دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی اداره جات



دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی اداره جات :




خرید سوالات استخدامی با جواب














درباره مشاغل اداره جات و آشنایی با این رشته :


عنوان شغل: کارمند اداری، کلی
توضیحات شغل
انجام وظایف بسیار متنوع و متغیر که به دانش محدود سیستم ها و فرآیندهای مدیریتی نیاز دارند که امکان طبقه بندی آنها در هر گونه گروه شغلی خاص اداری را غیر ممکن می سازد. وظایف اداری بر اساس فرآیندهای اداری موسسات خاص تعریف و محول می شوند و می توانند شامل مجموعه ای از وظایف مثل پاسخگویی به تلفن، دفترداری، تایپ، تند نویسی، کاربری ماشین های اداری، و بایگانی باشند.
 
دانش ها :
امور دفتری : شامل دانش رویه ها و سیستم های اداری و مدیریتی مانند کار با نرم افزارهای واژه پردازی ، کار با پرونده ها و سوابق، تندنویسی و نسخه برداری، طراحی فرمها و آشنایی با ادبیات اداری.
خدمات مشتریان و پرسنل : دانش اصول و فرایندهای خدمت رسانی به مشتریان و پرسنل؛ شامل ارزیابی و سنجش نیاز مشتری، شناخت و بکارگیری استانداردهای کیفیت – در خدمات و ارزیابی رضایت مشتری.
زبان فارسی : شناخت ساختار و محتوای زبان فارسی، از جمله معانی و املای واژگان و قواعد ترکیب و دستور زبان
کامپیوتر و الکترونیک : شامل دانش تخته مدارها، پردازشگرها، تراشه ها، وسایل الکترونیکی، سخت افزار و نرم افزار، مشتمل بر برنامه های کاربردی و برنامه نویسی.
دانش ریاضیات : شامل علم محاسبات، جبر، هندسه، حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار و کاربردهای آنها است.
 
مهارت ها :
فهم مکتوبات : درک جملات و پاراگراف های نوشته شده در گزارش های مرتبط با کار
گوش دادن فعالانه : توجه کامل به آنچه که مردم می گویند، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، پرسیدن سوالات مناسب، قطع نکردن سخن دیگران در زمان نامناسب.
سخن ورزی : سخن گفتن با دیگران برای انتقال کارآمد اطلاعات.
مدیریت زمان : مدیریت زمان خود و دیگران
نویسندگی : انتقال کارآمد در نوشتن به صورت مناسب برای رفع نیازهای مخاطب.
درک اجتماعی : آگاه بودن از واکنش های دیگران و فهمیدن اینکه چرا چنین عکس العمل هایی را نشان می دهند.
 
توانمندی ها :
درک شفاهی : توانایی شنیدن و فهم اطلاعات و نظرات گوینده از خلال واژه ها و جملات
بیان شفاهی : توانایی انتقال اطلاعات و نظرات در گفتگوها به گونه ای که دیگران بتوانند آنها را درک کنند.
درک نوشتاری : توانایی خواندن و درک اطلاعات و نظرات مکتوب.
بیان واضح : توانایی واضح صحبت کردن به گونه ای که دیگران بتوانند آن را بفهمند.
بیان نوشتاری : توانایی انتقال اطلاعات و ایده ها در نوشته ها به گونه ای که دیگران بتوانند آن را بفهمند.
تشخیص گفتار : توانایی تشخیص و درک گفتار دیگران
 
فعالیتهای حرفه :
تعامل با کامپیوترها : استفاده از کامپیوترها و سیستمهای کامپیوتری (شامل سخت افزارها و نرم افزارها) برای اجرای برنامه ها، نوشتن نرم افزارها، ورود داده ها، نصب کاربری ها یا فراوری اطلاعات
ایجاد ارتباط با سرپرست، همقطاران یا زیردستان : تأمین اطلاعات برای زیردستان، همکاران و سرپرستان از طریق تلفن، گزارش ها و فرم های نوشتاری، پست الکترونیکی یا ارتباط فردی
مستندسازی و ثبت اطلاعات : ورود اطلاعات، نسخه برداری، ثبت، ذخیره سازی یا نگه داری اطلاعات در اشکال نوشتاری، الکترونیکی یا مغناطیسی
انجام فعالیت های اداری : انجام وظایف اداری روزانه مانند حفظ فایل های اطلاعاتی و پردازش مدارک کاری
کسب اطلاعات : مشاهده، دریافت یا هر روش دیگر کسب اطلاعات از تمام منابع اطلاعاتی مناسب
مخابره با اشخاص بیرون از سازمان : مراوده با افراد خارج از سازمان، معرفی سازمان به مشتریان، عموم مردم و دولت و دیگر منابع بیرونی. انتقال اطلاعات ممکن است به صورت حضوری، نوشتاری، تلفنی و یا الکترونیکی باشد.
 
