.

شغل کارمند بانک یکی از پرطرفدارترین مشاغل برای بسیاری از افراد در کشور می باشد. این شغل مزایا و معایبی دارد که توجه به آنها برای علاقمندان به شغل کارمندی بانک لازم و ضروری است. کارمند بانک یک شغل بسیار یکنواخت داشته و تقریبا هر روز کارهای یکسان و مشابهی را انجام می دهد. او باید در کار خود تمرکز و دقت زیادی داشته باشد تا دچار اشتباهات بانکی و مالی نشود. چون کارمند بانک مرتب با مشتریان سر و کار دارد و به منزله ابزار اصلی تبلیغاتی هر بانک محسوب می شود، باید از روابط عمومی و اخلاق مناسبی برخوردار باشد. او باید تا حدی با مباحث روانشناسی ارتباطی آشنا بوده و بتواند عکس العمل های مناسب به خصوص در شرایط خاص نشان دهد.

در سیستم بانکی همیشه حق با مشتری است. بنابراین کارمند بانک باید بسیار در گفتار و رفتارش محتاط بوده و نهایت احترام را به مشتری بگذارد. در صورت بروز مشکل یا اعتراضی از سوی مشتری نیز باید آرامش خود را حفظ کرده و شرایط را به خوبی مدیریت کند. در واقع داشتن صبر و تحمل زیاد لازمه اصلی این شغل به حساب می آید.

از مزایای شغل کارمند بانک می توان به امنیت شغلی نسبی، ارتقای شغلی و مزایای تسهیلات آن نام برد. در بانک های کشور به خصوص بانک های خصوصی شرایط برای ارتقای شغلی از تحویلداری به سرپرست ارشد، معاونت و ریاست شعبه مناسب است که این روند ارتقاء در بانک های تازه تاسیس کوتاه تر و سریع تر است. معمولا بانک های خصوصی تازه تاسیس برای رده های ارشد و مدیریتی شعبه در ابتدا از افراد با سابقه و بازنشسته بانک های دولتی استفاده کرده و در سال های نخست به مرور آنها را با کارمندان با سابقه خود جایگزین می کنند. کارمند بانک همچنین هر چند سال یکبار می تواند از وام ها کمک بهره برای خرید خودرو، مسکن و ... استفاده کند که این یکی از مهم ترین و جذاب ترین مزایای این شغل است.

ساعت کاری بانک ها و موسسات مالی معمولا از 8 صبح تا حدود 4 بعد از ظهر است. البته کارمندان بانک صبح ها برای آماده به کار شدن زودتر آمده و عصرها به علت بستن حساب ها دیرتر می روند. در بسیاری موارد ساعات کاری بانک های خصوصی نسبت به بانک های دولتی کمی بیشتر است. در برخی از ایام تعطیل مانند تعطیلات نوروز، کارمندان بانک به صورت نوبتی باید سر کار خود حاضر باشند.

 
وظایف کارمند بانک

    مطالعه دستورالعمل ها و بخش نامه های بانک – کارمند بانک باید به طور مرتب آخرین دستورالعمل ها و بخش نامه های بانک را مطالعه کرده و از آنها اطلاع داشته باشد تا در کار خود از آنها استفاده کند.

    داشتن برخورد مناسب با مشتریان، درک نیازشان، پاسخگویی به سوالات و ارائه اطلاعات مفید به آنها

    تحویل فرم های لازم به مشتری از جمله فرم های افتتاح حساب، فرم های واریز و برداشت وجه و...و دادن توضیحات کافی در صورت نیاز

    کنترل فرم های تکمیل شده، رفع نقص های آنها، تطبیق امضا و احراز هویت مشتریان

    تشکیل پرونده برای مشتریان بخش تسهیلات

    انجام  کلیه عملیات بانکی مورد نظر مشتریان به کمک سیستم های بانکی

    دریافت و پرداخت پول نقد، ارز، چک و اوراق بهادار

    افتتاح یا بستن حساب های بانکی بنا به درخواست مشتریان

    پاسخگو بودن به سرپرست ارشد، معاون و رئیس شعبه

    کنترل گردش مالی صندوق خود در پایان روز کاری

    کنترل اسناد مالی روزانه و ارائه آنها به بایگانی

    شرکت در دوره های آموزشی که هر چند وقت یکبار بنا به نیاز توسط بانک برگزار می شود

آشنایی باشغل رئیس شعبه بانک

مدیریت کارکنان شعبه خود و افزایش کمیت و کیفیت خدمات مالی به مشتریان از وظایف اصلی رئیس شعبه بانک است. اگر عاشق کارهای مالی بوده و می خواهید نقش مدیریتی داشته باشید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد.

