دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک خاورمیانه



دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی بانک خاورمیانه:




خرید سوالات استخدامی بانک خاورمیانه با جواب












 آشنایی با بانک خاورمیانه :
 
بانک خاورمیانه ماهیت اصلی فعالیت خود را به عنوان یک بانک "عمده فروش" با تمرکز بر مشتریان و تسهیلات تخصصی قلمداد می‌کند. بر این اساس بانک به جای تمرکز بر توسعه فیزیکی و جغرافیایی شعب، بر استفاده از ابزارهای تخصصی و ارتباط سازمان یافته با مشتریان تاکید دارد.
بانک با اتخاذ این راهبرد تجاری در نظر دارد تا در چارچوب قوانین و مقررات پولی و بانکی کشور، به ویژه قانون عملیات بانکی بدون ربا و آیین نامه‌های مرتبط با آن، محصولات و خدمات بانکی را بر اساس نیازمندی های بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، طراحی و عرضه نماید.
بانک خاورمیانه امید دارد با شروع فعالیت خود به مرور فصل جدیدی را در حوزه خدمات بانکی کشور گشوده و سطح عملیات بانکی را که با شروع فعالیت بانک‌های خصوصی ارتقای قابل توجهی یافته است، به مرزهای تخصصی بالاتر و هم تراز با آخرین استانداردهای بانکداری در سطح بین الملل برساند.

در جهت راه اندازی بانکی متفاوت، استراتژی بانک افزایش بهره وری و سودآوری برای سهامداران و مشتریان از طرق ذیل می‌باشد:

     تمرکز بر شبکه محدود شعب

بانک خاورمیانه در نظر دارد به جای استفاده از شبکه وسیع شعب، از شبکه محدود ولی با کیفیت اجرایی بالا و خدمات بانکی و اعتباری گسترده استفاده نماید.

    توسعه خدمات غیر حضوری

بانک خاورمیانه با هدف سرعت بخشیدن در ارایه خدمات و افزایش رفاه مشتریان خود قصد دارد بخش عمده­ ای از نیازهای مشتریان را به صورت غیرحضوری پاسخگو باشد. بدین منظور بانک راهکارهای مختلفی را طراحی و با بکارگیری نرم افزار بانکی مناسب گام‌های خوبی در این مسیر برداشته است. بدین ترتیب ضمن تامین منافع مشتریان، با حذف ضرورت توسعه فیزیکی شعب و با حفظ سطح خدمات ارایه شده، شاهد کاهش هزینه‌ها و رشد سودآوری بانک خواهیم بود.

    انتقال شعب بانک به محل کار شرکت‌ها

بانک خاورمیانه در جهت تسهیل ارایه خدمات به مشتریان و کاهش نیاز آن‌ها به مراجعه به شعب بانک، با اختصاص مدیران ارتباط با مشتری یا Relationship Managers به شرکت‌ها در حقیقت سعی دارد شعب بانک را در محل کار شرکت ها مستقر نموده و بدین ترتیب حداکثر کارایی را برای مشتریان در ارتباط با بانک فراهم آورد.

    ارایه خدمات منطبق بر نیازهای مشتریان

بانک خاورمیانه سعی دارد بر خلاف دیدگاه رایج که بانک‌ها مجموعه‌ای از خدمات را بطور کلی برای تمام مشتریان خود ارایه می دهند، با شناسایی شرایط و نیازهای مشتریان، خدمات منحصر به فردی برای آن‌ها طراحی و پیاده‌سازی نماید. بدین ترتیب بجای اینکه بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها خود را با شرایط بانک‌ها تطبیق دهند، بانک خاورمیانه به عنوان بانکی مشتری محور، شرایط را بر اساس نیازهای آن‌ها تطبیق و مهیا می‌سازد.