شرح کار :
پست الکترونیکی (ایمیل) : در شغل تا چه حد از پست الکترونیکی استفاده می شود؟
تلفن : در شغل تا چه حد باید مکالمات تلفنی صورت بگیرد؟
تماس با دیگران : این شغل تا چه اندازه نیازمند تماس داشتن (تماس رودررو، تلفنی یا روشهای دیگر) با دیگران است؟
صرف زمان برای نشستن : شغل تا چه اندازه نیازمند نشستن است؟
سهم فعالیت های سازمان یافته و سازمان نیافته : شغل تا چه حد برای کارکنان سازمان یافته است و کارکنان کمتر نیازمند آن هستند که وظایف، اولویت ها و اهدافشان را تعیین کنند؟
کار با گروه یا تیم : در شغل مربوطه تا چه حد کار با دیگران در قالب گروه یا تیم اهمیت دارد؟
 
علایق :
متعارف : شغل هایی که قاعده مند شده و مستلزم پیروی از روش های جا افتاده و فعالیت های عادی شده هستند؛ سر و کار فرد بیشتر با اطلاعات مفصل و داده های دقیق است تا نظرات شخصی.
تجاری : شغل های تجاری دربردارنده راه اندازی و اجرای پروژه ها است. و می تواند رهبری و هدایت افراد و تصمیم سازی های متعدد را در بر بگیرد. گاهی اوقات این شغل ها نیازمند مواجهه با ریسک بوده و اغلب با کسب و کار در ارتباط هستند.
واقع گرایی : واقعگرایی شغلی در اغلب مواقع شامل فعالیت هایی است که مسائل و راه حل های عملی را دربر می گیرد. این امور غالباً با گیاهان، حیوانات و مواد موجود در جهان واقعی (همچون چوب، ابزارها و ماشین آلات) مرتبط است. اغلب شغل ها مستلزم کار در خارج بوده و کمتر با کارهای کاغذی یا کار در مجاورت دیگران مرتبط هستند.
اجتماعی : شغل های اجتماعی اغلب شامل کار با مردم، تعامل با آنها و آموزش آنها است. این شغل ها اغلب متضمن کمک و یا خدمات رسانی به دیگران است.
پژوهشگرانه : شغل های پژوهشگرانه غالباً شامل کار با ایده ها است و نیازمند تفکر بسیار زیادی است. این شغل ها می تواند شامل جستجوی حقایق و کشف راه حل مسائل به صورت ذهنی باشد
هنری : شغل های هنری به کرّات مستلزم کار با شکل ها، طرح ها و الگو ها است. این شغل ها اغلب نیازمند خودابرازی بوده و کار در آنها مقیّد به قواعد سفت و سخت نیست.
 
سبک کار :
قابل اعتماد بودن : شغل نیازمند اعتماد، مسئولیت پذیری و عمل به تعهدات است.
صداقت و درستکاری : شغل نیازمند درستکاری و توجه به مسائل اخلاقی است.
توجه به جزئیات : شغل نیازمند داشتن دقت درباره جزئیات و انجام وظایف کاری است.
همکاری : شغل نیازمند داشتن روحیه خوش با دیگران و به تصویر کشیدن نگرش همکاری و پاک طینتی است.
کنترل شخصی : شغل نیازمند حفظ آرامش و خویشتن داری، کنترل خشم و جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه حتی در شرایط بسیار مشکل است.
استقلال : شغل نیازمند ابداع روش های فردی انجام کارها، هدایت خود توام با نظارت اندک یا صفر و وابستگی به خود برای انجام کارهاست.
 
