دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون مصاحبه های حضوری و گزینش استخدامی



دانلود رایگان سوالات عمومی و تخصصی مصاحبه های حضوری و گزینش استخدامی:




خرید سوالات استخدامی مصاحبه و گزینش استخدامی













درباره آزمون های مصاحبه سازمانها و هسته گزینش :


10 قاعده برای موفقیت در مصاحبه استخدامی (شغلی)

این قواعد به جویندگان کار کمک خواهد کرد تا استعدادهای پنهان خود را در فرصتهای استخدامی نشان داده و احتمال موفقیت خود را به حداکثر برسانند.

در مورد تجارب و مهارتهایتان به وضوح و با علاقه صحبت کنید. زبان حرفه ای داشته باشید، اما از اینکه شخصیت تان بطور کامل برملا و روشن شود، هراسان نباشید. به نشانه بی میلی وقفه های کوتاه و مکث نکنید. شما برای هر پاسخ نیاز به چند ثانیه زمان دارید.

مثبت اندیش باشید. افراد استخدام کننده (کارفرما) تمایل به شنیدن عذر و بهانه ها یا احساسات بد در مورد یک تجربه منفی را ندارند. اگر آنها در مورد رتبه یا نمره پایین، تغییر ناگهانی شغل یا نقص سابقه تان جویا شدند، حالت دفاعی به خود نگیرید. در عوض توجه تان را به حقایق و واقعیات (خلاصه وار) و آنچه شما از تجربه تان یاد گرفتید، متمرکز کنید.

آمادگی ارائه مهارتها و تجاربتان را داشته باشید تا وقتی آنها شرح حالی از شغلتان را خواستند، ارائه دهید. موقعیت تان را در ذهن کارفرما بعنوان فردی با یکسری مهارتها و صفات ویژه، تثبیت کنید. کارفرمایان مسایلی دارند که نیاز به حل آنها توسط کارمندان با مهارتهای ویژه دارند. در توصیف مناسب صفاتتان مؤثر عمل کنید.

قبل مصاحبه اطلاعاتی در مورد شرکت یا کار آینده تان بدست آورید. اطلاعاتی مهم شامل فعالیتهایی که توسط کارفرما اجرا شده است، ثبات مالی کارفرما چگونه است و چه نوع شغلهایی در ارتباط با کارفرما است. تحقیق کنید چگونه می توانید به کارفرما در جریان جستجوی شغلی در مورد آن سازمان و توانایی و پتانسیل شما در آن سازمان کمک کنید. بدانید چگونه می توانید به شرکت کمک کنید و سؤالهایی را آماده کنید که از مصاحبه گر در مورد شرکت سؤال کنید.

برای مصاحبه زود حاضر شوید. برنامه ریزی کنید که 10 تا 15 دقیقه قبل از زمان مقرر، به محل مصاحبه برسید. رسیدن خیلی زود، کارفرما را دست و پاچه می کند و شرایط نامطلوب و ناشیانه ای ایجاد می کند. به همان نسبت دیر رسیدن در ابتدا یک تصور بدی به جای می گذارد. شخصاً در مورد زمان و ترتیب مصاحبه سؤال کنید.

یک کلاسر (کیف کاغذ) یا دفترچه یادداشت یا لااقل یک دسته کاغذ مرتب شده و تا خورده که نام کارفرما روی آن نوشته شده باشد، همراه داشته باشید.

خلاصه اطلاعات و لیستی از سؤالاتی که برای پرسش نیاز دارید همراه آورید. لیستی از سؤالاتتان را ارائه دهید که مطمئن شوند شما اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری را جمع آوری کرده اید. نبایستی به خاطر بردن یادداشتها در طی مصاحبه پریشان شوید.

در بسیاری از مصاحبه های شغلی، نهار یا شام در نظر گرفته شده در روز مصاحبه، به تنهایی مهمان نوازی کارفرما را نشان نمی دهد اما همچنین یک بخش قابل توجه فرایند مصاحبه است. آداب معاشرت را رعایت کنید و در گفتگو و محاوره در طی صرف غذا سهمی داشته باشید. خیلی اوقات چگونگی مهارتهای اجتماعی جزء تصمیم گیری آنهاست.

