دانلود رایگان سوالات استخدامی اطلاعات عمومی سیاسی اجتماعی مبانی قانونی و مسائل روز


سوالات اختصاصی اطلاعات عمومی سیاسی اجتماعی مبانی قانونی و مسائل روز  ویژه آزمونهای استخدام ارگانها و مراکز مهم دولتی


دانلود رایگان :

















درباره اطلاعات عمومی سیاسی اجتماعی مبانی قانونی و مسائل روز و آشنایی با این درس :

معرفی رشته علوم سیاسی
مجموعه: معرفی رشته های تحصیلی


 
 
علوم سیاسی

 
 
مقدمه
آنچه مردم به نام سیاست و مسائل سیاسی می شناسند با سیاست به مفهومی که در رشته علوم سیاسی مطرح است، تفاوت بسیار دارد و دانشجویان موفق این رشته نیز نه یک سیاستمدار بلکه یک سیاست شناس خواهند شد.
 
در واقع علوم سیاسی به بررسی اندیشه ها و نظریه های سیاسی و کارکرد آنها در عرصه جامعه می پردازد و به عبارت دیگر رشته علوم سیاسی یعنی ارائه یکسری نظریه ها و یا یکسری ابزارها و راهکارهایی که بر اساس آنها هر جامعه شرایط و مشکلات حال را بررسی کرده و از پیش پا برمی دارد و برای حرکتها و اقدامات بعدی یعنی ترسیم فضا برای مسیر آینده برنامه ریزی می کند و همچنین از تجارب و دستاوردهای بشر که در طول تاریخ در عرصه اجتماع به دست آورده است، بهره می برد.
 
 
تعریف
سیاست رهبری صلح آمیز یا غیر صلح آمیز روابط میان فرد ,گروهها واحزاب (نیروهای اجتماعی )وکارهای حکومتی در داخل یک کشور ,وروابط میان یک دولت با دولتهای دیگر در عرصه جهانی ا ست .
 
علم سیاست رشته ای از آگاهی اجتماعی است که وظیفه آن شناخت منظم اصول وقواعد حاکم بر روبط سیاسی میان نیروهای اجتماعی در داخل یک کشور ,وروابط میان دولتها در عرصه بین لمللی است .
 
این رشته از آگاهی ودانش اجتماعی ,کارکرد اصول وقواعد حاکم برروابط میان نیروهای اجتماعی ر اکشف میکند وچگونگی کارکرد آنها را آموزش می دهد.
 

گرایشها
علوم اجتماعی دارای چهار گرایش پژوهشگری اجتماعی، برنامه ریزی اجتماعی، رفاه و تعاون اجتماعی و مردم شناسی است.
 
که در همه‌ی این گرایش‌ها دانشجویان دروس مشترکی از قبیل: مبانی علم سیاسی، جامعه شناسی سیاسی، اصول روابط بین الملل و سیاست خارجه، جهان سوم و مسائل آن، تاریخ روابط بین الملل و... را می‌خوانند.
 
در دانشگاه‌های سراسری همه‌ی این گرایش‌ها وجود دارد اما در دانشگاه آزاد فقط گرایش‌های علوم سیاسی و روابط بین الملل و مطالعات منطقه‌ای تدریس می‌شود.
 


آشنایی با گرایش‌های این رشته در کارشناسی ارشد
رشته علوم سیاسی گرایش مطالعات منطقه ای
هدف اصلی از تشکیل رشته مطالعات منطقه ای ارائه آموزش‌های لازم به کادر دیپلماتیک و سایر تصمیم گیرندگان سیاست خارجی کشور در سال‌های آینده است چرا که اتخاذ تصمیم‌های مناسب در قبال تحولات سریع جهانی و تغییرات ناگهانی در سطوح داخل کشورها اقتضا می‌کند تا وزارت امور خارجه در هر زمان ضمن امکان دسترسی مطلوب به اطلاعات، گزارش‌ها و تحلیل‌های درست کارشناسی، از کارشناسانی برخوردار باشد که ضمن کسب آموزش‌های عمومی بطور تخصصی نیز در زمینه مسائل مختلف داخلی هر یک از مناطق و کشورهای جهان اطلاعات لازم را کسب کرده باشند. از این‌رو رشته کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای به منظور تبین نظری تحولات جهانی و واکاوی نقش و جایگاه منطقه‌ای از فضای جدید بین‌المللی با رویکردی کاربردی ارائه می‌شود.
 
این دوره مشتمل بر 13 گرایش منطقه‌ای است که دانشجویان پس از گذراندن دروس عمومی طبق ضوابط مربوط و بر حسب علاقه خود یکی از این گرایش‌ها را انتخاب کرده و دروس خاص مرتبط با آن گرایش را می‌گذرانند و سپس پایان‌نامه تحصیلی خود را نیز در همین زمینه تنظیم و ارائه خواهند کرد. گرایش‌های مطالعات منطقه‌ای به ترتیب عبارتند از: مطالعات ایران (سیاست گذاری عمومی)- مطالعات خلیج فارس_ مطالعات خاورمیانه- مطالعات دریای خزر- مطالعات آسیای مرکزی_ مطالعات جنوب آسیا- مطالعات خاوردور- مطالعات جنوب شرقی آسیا- مطالعات اروپایی- مطالعات آمریکای شمالی- مطالعات آمریکای جنوبی- مطالعات آفریقا- مطالعات اوراسیا
 
 
علوم سیاسی گرایش روابط بین الملل
رشته روابط بین الملل از جمله رشته های نوپا در عالم سیاست به شمار می رود. سابقه این مبحث به عنوان یک رشته دانشگاهی حداکثر به سال های میان دو جنگ جهانی بر میگردد. محققان و دانشمندان به طور اخص در صدد کشف و تبین ریشه ها و چگونگی رفتار دولتها در صحنه بین الملل بر امدند بنابراین همان طور که از علت تشکیل این رشته مشخص است موضوع اصلی در ان کشف، بررسی و علت کاوی رفتار دولتها و اخیرا (مجامع بین الملل) در عرصه بین الملل می باشد.
 
با شعله ور شدن اتش جنگ جهانی دوم روند تکامل رشته روابط بین الملل شدت گرفته و تا کنون قالبهای فکری ، رویکردها، نظریه ها و مدل های گوناگون بسیاری برای درک مسائل بین الملل ارائه گردیده است.
 