    تمرکز بر جذب و آموزش مستعدترین فارغ التحصیلان دانشگاهی در کنار مدیران با سابقه کشور

بانک خاورمیانه با اعتقاد بر نقش مهم و بی بدیل نیروی انسانی در پیشبرد اهداف بانک، در کنار جذب مجرب ترین مدیران با سابقه در کشور، تمرکز خود را بر جذب و آموزش بهترین نیروهای دانشگاهی کشور قرار داده به نحوی که می توان مدعی شد از منظر بهره گیری از نیروهای متخصص، بانک در رتبه نخست بانک‌های کشور قرار دارد.


آشنایی با مشاغل بانک ها :
کارمند بانک که به آن متصدی امور بانکی یا تحویلدار نیز گفته می شود، از افراد اصلی هر شعبه محسوب می شود که ارتباط دائم و مستقیم با مشتریان بانک دارد. به عبارتی معمولا وقتی مشتری وارد بانک می شود، اولین فردی که با او برخورد دارد کارمند بانک است.

بانک یک سازمان اقتصادی است که وظایفی از جمله تهیه و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارز، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان و... را بر عهده دارد. به عبارتی بانکداری فراهم کردن شرایط و امکاناتی است که به مشتریان اجازه می دهد با استفاده از آنها انواع عملیات بانکی خود را انجام دهند.

مشتریان به دلایل مختلف از جمله تحویل یا دریافت پول، ارز یا اوراق بهادار، گرفتن اطلاعات در مورد انواع حساب ها، تسهیلات و سایر خدمات مالی بانک و... به بانک مراجعه می کنند. فردی که مسئول ارائه بیشتر این خدمات می باشد، کارمند بانک است.

شغل کارمند بانک یکی از پرطرفدارترین مشاغل برای بسیاری از افراد در کشور می باشد. این شغل مزایا و معایبی دارد که توجه به آنها برای علاقمندان به شغل کارمندی بانک لازم و ضروری است. کارمند بانک یک شغل بسیار یکنواخت داشته و تقریبا هر روز کارهای یکسان و مشابهی را انجام می دهد. او باید در کار خود تمرکز و دقت زیادی داشته باشد تا دچار اشتباهات بانکی و مالی نشود. چون کارمند بانک مرتب با مشتریان سر و کار دارد و به منزله ابزار اصلی تبلیغاتی هر بانک محسوب می شود، باید از روابط عمومی و اخلاق مناسبی برخوردار باشد. او باید تا حدی با مباحث روانشناسی ارتباطی آشنا بوده و بتواند عکس العمل های مناسب به خصوص در شرایط خاص نشان دهد.

در سیستم بانکی همیشه حق با مشتری است. بنابراین کارمند بانک باید بسیار در گفتار و رفتارش محتاط بوده و نهایت احترام را به مشتری بگذارد. در صورت بروز مشکل یا اعتراضی از سوی مشتری نیز باید آرامش خود را حفظ کرده و شرایط را به خوبی مدیریت کند. در واقع داشتن صبر و تحمل زیاد لازمه اصلی این شغل به حساب می آید.

از مزایای شغل کارمند بانک می توان به امنیت شغلی نسبی، ارتقای شغلی و مزایای تسهیلات آن نام برد. در بانک های کشور به خصوص بانک های خصوصی شرایط برای ارتقای شغلی از تحویلداری به سرپرست ارشد، معاونت و ریاست شعبه مناسب است که این روند ارتقاء در بانک های تازه تاسیس کوتاه تر و سریع تر است. معمولا بانک های خصوصی تازه تاسیس برای رده های ارشد و مدیریتی شعبه در ابتدا از افراد با سابقه و بازنشسته بانک های دولتی استفاده کرده و در سال های نخست به مرور آنها را با کارمندان با سابقه خود جایگزین می کنند. کارمند بانک همچنین هر چند سال یکبار می تواند از وام ها کمک بهره برای خرید خودرو، مسکن و ... استفاده کند که این یکی از مهم ترین و جذاب ترین مزایای این شغل است.