بعد از مصاحبه، نام و لقب (عنوان) همه مصاحبه کنندگان، اثر انگشت یا مهرتان، سؤالهای باقیمانده و اطلاعاتی که کسب کردید را بنویسید. اگر شما مرتباً در حال مصاحبه هستید، این فرایند به شما کمک می کند تا مدام به کارفرمایان توجه کنید و بوضوح تفاصیل را تعریف و بیان کنید.

در آخر، مصاحبه را با گفتن لطف سرکار زیاد یا مرحمت سرکار زیاد یا سپاسگزارم پایان ببرید. کارفرمایان به حرکات و اشارات شما در موقع حرف زدن توجه می کنند که گواهی برای توجه تان به جزئیات و علاقه تان به این شغل است.






3 چیز که کارفرمایان در یک مصاحبه شغلی به دنبالش هستند؟


این بسیار آسان است که یک مصاحبه شغلی را یک وضعیت همراه با تعارض درنظر بگیرید. مصاحبه گر از شما بازجویی می کند. او در وضعیت خاصی نشسته و شما را سوال پیچ می کند.
                                        مصاحبه


ولی با همه این شرایط، مصاحبه گر یک هدف در ذهنش دارد: شناسایی یک فرد مناسب و استخدام آن. او به دنبال شخصی با ظرفیت های مناسب برای شغل مورد نظر است.

بنابراین به مصاحبه گر ها آنچه می خواهند را بدهید و آن فردی باشید که به دنبالش هستند. برای درخشیدن آماده باشید. نقاط قوت خود را شناخته و آنها را آشکارا نشان دهید. مطمئن شوید نقاط قوتی که در مصاحبه نشان می دهید، متناسب با آن نیازهای شغل مورد نظر باشد. در روز مصاحبه خودتان را به عنوان یک کارجوی دارای مهارت ها و رفتارهای مناسب آن شغل نشان دهید. اعتماد به نفس، اشتیاق، دانش و درک شما باید مصاحبه گر را متقاعد کند که استخدام شما یک کار هوشمندانه و مفید است.

در هنگام مصاحبه، مدیران استخدامی به دنبال موارد زیر هستند :

آیا ما می خواهیم با شما کار کنیم ؟
شما برای انتقال مهارت ها و تجارب کاری خود به مصاحبه گر وارد جلسه مصاحبه می شوید ولی در واقع مصاحبه گر به دنبال بررسی رزومه شما نیست. دلیل اصلی مصاحبه با شما سنجش مهارت ها و ویژگی های فردی شما برای درک اینکه آیا شما سرمایه خوبی برای سازمان موردنظر هستید یا نه، می باشد. داشتن ویژگی های مثبت ناملموس مانند با تدبیر بودن، ابتکار داشتن، خلاق بودن، انطباق پذیری، پیشرو بودن و درستی و امانت داری، شما را از سایر متقاضیان شغل متمایز می کند.
 
آیا شما می توانید با تیم کار کنید ؟
در محیط شرکت ها، کارها به صورت تیمی انجام می شود. به همین خاطر سازمان ها به دنبال استخدام افرادی هستند که بتوانند به خوبی کار تیمی انجام دهند. بنابراین مصاحبه گرها همان قدر که نقاط قوت فردی شما را در نظر می گیرند، توان کار تیمی شما را نیز ارزیابی می کنند.
 
هوش هیجانی شما چقدر است ؟
مصاحبه گرها بیشتر از هوش ذهنی شما به هوش هیجانی شما اهمیت می دهند. شما می توانید هوش ذهنی بالایی داشته ولی فاقد همدلی و حس مشترک باشید.کارفرمایان می دانند که هوش ذهنی همیشه مهم ترین ویژگی کارکنان نیست. گاهی با هوش ترین افراد با اشتباهات خود باعث فروپاشی سازمان ها شده اند. اگرچه شما می خواهید کارفرما را با هوش خود تحت تاثیر قرار دهید، ولی باید این را که همکاری با فکر و دارای حس مسئولیت پذیری هستید را نیز به او انتقال دهید.