فراهم کردن کلیه امکانات و شرایطی که مشتریان بتوانند به وسیله آنها کلیه نیازهای پولی و بانکی خود را رفع کنند، بانکداری نامیده می شود. مسئولیت انجام درست بانکداری در سطح هر شعبه بر عهده مسئول آن یا رئیس شعبه بانک می باشد.

رئیس شعبه بانک باید به خوبی با کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل ها آشنا بوده و اطلاعات مالی و بانکی به روزی داشته باشد. او باید روابط عمومی بسیار خوب و توان مدیریت و رهبری کارکنان را دارا باشد. معمولا مشتریان خاص شعبه که آورده های مالی خوبی نیز برای شعبه دارند، با رئیس شعبه مراوده زیادی دارند. بنابراین رئیس شعبه باید از توان برقراری ارتباط اجتماعی خوبی برخوردار بوده و شرایط انجام سریع و با دقت کارهای بانکی آنها را در شعبه توسط کارکنان فراهم کند. مسئولیت تمام کارها و اتفاقاتی که در شعبه بانک رخ می دهد، بر عهده رئیس شعبه بانک است. بنابراین باید فردی دقیق، تیزبین و دارای توان خوبی در مدیریت بحران های احتمالی باشد.

کلیه عملیات بانکی و مالی شعبه با مسئولیت رئیس شعبه انجام می گیرد. او باید مرتبا وضعیت مالی، روند افزایش یا کاهش سپرده ها، تعداد اسناد مالی و…  شعبه را بررسی کرده و با برنامه ریزی درست برای ارتقای درجه شعبه و کارکنان آن تلاش کند. زیرا این امر هم زمینه ارتقای مناسب برای رئیس شعبه و کارکنان را فراهم می کند و هم پاداش های مالی خوبی برای آنها به همراه دارد.

معتمد بودن نیز یکی از شاخص های اصلی در انتخاب رئیس شعبه بانک توسط مدیران ارشد می باشد زیرا در صورتی که رئیس شعبه فردی درستکار و صادق نباشد، احتمال زیادی برای سوء استفاده های مالی او در شعبه وجود دارد.

رسیدن به شغل ریاست شعبه بانک به صورت سلسله مراتبی می باشد. به این صورت که فرد پس از ورود به بانک و سال ها فعالیت در سمت های تحویلدار، عضو ارشد و معاونت شعبه، به ریاست شعبه منصوب می شود. این فرآیند ممکن است در بانک های خصوصی و دولتی کمی با هم تفاوت داشته باشد. اما آخرین پست در هر شعبه همان رئیس شعبه بانک است که فرد علاوه بر تجربه و سابقه خوب شرایط دیگری از جمله تاهل و … را نیز باید داشته باشد.

ساعت کاری بانک ها و موسسات مالی معمولا از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر است که ممکن است در بانک ها و موسسات مالی خصوصی کمی بیشتر باشد. البته کارکنان و مسئولان شعبه همیشه صبح ها زودتر آمده و عصرها دیرتر می روند . رئیس بانک باید همیشه در شعبه حضور داشته باشد مگردر زمان هایی که برای شرکت در جلساتی در سازمان مرکزی، خارج از شعبه  است. در زمان نبود رئیس شعبه، معاون شعبه مسئول اصلی کارها می باشد.
وظایف رئیس شعبه بانک