ساعت کاری بانک ها و موسسات مالی معمولا از 8 صبح تا حدود 4 بعد از ظهر است. البته کارمندان بانک صبح ها برای آماده به کار شدن زودتر آمده و عصرها به علت بستن حساب ها دیرتر می روند. در بسیاری موارد ساعات کاری بانک های خصوصی نسبت به بانک های دولتی کمی بیشتر است. در برخی از ایام تعطیل مانند تعطیلات نوروز، کارمندان بانک به صورت نوبتی باید سر کار خود حاضر باشند.

 
وظایف کارمند بانک

    مطالعه دستورالعمل ها و بخش نامه های بانک – کارمند بانک باید به طور مرتب آخرین دستورالعمل ها و بخش نامه های بانک را مطالعه کرده و از آنها اطلاع داشته باشد تا در کار خود از آنها استفاده کند.

    داشتن برخورد مناسب با مشتریان، درک نیازشان، پاسخگویی به سوالات و ارائه اطلاعات مفید به آنها

    تحویل فرم های لازم به مشتری از جمله فرم های افتتاح حساب، فرم های واریز و برداشت وجه و...و دادن توضیحات کافی در صورت نیاز

    کنترل فرم های تکمیل شده، رفع نقص های آنها، تطبیق امضا و احراز هویت مشتریان

    تشکیل پرونده برای مشتریان بخش تسهیلات

    انجام  کلیه عملیات بانکی مورد نظر مشتریان به کمک سیستم های بانکی

    دریافت و پرداخت پول نقد، ارز، چک و اوراق بهادار

    افتتاح یا بستن حساب های بانکی بنا به درخواست مشتریان

    پاسخگو بودن به سرپرست ارشد، معاون و رئیس شعبه

    کنترل گردش مالی صندوق خود در پایان روز کاری

    کنترل اسناد مالی روزانه و ارائه آنها به بایگانی

    شرکت در دوره های آموزشی که هر چند وقت یکبار بنا به نیاز توسط بانک برگزار می شود

آشنایی باشغل رئیس شعبه بانک

مدیریت کارکنان شعبه خود و افزایش کمیت و کیفیت خدمات مالی به مشتریان از وظایف اصلی رئیس شعبه بانک است. اگر عاشق کارهای مالی بوده و می خواهید نقش مدیریتی داشته باشید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد.

فراهم کردن کلیه امکانات و شرایطی که مشتریان بتوانند به وسیله آنها کلیه نیازهای پولی و بانکی خود را رفع کنند، بانکداری نامیده می شود. مسئولیت انجام درست بانکداری در سطح هر شعبه بر عهده مسئول آن یا رئیس شعبه بانک می باشد.

رئیس شعبه بانک باید به خوبی با کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل ها آشنا بوده و اطلاعات مالی و بانکی به روزی داشته باشد. او باید روابط عمومی بسیار خوب و توان مدیریت و رهبری کارکنان را دارا باشد. معمولا مشتریان خاص شعبه که آورده های مالی خوبی نیز برای شعبه دارند، با رئیس شعبه مراوده زیادی دارند. بنابراین رئیس شعبه باید از توان برقراری ارتباط اجتماعی خوبی برخوردار بوده و شرایط انجام سریع و با دقت کارهای بانکی آنها را در شعبه توسط کارکنان فراهم کند. مسئولیت تمام کارها و اتفاقاتی که در شعبه بانک رخ می دهد، بر عهده رئیس شعبه بانک است. بنابراین باید فردی دقیق، تیزبین و دارای توان خوبی در مدیریت بحران های احتمالی باشد.

کلیه عملیات بانکی و مالی شعبه با مسئولیت رئیس شعبه انجام می گیرد. او باید مرتبا وضعیت مالی، روند افزایش یا کاهش سپرده ها، تعداد اسناد مالی و…  شعبه را بررسی کرده و با برنامه ریزی درست برای ارتقای درجه شعبه و کارکنان آن تلاش کند. زیرا این امر هم زمینه ارتقای مناسب برای رئیس شعبه و کارکنان را فراهم می کند و هم پاداش های مالی خوبی برای آنها به همراه دارد.