علوم سیاسی گرایش علوم سیاسی
علوم سیاسی به بررسی اندیشه ها و نظریه های سیاسی و کارکرد انها در عرصه جامعه می پردازد و رشته علوم سیاسی ارائه یکسری نظریه ها یا یکسری ابزارها و راهکارهایی است که بر اساس انها هر جامعه شرایط و مشکلات حال را بررسی کرده و از پیش پا بر میدارد و برای حرکت ها و اقدامات بعدی ترسیم فضا برای مسیر اینده برنامه ریزی میکند هم چنین از تجارب و دستاوردهای بشر که در طول تاریخ در عرصه اجتماع به دست اورده است، بهره می برد.
 
موضوع این رشته مطالعه و تحقیق درباره ی پدیده های سیاسی مثل اشکال مختلف حکومت و دولت است. کشف علل و پدیده های سیاسی، نحوه اداری سیاسی جامعه و ایجاد ارتباط محترمانه با کشور های دنیا در عرصه روابط بین الملل می باشد.
 
 
علوم سیاسی گرایش اندیشه سیاسی
علم سیاست پدیده ای است که با تحولات مشروطیت در ایران و موقعیت جدید علمای شیعه در جهان معاصر پیوند دارد. در سنت اسلامی از دانش سیاسی به علم مدنی تعبیر میشود. اندیشمندان مسلمان علم مدنی را به دو بخش فلسفه مدنی و فقه مدنی تقسیم میکردند. به اعتقاد مسلمانان تفاوت عمده این دو شاخه از علم مدنی در این است که حکمت مدنی غالبا وجه نظری دارد. و برعکس فقه مدنی، فقه سیاسی بیشتر ناظر به سیاست است. فقه سیاسی ،بدین سان مواجهه ای دو سویه با زندگی سیاسی و نیز وحی اسلامی از طریق زبان و دستگاه فقه است.
 
 
علوم سیاسی گرایش دپلماسی و روابط بین الملل
دیپلماسی ، مدیریت روابط کشورها با یکدیگر و میان کشورها با دیگر بازیگران بین المللی است. این بازیگران شامل گروهها ، سازمانها و افرادی هستند که در کنار دولت ها دیپلماسی را به عنوان نظامی اطلاعاتی برای بیان و دفاع از منافع و اعلان تهدیدها و اولتیماتومها به کار میبرند. در واقع دیپلماسی مجرای تماسی است برای اعلام مواضع ، جمع اوری اطلاعات و راضی یا قانع کردن یک کشور برای حمایت از مواضع کشوری دیگر.


معرفی رشته علوم اجتماعی
مجموعه: معرفی رشته های تحصیلی


 
 
علوم اجتماعی
 
معرفی رشته علوم اجتماعی

 
 
دیباچه: سالانه بیش از 80 میلیون نفر به جمعیت جهان اضافه می‌شود. به همین دلیل سن نیمی از جمعیت جهان کمتر از 25 سال است و در این میان بیش از یک میلیارد جوان در سنین 15 تا 24 سال قرار دارند و این بیانگر آن است که کشورهای دنیا بخصوص کشورهای در حال توسعه که بیشتر جمعیت جهان به آنها اختصاص دارد، در سال‌های آینده با معضلات اجتماعی بسیاری در شهرها و روستاها رو به رو خواهند شد. به زبان دیگر تقاضای اجتماعی برای آموزش، بهداشت، اشتغال، مسکن و در مجموع رفاه اجتماعی بیشتر می‌شود و در نتیجه وجود مختصصانی که با پژوهش، مطالعه و برنامه‌ریزی, راه‌های رسیدن به رفاه اجتماعی را بیابند، بسیار ضروری است. هدف رشته علوم اجتماعی تربیت متخصصانی است که نیاز جامعه را در زمینه‌های فوق برآورده سازند. اما چون عنوان علوم اجتماعی دارای مفهوم وسیعی است، رشته علوم اجتماعی به گرایش‌های متفاوتی تقسیم شده است. برهمین اساس علوم‌اجتماعی‌ دارای‌ چهار گرایش‌ پژوهشگری‌ اجتماعی‌، برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌ ، رفاه‌ و تعاون‌ اجتماعی‌ و مردم‌شناسی‌ است‌.
 
 
گرایش‌ پژوهشگری‌ اجتماعی:
 
هدف‌ پژوهشگری‌ اجتماعی‌ ساختن‌ انسان‌ جامعه‌شناس‌ است‌. انسانی‌ که‌ بتواند با مطالعات‌ دقیق‌ نظری‌ و عملی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ محقق‌، سطح‌ آگاهی‌های‌ اجتماعی‌ را بالا برده‌ و‌ پاسخگوی‌ نیاز مراکز آموزشی‌، پژوهشی‌ و خدماتی‌ باشد؛ یعنی‌ نتایج‌ تحقیقات‌ او به‌ ما بگوید که‌ چگونه‌ می‌توان‌ از بحران‌های‌ اجتماعی‌ عبور کرد و به‌ آرامش‌ و رفاه‌ رسید. درس‌های‌ پژوهشگری اجتماعی‌ دارای‌ سه‌ شاخه‌ است‌. در یک‌ شاخه‌ مهارت‌ در عملیات‌ تحقیقی‌ آموزش‌ داده‌ می‌شود، شاخه‌ دیگر مبانی‌ جامعه‌شناسی‌ است‌ که‌ پایه‌های‌ علم‌ جامعه‌شناسی‌ را از نظر مفهومی‌ معرفی‌ می‌کند و شاخه‌ سوم‌ نیز مباحث‌ جمعیت‌شناسی‌ است‌ که‌ از درس‌ مبانی‌ جمعیت‌شناسی‌ شروع‌ می‌شود و به‌ تحلیل‌ جمعیت‌، تحلیل‌ حرکت‌های‌ جمعیتی‌ و کاربردهای‌ جمعیت‌شناسی‌ در مباحث‌ اجتماعی‌ و اقتصادی‌ ختم‌ می‌گردد.
 