    مطالعه کلیه دستورالعمل ها و بخشنامه های جدید بانک و انتقال آنها به کارکنان شعبه
    برنامه ریزی برای بهبود عملکرد و جایگاه شعبه خود – رئیس شعبه با بررسی وضعیت عملکرد و گزارش و اسناد مالی شعبه، برای رسیدن به اهداف سالانه تعیین شده از سوی سازمان مرکزی بانک، بالا بردن درجه شعبه خود و افزایش کیغیت خدمات آن برنامه ریزی می کند.
    بررسی نیازهای مشتریان و برنامه ریزی مطابق با آنها – رئیس شعبه باید با دقت مشتریان مختلف را بررسی کرده ، نیازهای آنان را شناسایی و برای ارائه خدمات مناسب به آنها برنامه ریزی کند. همچنین باید برای جذب مشتریان جدید و خوب بانکی هم تلاش کند.
    نظارت بر خدمات ارزی و ریالی کلان شعبه و تایید آنها در صورت بدون اشکال بودن
    نظارت بر معوقه های بانکی مشتریان و برنامه ریزی برای پیگیری وصول آنها
    ایجاد انگیزه در کارکنان و آموزش آنها در صورت نیاز – رئیس شعبه بانک باید بین کارکنان شعبه هماهنگی ایجاد کرده و با ارزیابی صحیح کار و دادن پاداش مناسب به کارکنان، انگیزه لازم را در آنها بوجود آورد. همچنین باید در موارد لزوم تجربیات و اطلاعات خود را به کارکنان منتقل کرده و آموزش های لازم را به آنها بدهد.
    نظارت بر کار پرسنل شعبه – رئیس شعبه باید به دقت کارهای کارکنان شعبه را تحت کنترل داشته و بین آنها هماهنگی لازم را به منظور ارائه با کیفیت ترین خدمات بانکی ایجاد کند.
    رفع مشکلات شعبه و حل شکایات مشتریان – در صورتی که مشتری از روند ارائه خدمات بانکی توسط کارمندی راضی نباشد و یا درگیری در شعبه ایجاد شود، وظیفه رسیدگی سریع و رفع آن مشکل و کسب رضایت مشتری به عهده رئیس شعبه بانک می باشد.
    شرکت در جلسات یا کنفرانس ها- معمولا در سازمان مرکزی بانک به منظور انتقال تغییرات و تصمیمات جدید مدیران ارشد به روسای شعب و گاهی همفکری با آنها، جلسات منظمی برگزار می شود که رئیس شعبه بانک باید در آنها شرکت کند. در این جلسات وی از طریق برقراری ارتباط با روسای سایر شعب از وضعیت و شرایط آنها اطلاع یافته و گاهی مشورت ها و توافق های خوبی بین آنها رد وبدل می شود.
    دادن گزارش وضعیت شعبه به مدیران ارشد و سازمان مرکزی بانک

مهارت  و دانش مورد نیاز رئیس شعبه بانک

    توان مدیریت و برنامه ریزی – برای کنترل و نظارت کافی بر کلیه کارکنان و امور مالی و پولی شعبه
    مهارت های ارتباطی عالی – برای برقراری ارتباط خوب با کارکنان، همکاران و مشتریان
    توان تصمیم گیری و مدیریت بحران – برای مدیریت و رفع مشکلات و مسایل شعبه
    مهارت های بازاریابی و فروش – برای بررسی مشتریان موجود و جدید و برنامه ریزی مناسب برای جذب سرمایه آنها در بانک
    صداقت و امانت داری – چون کلیه منابع مالی شعبه در اختیار رئیس شعبه بوده و شرایط برای هر گونه سوء استفاده مالی فراهم است، درستی و صداقت از ویژگی های اصلی و لازم این شغل می باشد.
    آشنایی کامل با قوانین مالی و بانکی – برای انجام مدیریت خوب بانکی، داشتن اطلاع کامل از قوانین و دستورالعمل ها و به روز بودن رئیس شعبه لازم و ضروری است.

فرصت شغلی و بازار کار رئیس شعبه بانک

رئیس شعبه در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی مشغول به کار است. البته برای رسیدن به پست ریاست شعبه معمولا باید ابتدا به عنوان کاربر وارد بانک شده و پس از گذشت سال ها کسب تجربه و طی کردن سلسله مراتب سازمانی به این سمت می توان دست یافت. البته در چند سال اخیر در پی تاسیس بانک های خصوصی، گاهی آگهی های استخدامی از سوی آنها برای جذب روسای شعبه بانک های دولتی برای بهره گیری از تجارب آنها منتشر می شود.

