دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی حسابداری صنعتی:

خرید سوالات استخدامی حسابداری صنعتی با پاسخنامه


 آشنایی با حسابداری صنعتی:

 

یکی از شاخه‌های علم حسابداری، حسابداری صنعتی است. حسابداری صنعتی در واقع وظیفه محاسبه بهای تمام شده محصولات را بر عهده دارد. از کاربرد‌های مهمی که حسابداری صنعتی دارد، می‌توان به ارزیابی در جهت ساخت کالاها به منظور کاهش هزینه‌ها و کنترل موجودی و تصمیم گیری دقیق در نحوه قیمت گذاری کالاها اشاره کرد. در واقع پیش بینی و برآورد هزینه‌های تولید از جمله اقدامات حیاتی در عرصه تولید و پیشرفت شرکت‌های تولیدی است. آن‌ها می بایست در مورد کنترل هزینه‌ها از بهای مواد اولیه خود آمار دقیقی را داشته باشند تا بتوانند تسلط بیشتری در تعیین قیمت منطقی و معقولانه کالا‌ها پیدا کرده و همچنین با ارزیابی بهای تمام شده مواد اولیه در راستای تولید، تصمیم‌های معقولانه و دقیق تری بگیرد.

 

حسابداری صنعتی یکی از دشوارترین و در عین حال جذاب‌ترین انواع حسابداری است. حسابداری صنعتی یا حسابداری بهای تمام شده رشته ای از حسابداری مدیریت است که به تنظیم بودجه و تعیین هزینه‌های استاندارد، هزینه‌های واقعی عملیات، هزینه مراحل تولید، دوایر یا محصولات، تجزیه انحرافات و تعیین سودآوری یا مصرف وجوه اجتماعی مربوط می‌شود. برای رسیدن به این هدف‌ها، حساب‌ها طبقه بندی، ثبت، تجزیه، تحلیل و تفسیر می شوند تا ارتباط هر هزینه با مراحل تولید و توزیع کالا و خدمات مشخص شود. حسابداری صنعتی همان طور که از اسم آن هم مشخص است در ارتباط با صنعت و مؤسسات تولیدی کاربرد دارد. به همین دلیل این نوع از حسابداری بسیار مورد توجه مدیریت است.

 

وظایف حسابداری صنعتی
- کمک به برنامه ریزی و اجرای برنامه ها
- تحلیل و کنترل بودجه های سازمان یا شرکت
- جمع آوری، طبقه بندی و ثبت گزارشات برای کمک به مسئولان مربوطه برای گرفتن بهترین تصمیمات
- تجزیه و تحلیل گزارشات برای کاهش هزینه ها و بهبود وضعیت تولید
- تعیین و کنترل ارزش موجودی های یک شرکت به منظور هزینه یابی، تعیین قیمت و کنترل موجودی کالا ها و محصولات
- جمع آوری اطلاعات مربوط به هزینه های انجام شده و بررسی سود به دست آمده
 

اهمیت و اهداف حسابداری صنعتی
یکی از اصلی ترین اهداف حسابداری صنعتی تفکیک درآمد و هزینه و محاسبات سود و زیان ناشی از آن‌ها است و حسابداری صنعتی در جهت کاهش هزینه‌ها به تحلیل عناصر تشکیل دهنده یک محصول می پردازد و اطلاعات دقیقی از هزینه‌های هر مرحله از تولید یک محصول به طور مشخص تعیین می کند. بدین ترتیب در صورتی که کالایی هنوز در خط تولید قرار نگرفته باشد، آنالیز تحلیلی خط تولید، مقایسه روند فعالیت و تمامی محاسبات حسابداری آن در قسمت‌های مختلف قابل محاسبه است. در نهایت امکان گزارش گیری سود و زیان را به تفکیک هر محصول فراهم می‌سازد که بر استراتژی تولید، نحوه برنامه ریزی و سیاست گذاری سازمان تاثیرگذار است.

 

در حسابداری صنعتی هزینه‌هایی مانند مواد مستقیم، دستمزد مستقیم و سربار وجود دارد که در حسابداری مالی از آن‌ها استقاده نمی شود. برای درک بهتر از حسابداری صنعتی باید با روش‌های گوناگون طبقه بندی هزینه‌ها آشنا شوید
هزینه‌ها در حسابداری صنعتی بر اساس مبانی گوناگونی طبقه بندی می گردند. عمده ترین طبقه بندی هزینه به شکل زیر است:

- طبقه بندی طبیعی هزینه‌ها
- طبقه بندی هزینه‌ها بر اساس ارتباط آن‌ها با تولید محصول
- طبقه بندی هزینه‌ها بر اساس ارتباط با حجم و تعداد تولید

 

حسابدار صنعتی کیست
حسابدارصنعتی نیرویی است که در شرکت ها و سازمان ها به جمع آوری اطلاعات مالی و صنعتی می پردازد تا وضعیت اقتصادی و صنعتی یک شرکت را بهبود ببخشد.

گزارشاتی که حسابدار صنعتی جمع آوری، بررسی و ثبت می کند به او کمک می کند تا سلامت مالی شرکت را راحت تر به صورت دوره ای بررسی کند و اطلاعات و راهنمایی های موردنیاز را به مدیران مربوطه انتقال دهد.

 

 


کلمات کلیدی:
آزمون استخدامی بانک ها، جزو آزمون مهم و اصلی جهت استخدام نیروی مورد نیاز در ردیف های شغلی مختلف در کلیه بانک های کشور می باشند. این آزمون های استخدامی شامل ...  تست استخدامی حسابداری صنعتی (با پاسخ کاملاً تشریحی) در 87 صفحه فایل ... صنعتی,دانلود نمونه سوال رایگان حسابداری صنعتی,نمونه سوال استخدامی ...دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی رشته تخصصی حسابداری صنعتی دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی حسابداری صنعتی : دانلود رایگان نمونه ...  سوالات حسابداری همواره بخش مهمی از سوالات اختصاصی برخی از آزمون های استخدامی بانک ها می باشد. که به دلیل مزایا و جایگاه شغلی مناسب متقاضیان ...این فایل شامل نمونه سوالات استخدامی درس حسابداری صنعتی همراه با پاسخ تشریحی می باشد ... ... 240 تست استخدامی حسابداری صنعتی با (پاسخ کاملاً تشریحی). 173 سوال اصول حسابداری + پاسخ تشریحی; 60 سوال اقتصاد خرد + پاسخ تشریحی; 14 سوال حسابداری میانه + پاسخ تشریحی; 115 سوال حسابداری صنعتی + پاسخ ... توجه سوالات استخدامی هنرآموز حسابداری آموزش و پرورش جهت آزمون استخدامی هم نمونه سوال و هم ... 4- مجموعه جزوه و سوالات تخصصی حسابداری صنعتی با پاسخنامه. دانلود نمونه سوالات حسابداری صنعتی+pdf سوالات استخدامی حسابداری صنعتی مجموعه سوالات حسابداری صنعتی ویژه آزمون های استخدامی سازمان ها و ... سوالات استخدامی حسابداری صنعتی به همراه پاسخنامه تشریحی شامل 115 سوال به همراه پاسخنامه تفصیلی و تشریحی کامل. این سوالات گلچینی از. در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی می باشد لذا نمونه سوالات و جزوات استخدامی حسابداری صنعتی در این بسته آموزشی ارائه می گردد که حاوی ۵۴۵ نمونه سوال آزمون ...