توانایی‌های‌ لازم‌ :
 
دانشجوی‌ این‌ گرایش‌ باید به‌ تحقیق‌های‌ نظری‌ و عملی‌ علاقه‌مند باشد؛ یعنی از یک سو نظریه‌های‌ اجتماعی‌ را مطالعه‌ کرده‌ و آنها را مورد نقد و تحلیل‌ قرار دهد و از سوی‌ دیگر بین‌ مردم‌ جامعه‌ رفته‌ و به‌ تحقیق‌های‌ میدانی‌ علاقه‌مند باشد. دانش‌ و بینش‌ ریاضی‌ در این‌ گرایش‌ بسیار مهم‌ است‌؛ چون‌ دقیق‌ فکر کردن‌ و دقیق‌ اندیشیدن‌ در پژوهشگری‌ اجتماعی‌ اهمیت بسیاری دارد.
 
 
موقعیت‌ شغلی‌ در ایران :
 
در حال‌ حاضر پژوهش‌های‌ اجتماعی‌ رواج‌ و گسترش‌ پیدا کرده‌ است‌ و نه‌ تنها بخش‌های‌ دولتی‌ موظف‌ به‌ انجام‌ تحقیقات‌ اجتماعی‌ هستند بلکه‌ بخش‌های‌ خصوصی‌ نیز به‌ تحقیقات‌ اجتماعی‌ روی‌ آورده‌اند. به‌ همین‌ دلیل‌ به‌ جرأت‌ می‌توان‌ گفت‌ که‌ امروزه‌ یک‌ دانشجوی‌ باسواد این‌ گرایش‌ که‌ دارای‌ مهارت‌ پژوهشی‌ باشد، هرگز مشکل‌ اشتغال‌ نخواهد داشت‌.
 

درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل :

دروس‌ مشترک‌ در گرایش‌های مختلف علوم اجتماعی:
 
نظریه‌های‌ جامعه‌شناسی‌، روش‌ تحقیق‌، جامعه‌شناسی‌ در ادبیات‌ فارسی‌، روش‌ تحقیق‌ علمی‌، جامعه‌شناسی‌ جنگ‌ و نیروهای‌ نظامی‌، بررسی‌ مسائل‌ اجتماعی‌ ایران‌، جامعه‌شناسی‌ انقلاب‌ها، مبانی‌ جامعه‌شناسی‌، مبانی‌ جمعیت‌شناسی‌، مبانی‌ روانشناسی‌، ریاضیات‌ پایه‌، مبانی‌ فلسفه‌، مبانی‌ مردم‌شناسی‌، مبانی‌ تاریخ‌ اجتماعی‌ ایران‌، اصول‌ علم‌ سیاست‌، آمار مقدماتی‌، روش‌های‌ مقدماتی‌ تحلیل‌ جمعیت‌، اصول‌ علم‌ اقتصاد، آمار در علوم‌اجتماعی‌، تاریخ‌ تفکر اجتماعی‌ در اسلام‌، روانشناسی‌ اجتماعی‌، زبان خارجه تخصصی‌، انسان‌ از دیدگاه‌ اسلام‌ و سایر مکاتب‌.
 
 
دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ پژوهشگری‌ اجتماعی‌:
 
جامعه‌شناسی‌ روستایی‌، جامعه‌شناسی‌ انحرافات‌ اجتماعی‌، جامعه‌شناسی‌ ایلات‌ و عشایر، جامعه‌شناسی‌ خانواده‌ ، جامعه‌شناسی‌ شهری‌، تکنیک‌های‌ خاص‌ تحقیق‌، جامعه‌شناسی‌ ارتباط‌ جمعی‌، جامعه‌شناسی‌ صنعتی‌، کاربرد کامپیوتر، جامعه‌شناسی‌ سازمان‌ها، جامعه‌شناسی‌ توسعه‌، کاربرد جمعیت‌شناسی‌.
 
 



گرایش‌ برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌:
 
گرایش‌ برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌ عمدتاً پیرامون‌ مسائل‌ اجتماعی‌ و برنامه‌ریزی‌ در خصوص‌ اجتماع‌ و انسان‌ است‌. برای‌ مثال‌ هنگام‌ ساخت‌ یک‌ مجتمع‌ آپارتمانی‌، کارشناس‌ برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌ برای‌ مسائل‌ اجتماعی‌ آن‌ مجتمع‌ برنامه‌ریزی‌ می‌کند تا حقوق‌ هریک‌ از افراد ساکن‌ در مجتمع‌ حفظ‌ و ساکنان‌ آن‌ با کمترین‌ مشکلات‌ و مسائل‌ اجتماعی‌ روبرو گردند. یا مثلاً برنامه‌ریزی‌ می‌کند که‌ در یک‌ شهر مراکز اقتصادی‌ یا سایت‌های‌ صنعتی‌ در کجا باید قرار بگیرد و توسعه‌ ساختمانی‌ چگونه‌ انجام‌ شود که‌ مشکلی‌ برای‌ جامعه‌ به وجود نیاید.
 
 
توانایی‌های‌ لازم :
 
گرایش‌ برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌ با آمار و تحقیقات‌ میدانی‌ ارتباط‌ تنگاتنگی‌ دارد به‌ همین‌ دلیل‌ دانشجوی‌ این‌ گرایش‌ باید از سلامت‌ جسمانی‌ برخوردار باشد تا بتواند در انجام‌ تحقیقات‌ میدانی‌ موفق‌ گردد. کار دانشجو و بخصوص‌ فارغ‌التحصیل‌ برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌ یک‌ کار کتابخانه‌ای‌ نیست‌، بلکه‌ باید در جامعه‌ حضوری‌ فعال‌ داشته‌ باشد. اطلاعات‌ علمی‌ لازم‌ برای‌ دانشجوی‌ این‌ گرایش‌ دروس‌ ریاضی‌، زبان‌ انگلیسی‌، جغرافیا و جامعه‌شناسی‌ است‌.
 