در خصوص میزان استخدام بانک ها در کشور آمار دقیقی در دسترس نمی باشد. در بانک های دولتی تعداد استخدام ها بسیار کاهش یافته است زیرا بسیاری از خدمات بانکی الکترونیکی شده است و همچنین مطابق با سیاست های خصوصی سازی کشور، بانک دولتی جدیدی افتتاح نشده و نخواهد شد. بنابراین روند استخدام در بانک های دولتی به شدت رو به کاهش است. اما در حوزه بانک های خصوصی شرایط کمی متفاوت است. علیرغم الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات، به دلیل خصوصی و رقابتی شدن فضای حاکم بین بانک ها و موسسات مالی، هر چند وقت یکبار شاهد تاسیس بانک یا موسسه مالی خصوصی جدیدی هستیم. این نشان از این دارد که روند استخدام بانک ها در این بخش در چند سال آینده رو به افزایش است.

البته بدیهی است تعداد پست رئیس شعبه در هر بانک یا موسسه مالی و اعتباری نسبت به پست های کاربری شعبه بسیار کمتر و محدودتر است. زیرا هر شعبه یک رئیس شعبه ولی چندین کاربر دارد. بنابراین رقابت برای تصدی پست رئیس شعبه بین کارکنان زیاد است و افرادی که تجربه و توانایی مناسبی دارند می توانند در این رقابت پیروز شوند.
 
 

کلمات کلیدی:
دفترچه استخدام بانک شهر ۱۴۰۱ منتشر شده که در ادامه لینک دانلود آن ارائه شده ... ثبت نام آزمون استخدامی بانک شهر 1401 از روز یکشنبه مورخ 4 اردیبهشت آغاز شد. آزمون استخدام بانک شهر بانک شهر جز بانک‌های خصوصی کشور است که توسط شهرداری تهران تاسیس شده است. این بانک جهت تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز خود از طریق برگز. برای مشاهده اخبار و اطلاعیه های استخدامی بانک شهر در سال 1401 به همراه اصل سوالات عمومی و تخصصی رایگان آزمونهای گذشته اینجا کلیک کنید.سال 1401- تمامی‌ اخبار استخدامی و استخدام های مربوط به تمام بانکها در سال 1401 مانند ملی، ملت، صادرات، سپه، پاسارگاد، سامان، کارآفرین، کشاورزی و ... Dey 5, 1400 AP — بانک شهر علاوه بر برگذاری ازمون استخدامی معمولا بخشی از نیروی مورد نیاز خود را نیز به صورت قراردادی یا شرکتی تامین خواهد کرد. برای کار در بانک ...دفترچه آزمون استخدام بانک شهربانک شهر به منظور تامین و تکمیل بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز شعب خود در سمت بان. استخدام بانک ملت آغاز شد کلیه متقاضیان گرامی می توانند جهت ثبت نام در آزمون استخدامی و اطلاع از شرایط، منابع و نمونه سوالات استخدام بانک ملت. سوالات این بخش مربوط به رشته تحصیلی و عنوان شغلی انتخابی داوطلبان می باشد. بنابراین لازم است داوطلب هم در زمینه شغلی و هم در خصوص رشته تحصیلی خود مطالعات کافی ... برای مشاهده اخبار و اطلاعیه های استخدامی بانک شهر در سال 1401 به همراه اصل سوالات عمومی و تخصصی رایگان آزمونهای گذشته اینجا کلیک کنید. استخدام بانک شهر در ...نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک شهر. مجموعه ی زیر شامل سوالات زیر است : ( تمامی سوالات دارای پاسخنامه میباشد). shahr-logo2. ۳۴۵ سوال زبان و ادبیات فارسی ... سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی بانک شهر (همراه با پاسخنامه و سوالات رایگان) آیا به دنبال اصل نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک شهر هستید ... آزمون استخدام بانک شهر بانک شهر جز بانک‌های خصوصی کشور است که توسط شهرداری تهران تاسیس شده است. این بانک جهت تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز خود از طریق برگز. بسته نمونه سوالات عمومی و تخصصی استخدام بانک شهر در قالب فایل PDF با بهترین کیفیت همراه با پاسخنامه،ویژه متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی بانک شهر. سوالات استخدامی بانک شهر : یکی از بانک‌های خصوصی در ایران است که در ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ افتتاح گردید. بانک شهر توسط شهرداری تهران تأسیس شد و سهام آن بیشتر متعلق به ...