پرسش‌هایی که هرگز نباید در مصاحبه شغلی پرسید

احتمال دارد در پایان یک مصاحبه شغلی، مصاحبه کننده از کارجو بپرسد چه پرسشی دارید !
در این جا استخدام کننده در جستجوی دو موضوع است: اول آنکه؛ مصاحبه کننده می‌خواهد به کارجو کمک کند تا از شغل و شرکت درک بهتری بیابید، و به آنچه در ذهن دارید و کمتر آشکار است پاسخ دهد، همچنین با انواع پرسش‌هایی که مطرح می‌کند می‌خواهد دید بیشتری به وی بدهد.پرسش‌های اشتباه می‌تواند تأثیر خوب اولیه را در مصاحبه‌کننده از بین ببرد. از این رو مهم است پرسش‌های سنجیده ای در مورد شغل و سازمان مطرح شود.




 
                                                      مصاحبه شغلی


در این جا به 10 پرسش اشاره می‌شود که بایستی از طرح آن‌ها پرهیز شود:


1- شرکت شما چه کاری انجام می‌دهد؟

کارجو می‌تواند با کمی تحقیق به پاسخ این پرسش پی ببرد. در حالی که با طرح آن، این طور تلقی می‌شود که فردی ناپخته، بی‌انگیزه و تنبل است.


2-شرکت چه مزایایی ارائه می‌کند؟

در این مرحله نباید در این مورد پرسش شود و قطعاً نباید در مورد جزئیات مزایا از جمله کمک‌های پزشکی، پوشش درمانی برای دندانپزشکی، روزهای مرخصی و غیره سؤال شود. زمان این گونه پرسش‌ها هنگامی است که درباره جزئیات شغلی مذاکره می‌شود. در این مرحله پرسش‌ها بایستی پیرامون خود شغل و سازمان متمرکز باشد.


3-آیا می‌توانم ساعت 3 بعدازظهر پنجشنبه‌ها بروم؟

کارجو با شروع این گونه پرسش‌ها و طرح درخواست رفتارهای ویژه، پیش از آنکه حتی شغلی به دست آورد، به کارفرما این گونه القاء خواهد نمود که می‌خواهد مرتباً استثنائاتی برای خود قائل شود و یا اینکه درخواست کار در ساعات متفاوت و یا روزهای خاص و غیره برای خود دارد. اکنون وقت طرح چنین درخواست‌هایی نیست. وقتی به شما پیشنهاد کاری شد، آن گاه می‌توانید برای آنچه می‌خواهید مذاکره کنید.


4- آیا تست مواد مخدر می‌گیرید؟

با طرح این پرسش کارجو، درباره خود ابهاماتی را در ذهن کارفرما مطرح خواهد کرد.


5-می‌توانم نقشی در کار و... ایفا کنم؟ (کاری که به درخواست شغلی ارتباطی ندارد)

این سؤال مناسب نیست، زیرا ممکن است درباره فعالیت‌های اجتماعی رسانه‌ای آن شرکت،‌ هیجان زده باشید،‌ و یا از رویداد بزرگی که شرکت هر سال برگزار می‌کند، به هیجان بیاید، اما با توجه به اینکه این موضوعات به درخواست شغلی شما ارتباطی ندارد این گونه وانمود می‌شود که این رویدادها برای کارفرما نسبت به کاری که در واقع در حال انجام مصاحبه برای آن است،هیجان‌انگیزتر است.


6- آیا کارکنان از تخفیف در محصول شرکت برخوردار می‌شوند؟

این مرحله از گفتگو فقط در این خصوص است که آیا کارفرما برای کار در شرکت مناسب است یا نه. از این رو پاسخ به پرسش فوق‌الذکر بعید است تأثیری داشته باشد.


7-آیا در مورد من از معرف‌هایی که ذکر شده‌اند تحقیق می‌کنید ؟

اغلب کارفرمایان از معرف‌ها تحقیق می‌کنند. از این رو طرح این سؤال این‌گونه تلقی می‌شود که کارفرما چیزی برای پنهان کردن دارد.


8-چه مدت برای غذا وقت داده می‌شود؟

اگر تلقی شود که برای کارجو دور شدن از کار اهمیت بیشتری دارد تا خود شغل، تأثیر بدی از شما به جای می‌گذارد.