ارزشهای شغل :
ارتباطات : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، برای کارکنان امکان خدمت رسانی به دیگران و کار با همکاران در یک محیط دوستانه و غیررقابتی را به وجود می آورند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از: همکاری، ارزشهای اخلاقی و خدمات اجتماعی.
پشتیبانی : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، مدیریت پشتیبانی که بتواند پشت کارکنان بایستد را ارائه می دهند. نیازهای متناسب با این ارزش شغلی عبارتند از: سیاستهای سازمانی، نظارت بر ارتباطات انسانی و نظارت فنی.
استقلال (به عنوان ارزش) : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، برای کارکنان امکان تصمیم گیری شخصی و کار براساس تمایلاتشان را فراهم می کنند. نیازهای متناسب با این ارزش شامل خلاقیت، پاسخگویی و خودکار بودن است.
شرایط کاری : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، قادرند برای کارکنان امنیت شغلی و شرایط کاری مناسب را به وجود بیاورند. نیازهای متناسب با این ارزش شغلی عبارتند از: فعالیت، حقوق و مزایا، استقلال، امنیت و شرایط کاری
شناخت : مشاغلی که این ارزش شغلی را بر برآورده می سازند، امکان پیشرفت، پتانسیل لازم برای رهبری و اعتبار مناسب را به وجود می آورند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از: نیاز به پیشرفت، برخورداری از اختیار، شناخت و موقعیت اجتماعی مناسب.
موفقیت : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، مشاغلی نتیجه گرا هستند که به کارکنان اجازه می دهند از قوی ترین توانمندی هایشان استفاده کرده و از شغل شان احساس رضایت کنند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از نیاز به استفاده از توانمندی ها و دستیابی به موفقیت است.












کلمات کلیدی
سوالات آزمون استخدامی | سوالات رایج آزمون استخدامی ادارات دولتی www.azmoon2.com/سوالات-رایج-آزمون-استخدامی-ادارات/ Translate this page سوالات رایج آزمون استخدام ادارات دولتی. این مجموعه شامل مجموعه سوالات گردآوری و گلچین شده آزمونهای استخدامی مراکز مهم است. سوالات عمومی مهم که در آزمونهای قبلی شهرداری، ... استخدام ادواری 94 اداره جات دولتی | جستجو | دنیای اینترنت boxiaozui.com/.../استخدام+ادواری+94+اداره+جات+دولتی.... Translate this page نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”با جواب , نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”با پاسخ , نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”با پاسخنامه ,نمونه ... نمونه سوالات استخدامی اداره جات | جستجو | دنیای اینترنت boxiaozui.com/.../نمونه+سوالات+استخدامی+اداره+جات.ht... Translate this page نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”با جواب , نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”با پاسخ , نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”با پاسخنامه ,نمونه ... دانلود رایگان سوالات گزینش عقیدتی سیاسی اداره جات sargarmi-mahbaran-persianb.lordnew.ir/.../دانلود+رای... Translate this page نمونه سوالات استخدامی بانک تجارت رشته مدیریت نمونه سوالات استخدامی بانک تجارت رشته مدیریت اموربانکی. نمونه سوالات استخدامی بانک تجارت رشته مدیریت نمونه ... استخدامی تمامی مراکز دولتی اداره جات نظامی کارمندی استان ... adabi220.finderblogs.ir/.../استخدامی+تمامی+مراکز+دول... Translate this page نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”با جواب , نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”با پاسخ , نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”با پاسخنامه ,نمونه ... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی ها - finderblogs.ir www.finderblogs.ir/.../استخدامی%20تمامی%20مراکز%... Translate this page نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”با جواب , نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”با پاسخ , نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”با پاسخنامه ,نمونه ... دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی , سوالات رایج در آزمون های ... bartarinketab.ir/post/238 Translate this page دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی , سوالات رایج در آزمون های استخدامی. -آیا به فکر استخدام در مراکز دولتی مثل بانک ها، وزارتخانه ها و شرکت های بزرگ هستید؟ نمونه سوالات آزمون استخدامی ادارات با جواب - شگفت انگیزܓܨ ... www.ehsan-news123.blogfa.com/category/17 Translate this page شگفت انگیز✿ܓܨ Wonderful ❤Phenomenal ☆ - نمونه سوالات آزمون های استخدامی همراه با جواب - ღღ هــــــوای حوصله ابـــــریست ღღ ☆ باور کردنی نیست اما حقیقت دارد ... سوالات استخدامی نمونه سوالات استخدامی ادارات دولتی - دانلود ... estekhdamyar.persianblog.ir/post/10/ Translate this page Jun 14, 2012 - 2 جستجو, دانلود رایگان نمونه سوالات ازمون های استخدامی ادارات دولتی ... 2 جستجو, نمونه سوالات آزمون استخدامی اداره راه و شهرسازی-دانلود ... ۱۵ فروردین اداره جات تعطیل است - دانلود | وبلاگ reza-foladi-blogfa.loxfa.com/.../۱۵+فروردین+اداره+جا... Translate this page اداره ورزش وجوانان”با پاسخنامه ,نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان”بهمراه پاسخنامه،نمونه سوالات استخدامی “ اداره ورزش وجوانان” + پاسخنامه ,نمونه سوالات استخدامی