معتمد بودن نیز یکی از شاخص های اصلی در انتخاب رئیس شعبه بانک توسط مدیران ارشد می باشد زیرا در صورتی که رئیس شعبه فردی درستکار و صادق نباشد، احتمال زیادی برای سوء استفاده های مالی او در شعبه وجود دارد.

رسیدن به شغل ریاست شعبه بانک به صورت سلسله مراتبی می باشد. به این صورت که فرد پس از ورود به بانک و سال ها فعالیت در سمت های تحویلدار، عضو ارشد و معاونت شعبه، به ریاست شعبه منصوب می شود. این فرآیند ممکن است در بانک های خصوصی و دولتی کمی با هم تفاوت داشته باشد. اما آخرین پست در هر شعبه همان رئیس شعبه بانک است که فرد علاوه بر تجربه و سابقه خوب شرایط دیگری از جمله تاهل و … را نیز باید داشته باشد.

ساعت کاری بانک ها و موسسات مالی معمولا از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر است که ممکن است در بانک ها و موسسات مالی خصوصی کمی بیشتر باشد. البته کارکنان و مسئولان شعبه همیشه صبح ها زودتر آمده و عصرها دیرتر می روند . رئیس بانک باید همیشه در شعبه حضور داشته باشد مگردر زمان هایی که برای شرکت در جلساتی در سازمان مرکزی، خارج از شعبه  است. در زمان نبود رئیس شعبه، معاون شعبه مسئول اصلی کارها می باشد.
وظایف رئیس شعبه بانک

    مطالعه کلیه دستورالعمل ها و بخشنامه های جدید بانک و انتقال آنها به کارکنان شعبه
    برنامه ریزی برای بهبود عملکرد و جایگاه شعبه خود – رئیس شعبه با بررسی وضعیت عملکرد و گزارش و اسناد مالی شعبه، برای رسیدن به اهداف سالانه تعیین شده از سوی سازمان مرکزی بانک، بالا بردن درجه شعبه خود و افزایش کیغیت خدمات آن برنامه ریزی می کند.
    بررسی نیازهای مشتریان و برنامه ریزی مطابق با آنها – رئیس شعبه باید با دقت مشتریان مختلف را بررسی کرده ، نیازهای آنان را شناسایی و برای ارائه خدمات مناسب به آنها برنامه ریزی کند. همچنین باید برای جذب مشتریان جدید و خوب بانکی هم تلاش کند.
    نظارت بر خدمات ارزی و ریالی کلان شعبه و تایید آنها در صورت بدون اشکال بودن
    نظارت بر معوقه های بانکی مشتریان و برنامه ریزی برای پیگیری وصول آنها
    ایجاد انگیزه در کارکنان و آموزش آنها در صورت نیاز – رئیس شعبه بانک باید بین کارکنان شعبه هماهنگی ایجاد کرده و با ارزیابی صحیح کار و دادن پاداش مناسب به کارکنان، انگیزه لازم را در آنها بوجود آورد. همچنین باید در موارد لزوم تجربیات و اطلاعات خود را به کارکنان منتقل کرده و آموزش های لازم را به آنها بدهد.
    نظارت بر کار پرسنل شعبه – رئیس شعبه باید به دقت کارهای کارکنان شعبه را تحت کنترل داشته و بین آنها هماهنگی لازم را به منظور ارائه با کیفیت ترین خدمات بانکی ایجاد کند.
    رفع مشکلات شعبه و حل شکایات مشتریان – در صورتی که مشتری از روند ارائه خدمات بانکی توسط کارمندی راضی نباشد و یا درگیری در شعبه ایجاد شود، وظیفه رسیدگی سریع و رفع آن مشکل و کسب رضایت مشتری به عهده رئیس شعبه بانک می باشد.
    شرکت در جلسات یا کنفرانس ها- معمولا در سازمان مرکزی بانک به منظور انتقال تغییرات و تصمیمات جدید مدیران ارشد به روسای شعب و گاهی همفکری با آنها، جلسات منظمی برگزار می شود که رئیس شعبه بانک باید در آنها شرکت کند. در این جلسات وی از طریق برقراری ارتباط با روسای سایر شعب از وضعیت و شرایط آنها اطلاع یافته و گاهی مشورت ها و توافق های خوبی بین آنها رد وبدل می شود.
    دادن گزارش وضعیت شعبه به مدیران ارشد و سازمان مرکزی بانک