9-چرا باید در این شغل کار کنم؟

اگر کارجو خود نفهمیده است چرا برای مصاحبه حضور یافته است، مصاحبه‌کننده بعید است که بتواند چنین درکی به او بدهد.



10-مصاحبه مرا چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پاسخ این پرسش برای مصاحبه کننده روشن است، زیرا مصاحبه کننده خوب، برای بررسی گفتگوهای انجام شده،‌ وقت می‌گذارد، و کارجو را با سایر متقاضیان مقایسه می‌کند. بنابراین، مصاحبه شغلی را نباید با یک اظهار نابه‌جا به پایان رساند.











کلمات کلیدی

نمونه سوالات گزینشی،استخدامی،مصاحبه ای kazemireza.blogfa.com/ نمونه سوالات گزینشی،استخدامی،مصاحبه ای ✿ - سوالات مصاحبه ای عقیدتی سیاسی استخدامی - نمونه سوالات گزینشی،استخدامی،مصاحبه ای. مرجع سوالات مصاحبه های استخدامی کشور | استخدام www.estekhtam.com/مرجع-سوالات-مصاحبه-های-استخدامی-کشور/ ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - این صفحه مخصوص تمام سوالات مصاحبه استخدامی های کشور است، از این به بعد از همه شما دوستان خواهش می کنم سوالاتی رو که از شما در مصاحبه پرسیده ... در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟ - نمونه سوالات استخدامی ... bartarinketab.ir/post/210 برای استخدام شدن در هر جایی گذراندن یک مصاحبه استخدامی ضروری است. این مصاحبه ممکن است چند سوال ساده باشد و یا مصاحبه‌ای طولانی با انواع و اقسام سوالات مختلف و ... سوالات مصاحبه استخدامی - استخدام دهوند dehvand.ir/jobs/سوالات-مصاحبه-استخدامی/ ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - لینک دانلود سوالات مصاحبه های استخدامی و گزینش سوالات مصاحبه های استخدامی و گزینش به صورت 650 سوال و جواب، در یک فایل پی دی اف شامل ... نمونه سوالات استخدامی رایگان www.bartarin-ketab.blogfa.com/ توضیحات : بیشتر سوالاتی که در مصاحبه ها پرسیده می شوند، به اطلاعات عمومی و روز مربوط می شوند و منبع مشخصی ندارند.ما برای شما مجموعه ای از اطلاعات مختلف را جمع ... نمونه سوالات مصاحبه های عقیدتی سیاسی استخدامی - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=609791 نمونه سوالات مصاحبه های عقیدتی سیاسی استخدامی مصاحبه عقیدتی سیاسی بخش مهمی از استخدام در شرکت های دولتی هست، در اینجا یک سری سوالاتی که از من و یا ... در مصاحبه های استخدام های دولتی چه می پرسند؟ | «ای استخدام ... www.e-estekhdam.com/مصاحبه-استخدام-دولتی/ دانلود جزوه و نمونه سوالات مصاحبه استخدامی دولتی .... یه سوال دارم اینکه در استخدامی ها گرایش رشته منو اکثرأ ذکر نمیکنن و گرایشهای دیگه رو عنوان میکنن ب نظر شما ... دانلود سوالات آزمون و مصاحبه استخدامی - مصاحبه استخدامی libemploy.ir/category/12 دانلود سوالات آزمون و مصاحبه استخدامی - مصاحبه استخدامی - تست دانلود، سوالات استخدامی، نمونه سوالات استخدامی، سوالات رایگان آزمون استخدامی، مصاحبه استخدامی. دانلود رایگان سوالات کلیه مصاحبه های استخدامی kandoocn.com › بانک سوال › نمونه سوالات استخدامی Facebook Twitter RSS. دانلود رایگان سوالات استخدامی اتش نشانی 1392 ... ادامه مطلب ... دانلود رایگان مصاحبه های استخدامی-سوالات متداول. ارسال شده در 6 فروردین 1392 ... دانلود نمونه سوالات گزینش و مصاحبه های استخدامی | دانلود نمونه ... www.esoal24.ir › ... › نمونه سوالات ادارات دولتی و شرکت های خصوصی ۲۷ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دانلود نمونه سوالات گزینش و مصاحبه های استخدامی. سوالات گزینش و مصاحبه های استخدامی. این مجصول شامل موارد زیر می باشد: ۱۳ بسته در قالب یک ...