 
موقعیت‌ شغلی‌ در ایران :
 
دانشجویان‌ این‌ گرایش‌ دیدگاه‌های‌ خوبی‌ در زمینه‌ مسائل‌ شهری‌ و روستایی‌، حمل‌ و نقل‌، برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌ ـ اقتصادی‌ با بعد اجتماعی‌ پیدا می‌کنند و می‌توانند در سه‌ بخش‌ دولتی‌، عمومی‌ و خصوصی‌ فعالیت‌ نمایند. که‌ در بخش‌ دولتی‌ در سازمان‌های‌ برنامه‌ و بودجه‌، وزارت‌ کشور، فرمانداری‌ها و در اکثر اداره‌های‌ دولتی‌ می‌توانند مشغول‌ به‌ کار شوند و در سایر بخش‌های‌ عمومی‌ شهرداری‌ها، مؤسسه‌های‌ مختلفی‌ از قبیل‌ بنیاد شهید، کمیته‌ امداد امام‌ خمینی‌"ره‌"، سازمان‌ بهزیستی‌ و مؤسسه‌های‌ رفاهی‌ مراکز مهمی‌ برای‌ اشتغال‌ هستند و در بخش‌ خصوصی‌ نیز مؤسسه‌های‌ خدماتی‌ و مشاوره‌ای‌ مکان‌های‌ مناسبی‌ برای‌ اشتغال‌ هستند. فارغ‌التحصیلان‌ می‌توانند به‌ صورت‌ کارشناسان‌ مستقل‌ تحقیقات‌ شهری‌، روستایی‌ و منطقه‌ای‌ نیز فعالیت‌ کنند.
 
 
دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌:
 
اصول‌ توسعه‌ و عمران‌، تئوری‌های‌ برنامه‌ریزی‌، برنامه‌ریزی‌ شهری‌، تئوری‌های‌ برنامه‌ریزی‌ منطقه‌ای‌، برنامه‌ریزی‌ روستائی‌، تکنیک‌های‌ مقدماتی‌ برنامه‌ریزی‌، برنامه‌ریزی‌ منطقه‌ای‌ در ایران‌، ارزشیابی‌ طرح‌ها و برنامه‌ها، عوامل‌ سازمان‌دهی‌ مکان‌، برنامه‌ریزی‌ حمل‌ و نقل‌، برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌،اصول‌ علم‌ جغرافیا و نقشه‌خوانی‌.
 
 
گرایش‌ تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی:
 
محتوای‌ دروس‌ این‌ گرایش‌ را اقتصاد، جامعه‌شناسی‌، مردم‌شناسی‌، امور مالی‌، حسابداری‌، مدیریت‌ و تعاون‌ و کارکرد تعاون‌ تشکیل‌ می‌دهد و هدف‌ آن‌ تربیت‌ کارشناسانی‌ است‌ که‌ بتوانند به‌ یاری‌ تشکل‌های‌ انسانی‌ عامل‌ توزیع‌ عادلانه‌ ثروت‌ و قدرت‌ در جامعه‌ گردند. در گرایش‌ تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی‌ هرآنچه‌ مربوط‌ به‌ تعاونی‌ باشد مورد بحث‌ و بررسی‌ قرار می‌گیرد که‌ از آن‌ جمله‌ می‌توان‌ به‌ انواع‌ تعاونی‌ها، چگونگی‌ تأسیس‌ و مدیریت‌ آنها و فوایدی‌ که‌ تعاونی‌ها برای‌ جامعه‌ دارند، اشاره‌ کرد.
 
 
توانایی‌های‌ لازم‌ :
 
گرایش‌ تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ میان‌ رشته‌ از واحدهای‌ گوناگون‌ درسی‌ استفاده‌ می‌کند که‌ می‌توان‌ این‌ دروس‌ متنوع‌ را در دو درس‌ پایه‌ و اصلی‌ اقتصاد و جامعه‌شناسی‌ خلاصه‌ کرد در نتیجه‌ دانشجویی‌ که‌ پایه‌ ریاضی‌ قوی‌ داشته‌ باشد، می‌تواند در تعدادی‌ از دروس‌ مهم‌ این‌ رشته‌ مثل‌ امور مالی‌، اقتصاد و حسابداری‌ موفق‌ گردد و اگر به‌ علوم‌ اجتماعی‌ علاقه‌مند باشد می‌تواند در دروسی‌ مثل‌ جامعه‌شناسی‌ یا مردم‌شناسی‌ توفیق‌ یابد. علاوه‌ بر آمادگی‌ در دروس‌ فوق‌ دانشجوی‌ این‌ رشته‌ باید به‌ تعاون‌ علاقه‌مند بوده‌ و روحیه‌ همکاری‌ و همیاری‌ با دیگران‌ را داشته‌ باشد. چون‌ در این‌ رشته‌ دانشجو باید بتواند ارتباطی‌ نزدیک‌ با دیگران‌ ایجاد کند.
 

موقعیت‌ شغلی‌ در ایران‌ :
 
فارغ‌التحصیلان‌ این‌ گرایش‌ می‌توانند در شاخه‌ها و واحدهای‌ مختلف‌ وزارتخانه‌ تعاون‌ کار کنند. همچنین‌ می‌توانند در تعاونی‌های‌ شرکت‌ها و وزارتخانه‌های‌ مختلف‌ اعم‌ از تعاونی‌های‌ تولیدی‌، مصرف‌ و مسکن‌ به‌ عنوان‌ مدیر و برنامه‌ریز مشغول‌ به‌ کار شوند. با این‌ که‌ فارغ‌التحصیلان‌ این‌ گرایش‌ می‌توانند در بسیاری‌ از وزارتخانه‌ها و شرکت‌های‌ خصوصی‌ و دولتی‌ مفید باشند اما متأسفانه‌ بازار کار این‌ گرایش‌ محدود است چون‌ در جامعه‌ ما به‌ مدیریت‌ علمی‌ تعاونی‌ها اهمیت‌ نداده‌ و در کل‌ تعاونی‌ها حضوری‌ فعال‌ در جامعه‌ ندارند.
 
 
دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی‌:
 
اصول‌ و اندیشه‌های‌ تعاونی‌، سیر تحول‌ تعاونی‌ در ایران‌ و جهان‌، اصول‌ آموزش‌ و ترویج‌ تعاونی‌، انواع‌ و کارکرد تعاونی‌ها، سازماندهی‌ و مدیریت‌ در تعاونی‌ها، زمینه‌ها و شیوه‌های‌ همیاری‌ در جوامع‌ شهری‌ و روستائی‌، اقتصاد خرد و کلان‌، حقوق‌ تجارت‌، حقوق‌ تعاون‌ (تهیه‌ اساسنامه‌ و آئین‌نامه‌)، اصول‌ حسابداری‌، امور مالی‌ تعاونی‌ها، سمینار مسائل‌ تعاونی‌، تأمین‌ و رفاه‌ اجتماعی‌، کارورزی‌.
 