مهارت  و دانش مورد نیاز رئیس شعبه بانک

    توان مدیریت و برنامه ریزی – برای کنترل و نظارت کافی بر کلیه کارکنان و امور مالی و پولی شعبه
    مهارت های ارتباطی عالی – برای برقراری ارتباط خوب با کارکنان، همکاران و مشتریان
    توان تصمیم گیری و مدیریت بحران – برای مدیریت و رفع مشکلات و مسایل شعبه
    مهارت های بازاریابی و فروش – برای بررسی مشتریان موجود و جدید و برنامه ریزی مناسب برای جذب سرمایه آنها در بانک
    صداقت و امانت داری – چون کلیه منابع مالی شعبه در اختیار رئیس شعبه بوده و شرایط برای هر گونه سوء استفاده مالی فراهم است، درستی و صداقت از ویژگی های اصلی و لازم این شغل می باشد.
    آشنایی کامل با قوانین مالی و بانکی – برای انجام مدیریت خوب بانکی، داشتن اطلاع کامل از قوانین و دستورالعمل ها و به روز بودن رئیس شعبه لازم و ضروری است.

فرصت شغلی و بازار کار رئیس شعبه بانک

رئیس شعبه در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی مشغول به کار است. البته برای رسیدن به پست ریاست شعبه معمولا باید ابتدا به عنوان کاربر وارد بانک شده و پس از گذشت سال ها کسب تجربه و طی کردن سلسله مراتب سازمانی به این سمت می توان دست یافت. البته در چند سال اخیر در پی تاسیس بانک های خصوصی، گاهی آگهی های استخدامی از سوی آنها برای جذب روسای شعبه بانک های دولتی برای بهره گیری از تجارب آنها منتشر می شود.

در خصوص میزان استخدام بانک ها در کشور آمار دقیقی در دسترس نمی باشد. در بانک های دولتی تعداد استخدام ها بسیار کاهش یافته است زیرا بسیاری از خدمات بانکی الکترونیکی شده است و همچنین مطابق با سیاست های خصوصی سازی کشور، بانک دولتی جدیدی افتتاح نشده و نخواهد شد. بنابراین روند استخدام در بانک های دولتی به شدت رو به کاهش است. اما در حوزه بانک های خصوصی شرایط کمی متفاوت است. علیرغم الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات، به دلیل خصوصی و رقابتی شدن فضای حاکم بین بانک ها و موسسات مالی، هر چند وقت یکبار شاهد تاسیس بانک یا موسسه مالی خصوصی جدیدی هستیم. این نشان از این دارد که روند استخدام بانک ها در این بخش در چند سال آینده رو به افزایش است.

البته بدیهی است تعداد پست رئیس شعبه در هر بانک یا موسسه مالی و اعتباری نسبت به پست های کاربری شعبه بسیار کمتر و محدودتر است. زیرا هر شعبه یک رئیس شعبه ولی چندین کاربر دارد. بنابراین رقابت برای تصدی پست رئیس شعبه بین کارکنان زیاد است و افرادی که تجربه و توانایی مناسبی دارند می توانند در این رقابت پیروز شوند.