مجموعه سوالات احکام شرعی در گزینش استخدامی - نمونه سوالات ... kazemireza.blogfa.com/post/21 نمونه سوالات گزینشی،استخدامی،مصاحبه ای ✿ - مجموعه سوالات احکام شرعی در گزینش استخدامی - سوالات مصاحبه ای عقیدتی سیاسی استخدامی - نمونه سوالات ... نمونه سوالات گزینشی،استخدامی،مصاحبه ای kazemireza.blogfa.com/ نمونه سوالات گزینشی،استخدامی،مصاحبه ای ✿ - سوالات مصاحبه ای عقیدتی سیاسی استخدامی - نمونه سوالات گزینشی،استخدامی،مصاحبه ای. [PDF]دانلودرایگان نمونه سوالات استخدامی مصاحبه های حضوری و ... www.makhfigah.com/.../gozainesh_mosahebeh_www.makhfigah.com.p... ﺑﺴﻢ اﷲ اﻟﺮﺣﻤﻦ اﻟﺮﺣﯿﻢ. اﻟﻠﻬﻢ ﺻﻞ ﻋﻠﯽ ﻣﺤﻤﺪ وآل ﻣﺤﻤﺪ. و. ﻋﺠﻞ ﻓﺮﺟﻬﻢ. داﻧﻠﻮد راﯾﮕﺎن ﺳﻮاﻻت اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ. ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺳﻮاﻻت. ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻫﺎی ﺣﻀﻮری و ﮔﺰﯾﻨﺶ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ. ﺑﺎ ﭘﺎﺳﺨﻨﺎﻣﻪ. ﺟﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ اﺧﺒﺎر اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﮐﻨﮑﻮر. در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟ - نمونه سوالات استخدامی ... bartarinketab.ir/post/210 این فایل در بخش های مختلف شامل سوالات گزینش و مصاحبه استخدامی به همراه پاسخ و شامل بخش های احکام، سیاسی، مذهبی، عقیدتی و... می باشد، مناسب برای مصاحبه و ... سؤالات مصاحبه های حضوری و گزینش استخدامی - مجموعه سوالات ... hajjahmad.blogfa.com/post/5 سؤالات مصاحبه های حضوری و گزینش استخدامی - مجموعه سوالات احکام شرعی در گزینش استخدامی 3 (101 تا 165) - نان حلال سر هیچ سفره ای بیات نمی شود ! - سؤالات ... نمونه سوالات استخدامی رایگان www.bartarin-ketab.blogfa.com/ نام کتاب : دانلود رایگان سوالات مصاحبه استخدامی و گزینش. ناشر : برترین ... 1465 کیلو بایت. دانلود رایگان سوالات استخدامی مصاحبه و گزینش استخدامی ادارات. دانلود سوالات احکام اسلامی مصاحبه های استخدامی www.e-soal.ir/دانلود-سوالات-احکام-اسلامی-مصاحبه-های/ سوالات احکام اسلامی و یا بینش اسلامی یکی از مهم ترین قسمت ها و مواد آزمون های استخدامی به خصوص آزمون های مصاحبه و گزینش های حضوری است.همانطور که همه شما عزیزان می ... دانلود نمونه سوالات مصاحبه های حضوری و گزینش استخدامی - ظهور www.zohur12.ir/77413/سوالات-گزینش-استخدامی ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - در مصاحبه های حضوری و گزینش استخدام شرکت ها و نهادها چه چیزهایی پرسیده میشود ؟ + دانلود رایگان. دانلود نمونه سوالات گزینش و مصاحبه های استخدامی | دانلود نمونه ... www.esoal24.ir › ... › نمونه سوالات ادارات دولتی و شرکت های خصوصی ۲۷ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دانلود نمونه سوالات گزینش و مصاحبه های استخدامی. سوالات گزینش و مصاحبه های استخدامی. این مجصول شامل موارد زیر می باشد: ۱۳ بسته در قالب یک ... نمونه سوالات مصاحبه های عقیدتی سیاسی استخدامی - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=609791 نمونه سوالات مصاحبه های عقیدتی سیاسی ا