 
گرایش‌ مردم‌ شناسی:
 
کار اصلی‌ یک‌ مردم‌شناس‌ مطالعه‌ فرهنگ‌ جوامع‌ مختلف‌، در مکان‌ها و زمان‌های‌ متفاوت‌، از قدیمی‌ترین‌ ایام‌ تا امروز است‌ و در این‌ میان‌ توجه‌ ویژه‌ای‌ به‌ سیر تحول‌ فرهنگ‌، علل‌ تغییرات‌ فرهنگی‌ و کاربرد فرهنگ‌ در جوامع‌ مختلف‌ دارد. به‌ همین‌ دلیل‌ علوم‌ اجتماعی‌ بدون‌ مردم‌شناسی‌ یا انسان‌شناسی‌ فرهنگی‌ با مشکلات‌ بسیاری‌ روبرو خواهد شد چرا که‌ فرهنگ‌ در ساختارهای‌ اجتماعی‌ نقش‌ بسیار مهم‌ و تعیین‌ کننده‌ای‌ دارد؛ یعنی‌ لازمه‌ اصلی‌ مطالعات‌ اجتماعی‌، مطالعه‌ فرهنگی‌ است‌ و در حوزه‌ مطالعات‌ فرهنگی‌ نیز، مردم‌شناسان‌ نقش‌ بسیار مهمی‌ دارند.
 
 
توانایی‌های‌ لازم :
 
کنجکاوی‌، صبر و علاقه‌ به‌ کارهای‌ میدانی‌ برای‌ دانشجوی‌ این‌ رشته‌ ضروری‌ است‌. دانشجوی‌ مردم‌شناسی‌ باید به‌ مردم‌ و مسائل‌ جامعه‌اش‌ علاقه‌مند بوده‌ و روابط‌ اجتماعی‌ خوبی‌ داشته‌ باشد تا بتواند با گروه‌های‌ مختلف‌ جامعه‌ ارتباط‌ نزدیکی‌ برقرار کرده‌ و از فرهنگ‌ و هنجارهای‌ آنها مطلع‌ شود.
 

موقعیت‌ شغلی‌ در ایران‌ :
 
مردم‌ شناسی‌ زیربنای‌ بسیاری‌ از فعالیت‌های‌ اجتماعی‌ است‌ و این‌ به‌ معنای‌ آن‌ است‌ که‌ بازار کار متنوعی‌ برای‌ فارغ‌التحصیلان‌ این‌ گرایش‌ وجود دارد و اکثر وزارتخانه‌ها به‌ فارغ‌التحصیلان‌ آن‌ نیازمندند. زیرا باید بخش‌ تحقیقات‌ مردم‌شناسی‌ بسیار گسترده‌ای‌ داشته‌ باشند. البته‌ برخی‌ از وزارتخانه‌ها مثل‌ وزارت‌ فرهنگ‌ وارشاد اسلامی‌، آموزش‌ و پرورش‌، جهادکشاورزی‌، کشور، خارجه‌ و نیرو در حال‌ حاضر نیز دارای‌ چنین‌ بخشی‌ هستند و فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ را جذب‌ می‌کنند. همچنین‌ فارغ‌التحصیل‌ این‌ رشته‌ می‌تواند به‌ مطالعه‌ و تحقیق‌ آزاد روی‌ آورده‌ و نتیجه‌ تحقیقات‌ خویش‌ را به‌ صورت‌ کتاب‌ منتشر سازد. چون‌ امروزه‌ کتبی‌ که‌ در زمینه‌ مردم‌شناسی‌ چاپ‌ می‌شود، بازار بسیار خوبی‌ دارد.
 
دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ مردم‌شناسی‌:
 
جامعه‌شناسی‌ قشرها و نابرابری‌ها، جامعه‌شناسی‌ ایلات‌ و عشایر، مردم‌ شناسی‌ فرهنگی‌، محیط‌شناسی‌ انسانی‌، جغرافیای‌ انسانی‌ ایران‌، تنظیم‌ خانواده‌ و جمعیت‌، مبانی‌ تعاون‌ ، زمینه‌ها و شیوه‌های‌ همیاری‌ در شهر و روستا، فرهنگ‌ و توسعه‌، مردم‌ نگاری‌، مردم‌شناسی‌ ماقبل‌ تاریخ‌ و جوامع‌ ابتدایی‌، باستان‌شناسی‌ از دیدگاه‌ انسان‌شناسی‌، موزه‌داری‌ و تکنیک‌ ضبط‌ اسناد، مردم‌ شناسی‌ روستا، ایل‌شناسی‌، نظام‌های‌ خویشاوندی‌، مردم‌شناسی‌ اعتقادات‌ دینی‌، مردم‌شناسی‌ هنر، نماد و نشانه‌شناسی‌، انسان‌شناسی‌ و فرهنگ‌ منطقه‌ای‌ (آفریقا و ...)، مردم‌شناسی‌ شهری‌، نظریه‌های‌ مردم‌شناسی‌.