کلمات کلیدی:
دانلود سوالات آزمون استخدامی بانک خاورمیانه | «ای استخدام ...www.e-estekhdam.com/دانلود-سوالات-آزمون-استخدامی-...Translate this pageنمونه سوالات آزمون استخدامی بانک خاورمیانه. این مجموعه سوالات در اردیبهشت ماه سال ۹۳ بروز رسانی شده است. مجموعه ی زیر شامل سوالات زیر است : ( تمامی سوالات دارای ...دانلود نمونه سوالات استخدامی بانک سامانwww.e-estekhdam.com/دانلود-سوالات-آزمون-استخدامی-...Translate this pageنمونه سوالات آزمون استخدامی بانک سامان. این مجموعه سوالات در اردیبهشت ماه سال ۹۳ بروز رسانی شده است. مجموعه ی زیر شامل سوالات زیر است : ( تمامی سوالات دارای پاسخنامه ...دانلود سوالات آزمون استخدامی بانک خاورمیانهbwin-help.ir/...//استخدامی%20بانک/دانلود-سوالات-آزمو...Translate this pageبخش دوم: جزوات و نمونه سوالات تخصصی استخدامی بانک ها. دانلود رایگان جزوه دانش علوم بانکی - ویژه آزمونهای استخدامی بانک. دانلود رایگان جزوه استخدامی بانک ها، چک ...استخدام بانک ها سال ۹۳ - شهرخبرwww.shahrekhabar.com/.../1393842420535417Translate this page3 days ago - دانلود نمونه سوالات تخصصی رایج آزمونهای استخدام بانکها · دانلود نمونه سوالات رایج ... دانلود نمونه سوالات استخدامی بانک خاورمیانه · بانک دی در یک نگاه.استخدام بانک خاورمیانه 94 + استخدام جدید خرداد | استخدامwww.estekhtam.com/استخدام-بانک-خاورمیانه-94/Translate this pageJun 21, 2015 - سوالات رایج در آزمون های استخدامی بانک خاورمیانه به منظور تامین و تکمیل ... •نمونه سوال هایی که به عنوان نمونه آزمون استخدامی عرضه و به فروش می رسند ...سایت استخدام | آگهی استخدامی کاریابی | بانک سازمان وزارت ...www.estekhtam.com/Translate this pageنمونه سوالات دانش علوم بانکی سوالات رایج در آزمون های استخدامی در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟ ا تشکر از اینکه موسسه اعتباری کوثر را محل کار آینده خود انتخاب ...آگهی استخدام بانک خاورمیانه | دانلود رایگان نمونه سوالات ...www.pazhang.ir/آگهی-استخدام-بانک-خاورمیانه/Translate this pageMay 12, 2015 - بانک خاورمیانه به منظور تامین و تکمیل کادر مورد نیاز خود در بخش مدیریت سرمایه انسانی از واجدین شرایط، دعوت به همکاری می‌نماید. فارغ التحصیلان ...سوالات مصاحبه استخدامی بانک خاورمیانه | دانلود رایگان نمونه ...www.pazhang.ir/.../سوالات-مصاحبه-استخدامی-بانک-خا...Translate this pageدانلود سوالات مصاحبه استخدامی رایج بانک ها این سوالات / مجموع ۱۸۰۰ سوال پرتکرار در آزمون های مصاحبه استخدامی ادارات و بانک ها در طی ادوار گذشته می باشد. ۶۰ درصد این ...“بانک خاورمیانه” نمونه سوالات مصاحبه ی استخدامی “بانک ...testdoni.ir/نمونه-سوالات-مصاحبه-استخدامی-بانک.../386...Translate this pageنمونه سوالات مصاحبه استخدامی “بانک خاورمیانه” نمونه سوالات مصاحبه ی استخدامی “بانک خاورمیانه” نمونه سوالات مصاحبه ی استخدامی نمونه سوالات مصاحبه ی استخدامی نمونه ...استخدام | آگهی استخدام | اخبار استخدامی | ایران استخدامiranestekhdam.ir/Translate this page... و آگهی استخدامی، استخدام بانکها، اخبار و نتایج آزمونهای استخدامی، نمونه سوالات و ... استخدام بانک کارآفرین سال ۹۴ (استخدام جدید) .... استخدام بانک خاورمیانه سال ۹۴.