کلمات کلیدی



دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی اطلاعات عمومی www.makhfigah.com/download/.../etelaat_omomi_www.makhfigah.com... داﻧﻠﻮد راﯾﮕﺎن ﺳﻮاﻻت اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ. ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺳﻮاﻻت. آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﺗﺎﻣﯿﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ. اﻃﻼﻋﺎت ﻋﻤﻮﻣﯽ. ﺑﺎ ﭘﺎﺳﺨﻨﺎﻣﻪ. ﺟﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ اﺧﺒﺎر اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﮐﻨﮑﻮر. در اﯾﻤﯿﻞ و ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ ﺷﻤﺎ. W W W . M A K H F I G A H . C O M ... دانلود نمونه سوالات عمومی آزمون های استخدامی به همراه پاسخنامه ... www.power2.ir › آزمون وزارت نیرو دانلود نمونه سوالات عمومی آزمون های استخدامی به همراه پاسخنامه نمونه سوالات عمومی آزمون های استخدامی ( شرکت نفت ، شرکت گاز ... سوالات اطلاعات عمومی آزمون استخدامی. دانلود نمونه سوالات آزمونهای استخدامی مراکز مهم +اطلاعات عمومی www.irisl-mti.ir/post/57 دانلود نمونه سوالات آزمونهای استخدامی مراکز مهم +اطلاعات عمومی و باید ها و نبایدها+تست زنی -آیا به فکر استخدام در مراکز دولتی مثل بانک ها،…,دانلود نمونه سوالات آزمونهای ... دانلود نمونه سوالات آزمونهای استخدامی مراکز مهم +اطلاعات عمومی و ... iwwf.ir › استخدامی ۲۱ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - دانلود نمونه سوالات آزمونهای استخدامی مراکز مهم +اطلاعات عمومی و باید ها و نبایدها+تست زنی -آیا به فکر استخدام در مراکز دولتی مثل بانک ها، وزارتخانه ها ... سئوالات اطلاعات عمومی آزمون های استخدامی - نمونه سوالات ... www.shop.karyab.net/index.php?route=product/product&product... یکی از موضوعات همیشگی آزمون های استخدامی ، سئوالات اطلاعات عمومی هست. که همیشه هم ضریب خیلی بالایی در آزمون های استخدامی دارد. سئوالاتی در خصوص اطلاعات ... نمونه سوالات عمومی آزمون های استخدامی (همراه با پاسخنامه) shop.iranestekhdam.ir/نمونه-سوالات-عمومی-آزمون-های-استخدامی.html این بسته حاوی نمونه سوالاتی از دروس عمومی ۶ درس ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، هوش و استعداد تحصیلی، کامپیوتر، معارف اسلامی، ریاضی و آمار و اطلاعات عمومی به ... شما از این صفحه 2 بار بازدید کردید. آخرین بازدید: 12/2/14 دانلود جزوات سوالات عمومی آزمون های استخدامی - نمونه سوالات ... bartarinketab.ir/tag/دانلود-جزوات-سوالات-عمومی-آزمون-های-استخدامیدانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی اطلاعات سیاسی ... - مخفیگاه www.makhfigah.com/...سوالات-استخدامی/1094-دانلود-رایگان-نمونه-سوال... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی اطلاعات سیاسی اجتماعی. اکثر آزمون های استخدامی کشور دارای سوالاتی در زمینه اطلاعات عمومی ،سیاسی،اجتماعی و میانی قانونی می ... [PDF]داﻧﻠﻮد راﯾﮕﺎن ﺳﻮاﻻت اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺳﻮاﻻت ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻣﺒﺎ www.makhfigah.com/download/.../etelaat_ejtemayi_siyasi_www.makhfi... ﺑﺴﻢ اﷲ اﻟﺮﺣﻤﻦ اﻟﺮﺣﯿﻢ. داﻧﻠﻮد راﯾﮕﺎن ﺳﻮاﻻت اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ. ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺳﻮاﻻت. اﻃﻼﻋﺎت. اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ. ،. ﺳﯿﺎﺳﯽ. و. ﻣﺒﺎﻧﯽ. ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ. اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ. ﺑﺎ ﭘﺎﺳﺨﻨﺎﻣﻪ. ﺟﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ اﺧﺒﺎر اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﮐﻨﮑﻮر. در اﯾﻤﯿﻞ و ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ ﺷﻤﺎ. W W W . جزوه استخدامی اطلاعات سیاسی، اجتماعی+ نمونه سوالات shop.iranestekhdam.ir/employment-جزوه-اطلاعات-سیاسی-اجتماعی.html دانلود جزوه استخدامی اطلاعات سیاسی و اجتماعی به همراه نمونه سوالات (ویزه آزمونهای استخدامی) دانلود سوالات استخدامی دانشگاه علوم پزشکی | دانلود نمونه ... file.estekhdami.org/دانلود-سوال-استخدامی-علوم-پزشکی-ایران/ استخدامی علوم پزشکی ... توضیحات بیشتر در مورد دانلود سوالات استخدامی دانشگاه علوم پزشکی : ... ۳۳۰ سوال اطلاعات سیاسی، اجتماعی و مبانی قانونی + پاسخنامه. شما از این صفحه 2 بار بازدید کردید. آخرین بازدید: 1/14/15 دانلود رایگان نمونه سوالات اطلاعات اجتماعی - استخدام دهوند dehvand.ir/137981/ ۱۹ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نمونه سوالات اطلاعات اجتماعی، سیاسی و مبانی قانونی (دانلود رایگان) تعداد کل سوالات . ... استخدام دهوند – سایت آگهی استخدام و استخدامی – استخدام 94. دانلود رایگان نمونه سوالات اطلاعات عمومی (اطلاعات سیاسی ... dehvand.ir/137905/ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نمونه سوالات اطلاعات عمومی (اطلاعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مبانی قانونی) (دانلود رایگان) تعداد کل سوالات ... - 137905. ... استخدام دهوند – سایت آگهی استخدام و استخدامی – استخدام 94. 468x60 Banner. ورود عضویت. دوشنبه ۲۴ ... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی اطلاعات سیاسی اجتماعی estekhdamia.mihanblog.com/.../دانلود%20رایگان%20نمونه%20سوالات%... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی اطلاعات سیاسی اجتماعی. اکثر آزمون های استخدامی کشور دارای سوالاتی در زمینه اطلاعات عمومی ،سیاسی،اجتماعی و میانی قانونی می ... سوالات استخدامی اطلاعات اجتماعی و سیاسی و قانونی سال 93 ... elec20.ir › ... › سوالات و منابع عمومی کلیه استخدام ها دانلود سوالات و منابع و ازمون استخدامی اطلاعات اجتماعی و سیاسی لاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی - ایران کار ir-kar.mihanblog.com/.../سوالات%20اطلاعات%20سیاسی%20و%20اجتماع... nahad2 دانلود سوالات استخدامی نهاد ریاست جمهوری. سوالات موجود در این ... سوالات اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی : ۳۳۰ سوال به همراه پاسخنامه. سوالات فناوری ... نمونه سوال استخدامی مبانی قانونی - مجله اینترنتی میکی ichmt2014.ir/نمونه-سوال-استخدامی-مبانی-قانونی/ نمونه هایی از تزیینات سفره عقد. در این پست نمونه هایی جدید از تزیینات سفره عقد را تماشا کنید و از آن ها ایده بگیرید. تزیینات سفره عقد تزیینات سفره عقد ... دانلود رایگان سوالات اطلاعات سیاسی، اجتماعی و مبانی قانونی ... www.yasgroup.ir/tag/دانلود-رایگان-سوالات-اطلاعات-سیاسی،-ا نمونه سوالات آزمون استخدامی وزارت نیرو: این مجموعه شامل نمونه سوالات آزمون استخدامی وزارت نیرو و سایر ارگانها همراه با پاسخنامه آنها میباشد. مزیتی که خرید این مجموعه از ... دانلود رایگان نمونه سوالات اطلاعات اجتماعی - استخدام دهوند dehvand.ir/137981/ ۱۹ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نمونه سوالات اطلاعات اجتماعی، سیاسی و مبانی قانونی (دانلود رایگان) تعداد کل سوالات . ... استخدام دهوند – سایت آگهی استخدام و استخدامی – استخدام 94. نمونه سوالات استخدامی وزارت بهداشت | «ای استخدام» | آگهی های ... www.e-estekhdam.com/دانلود-سوالات-استخدامی-وزارت-بهداشت/ ۳۴۵ سوال زبان و ادبیات فارسی; ۳۲۵ سوال احکام و معارف اسلامی; ۲۸۵ سوال زبان انگلیسی; ۳۱۵ سوال کامپیوتر; ۳۲۵ سوال مسائل اجتماعی ، سیاسی و مبانی قانونی; ۲۶۵ سوال ... شما از این صفحه چندین بار بازدید کرده‌اید. آخرین بازدید: 1/14/15 دانلود سوالات آزمون استخدامی سازمان تعزیرات حکومتی کشور ... www.e-estekhdam.com/دانلود-سوالات-آزمون-استخدامی-تعزیرات/ ۳۴۵ سوال زبان و ادبیات فارسی; ۳۲۵ سوال احکام و معارف اسلامی; ۳۲۵ سوال مسائل اجتماعی ، سیاسی و مبانی قانونی; ۴۵۰ سوال آمار و ریاضی. دانلود سوالات آزمون استخدامی ... شما از این صفحه 2 بار بازدید کردید. آخرین بازدید: 12/14/14تقریباً ۶۶۶٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۲۸ ثانیه) اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید دانلود رایگان نمونه سوالات شناخت مسائل روز - استخدام دهوند dehvand.ir/138238/ ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - نمونه سوالات شناخت مسائل روز (دانلود رایگان) تعداد کل سوالات 330، همراه با پاسخ نامه تشریحی سوالات تعداد صفحات نمونه سوال: 37 ... - 138238. ایجاب نیوز - نمونه سوالات استخدامی سوال شناخت مسائل روز ejobnews.blogfa.com/tag/نمونه-سوالات-استخدامی-سوال-شناخت-مسائل-روز ایجاب نیوز - نمونه سوالات استخدامی سوال شناخت مسائل روز | ایجاب نیوز,اخبار آگهی های استخدامی,اخبار امریه,معافیت خدمت سربازی,منابع نمونه سوالات استخدامی ... سوالات مصاحبه استخدامی، شناخت مسائل روز،جزوات و نمونه ... www.bookhouse.rozblog.com/post/232 ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دانلود سولات مصاحبه استخدامی , دانلود سوالات مصاحبه استخدامی , مصاحبه عقیدتی سیاسی , برای مصاحبه استخدامی چه بخوانیم,سوالات مصاحبه ... دانلود سوالات اطلاعات عمومی و شناخت مسائل روز - استخدامی kar24.rozblog.com/.../دانلود+سوالات+اطلاعات+عمومی+و+شناخت+مسائل+رو... دانلود نمونه سوالات گزینش و مصاحبه های استخدامی سوالات گزینش و مصاحبه های استخدامی این مجصول شامل موارد زیر می باشد: ۱۳ بسته در قالب یک فایل… سؤالات مصاحبه های حضوری و گزینش استخدامی hajjahmad.blogfa.com/ سئوالات چهار گزینهای شناخت مسائل روز و اطلاعات عمومی » 3 » « سئوالات چهار ... مجموعه سوالات گزینش استخدامی « نماز، نهج البلاغه و مفاتیح الجنان » » مجموعه سوالات ... سوالات عمومی استخدامی (جدید) - سوالات آزمون استخدامی www.testdownload.ir/post/272/سوالات-عمومی-استخدامی-(جدید) فایل پنجم. دانلود سوالات عمومی آزمون استخدامی. یک فایل فشرده حاوی. سوالات شناخت مسائل روز و مبانی سیاسی آزمون های استخدامی. سوالات احکام دینی و مسائل دینی آزمون ... دانلود سوالات عمومی آزمون های استخدامی - شناخت مسائل روز 330 ... www.datakala.com › آزمون های استخدامی › سوالات عمومی آزمون ها و مصاحبه... دانلود فایل PDF سوالات عمومی آزمون های استخدامی ادارات و سازمان های دولتی - شناخت مسائل روز ◅ 330 سوال | دیتا کالا : مرجع دانلود پاورپوینت، تحقیق، مقاله انگلیسی ... شناخت مسائل روز - دانلود نمونه سوالات استخدامی ایران iranarze.persianblog.ir/tag/شناخت_مسائل_روز دانلود جزوه اطلاعات سیاسی ومذهبی همراه 50 نمونه سوال+پاسخنامه: شناخت مسائل روز (مجموعه کامل). شما می توانید در اولین آزمون استخدامی که مد نظرتان است قبول شود. دانلود سوالات اطلاعات سیاسی، اجتماعی و مبانی حقوقی + ... www.yasgroup.ir › اخبار › اخبار استخدامه سوالات استخدامی | فرهنگ نیوز www.farhangnews.ir/link/1830 ۱۴ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - با توجه به اهمیت بسیار زیاد دروس عمومی در آزمون های استخدامی مجموعه از سوالات عمومی شامل زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، اطلاعات عمومی و مسائل ... دانلود نمونه سوالات استخدامی میراث فرهنگی - فیندر بلاگ www.finderblog.ir/.../دانلود+نمونه+سوالات+استخدامی+میراث+فرهنگی.ht... ۵ روز پیش - نمونه سوالات استخدامی “هما”با جواب , نمونه سوالات استخدامی “هما”با پاسخ , نمونه سوالات استخدامی “هما”با پاسخنامه ,نمونه سوالات استخدامی “هما”بهمراه ... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی میراث فرهنگی - فیندر ... www.finderblog.ir/.../دانلود+رایگان+نمونه+سوالات+استخدامی+میراث+فره... نمونه سوالات استخدامی “هما”با جواب , نمونه سوالات استخدامی “هما”با پاسخ , نمونه سوالات استخدامی “هما”با پاسخنامه ,نمونه سوالات استخدامی “هما”بهمراه پاسخنامه،نمونه سوالات ... دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی کارشناس امور فرهنگی ... freeemployment.blog.ir/.../دانلود-رایگان-سوالات-آزمون-استخدامی-کارشنا... ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دانلود رایگان سوالات استخدامی کارشناس امور فرهنگی وقف سوالات عمومی رایگان ویژه آزمون استخدام مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در سال ۹۴ دانلود ... دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی کارشناس امور فرهنگی به ... freeemployment.blog.ir/.../دانلود-رایگان-سوالات-آزمون-استخدامی-کارشنا... ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی کارشناس امور فرهنگی خوشه ی 181 سوالات عمومی رایگان ویژه آزمون استخدام مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در ... ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان فرهنگی - دنیای اینترنت boxiaozui.com/list/ثبت+نام+آزمون+استخدامی+فرزندان+فرهنگی.html دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی هما. نمونه سوالات استخدامی “هما”با جواب , نمونه سوالات استخدامی “هما”با پاسخ , نمونه سوالات استخدامی “هما”با پاسخنامه ۸ آبان ۱۳۹۲ ه‍.ش. - شما با مطالعه این نمونه سوالات، گام بزرگی به سمت استخدام نزدیک می شوید و هنگام ... همچنین پی دی اف ۳۸ صفحه ای شناخت مسائل روز با ۳۳۰ سوال به همراه ... سوالات مصاحبه استخدامی، شناخت مسائل روز - PicoFile.com s1.picofile.com/.../سوالات_مصاحبه_استخدامی،_شناخت_مسائل_روز.pdf.ht... ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - سوالات مصاحبه استخدامی، شناخت مسائل روز - - مشخصات فایل: - حاوی سوالات چهار گزینه ای و سوالات و مطالب تشریحی، گزینه ای بسیار مناسب برای ... دانلود رایگان نمونه سوالات اطلاعات اجتماعی سیاسی مبانی قانونی www.getf.ir › نمونه سوالات استخدامی ۲۹ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دانلود رایگان نمونه سوالات اطلاعات اجتماعی سیاسی مبانی قانونی اطلاعات ... شما اینجا هستید : خانه » نمونه سوالات استخدامی » دانلود رایگان نمونه سوالات ... مرکز دانلود فایل - نمونه سوالات استخدامی اطلاعات عمومی (احکام ... www.filedc.com/.../نمونه-سوالات-استخدامی-اطلاعات-عمومی-(احکام---سیاس... نمونه سوالات استخدامی اطلاعات عمومی (احکام - سیاسی- اجتماعی - مبانی قانون ). تاریخ: جمعه، 28 تیر ماه، 1392 نویسنده: javadkaf. مجموعه نمونه سوالات استخدامی اطلاعات ... جزوات و نمونه سوالات عمومی آزمون های استخدامی - سوالات مصاحبه testdownload.ir/post/403 دانلود نمونه سوالات مبانی قانونی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی آزمون های استخدامی به همراه پاسخ. یک فایل پی دی اف حاوی 1790 سوال به همراه پاسخ از نمونه سوالاو قانونی سال 93 عمومی همه رشته ها. دانلود رایگان نمونه سوالات اطلاعات اجتماعی سیاسی مبانی قانونی www.getf.ir › نمونه سوالات استخدامی ۲۹ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دانلود رایگان نمونه سوالات اطلاعات اجتماعی سیاسی مبانی قانونی اطلاعات ... و اجتماعی و مبانی حقوقی می باشد که مطالعه ی آن، داوطلبان استخدام در آزمون ... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی اطلاعات سیاسی اجتماعی ... www.pazhang.ir/دانلود-رایگان-نمونه-سوالات-استخدامی-ا-2/ دانلود رایگان نمونه سوالات عمومی آزمون های استخدامی بخش زبان و ادبیات فارسی. یک فایل ... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی اطلاعات سیاسی ، اجتماعی و مبانی قانونی. نمونه سوالات عمومی و تخصصی آزمونهای استخدامی ارگانهای مختلف rasekhoon.net/.../نمونه%20سوالات%20عمومی%20و%20تخصصی%20آزمو... را برای دانلود قرار داده است. این سوالات شامل سوالات دروس عمومی (زبان فارسی،معارف اسلامی،زبان انگلیسی،ریاضی،آمار،کامپیوتر،سوالات هوش و اطلاعات عمومی) و ... دانلود کتاب اطلاعات عمومی اختصاصی با پاسخ - دنیای اینترنت boxiaozui.com/list/دانلود+کتاب+اطلاعات+عمومی+اختصاصی+با+پاسخ.html ۶-زبان انگلیسی- عمومی(ضریب یک) ۲۰۰ سوال با پاسخنامه ۷-استعدادهای ویژه شغلی(ضریب دو)۸۰ سوال با پاسخنامه مشخصات فایل: نمونه سوالات استخدامی دان نمونه سوالات ... نمونه سوالات آزمونهای استخدامی مراکز مهم و اطلاعات عمومی + آموزش ... www.suqr.ir/post/1 دانلود نمونه سوالات آزمونهای استخدامی مراکز مهم +اطلاعات عمومی و باید ها و نبایدها+تست زنی -آیا به فکر استخدام در مراکز دولتی مثل بانک ها،…,نمونه سوالات آزمونهای