دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی اصول حسابداری:

خرید سوالات استخدامی اصول حسابداری با پاسخنامه


 آشنایی با اصول حسابداری:

 

چارچوب اولیه و زیربنایی حسابداری ابتدا بوسیله‌ی مفروضات شکل می‌گیرد و سپس بوسیله اصول حسابداری عملی می‌گردد. قوائد و راهنمایی‌های حاکم بر اندازه گیری، ثبت، طبقه بندی و گزارش نتایج معاملات و رویداد‌های دارای اثر مالی بر یک واحد اقتصادی را اصول حسابداری می‌گویند. اصول حسابداری است که، نحوه اندازه گیری و تعیین سود را تعیین و چگونگی وضعیت مالی یک موسسه را مشخص می‌کند. حالا که با تعریف اصول حسابداری آشنا شدید، باید در مورد چهار اصول اصلی حسابداری بدانید.

 

اصول حسابداری بر اساس اصول پذیرفته شده در ایران به صورت زیر طبقه بندی می شود:

1- اصل افشا
2- اصل بهای تمام شده
3- اصل تحقق درآمد
4- اصل مقابله هزینه ها با درآمد
 

 

اصل افشای کامل در حسابداری
اصل افشای کامل در حسابداری ایجاب می‌کند که رویدادها و وقایع مالی با اهمیت مربوط به واحد تجاری به طور مناسب و کامل، افشاء گردد. به طور کلی، ارائه هر گونه اطلاعات درباره رویدادها و وقایع مالی در متن صورت های مالی و یا ضمائم از طریق یادداشت های توضیحی همراه با گزارشات مالی که بتواند بطور معقول در تصمیم گیری آگاهانه استفاده کنندگان تاثیر گذار باشد را اصل افشا می‌گویند.

اصل افشا در حسابداری، به این معنا نیست که هر چیزی باید افشاء گردد، بلکه در افشاء اطلاعات، اولاً باید هزینه تهیه و افشاء و ثانیاً مربوط بودن آن، مورد توجه قرار گیرد. اصل افشا با اجتناب مالیاتی، رابطه متقابل دارد؛ به عبارتی هرچه کیفیت اطلاعات داخلی و کیفیت افشا بهتر باشد، اجتناب از مالیات هم بیشتر خواهد بود.

 

اصل بهای تمام شده در حسابداری + مزایا و معایب اصل بهای تمام شده
طبق اصل بهای تمام شده، مبادلات حسابداری در تاریخ وقوع به بهای تمام شده در دفاتر ثبت می‌گردند. منظور از بهای تمام شده هر دارایی، ارزش مبادله نقدی آن تاریخ تحصیل است. بدهی‌ها نیز معادل وجه نقد جاری مبادله که به عنوان بدهی متقبل شده مورد اندازه گیری قرار گرفته و ثبت می‌شود.

چنانچه دارایی از طریق مبادلات غیر پولی در اختیار واحد تجاری قرار گیرد، ارزش متعارف دارایی تحصیل شده رایگان نیز، ارزش متعارف (منصفانه) دارایی مشابه در بازار در زمان انتقال مالکیت است.

به عبارتی ساده‌ترین پاسخ برای اصل بهای تمام شده تاریخی چیست، منعکس کردن دارایی‌ها به میزان بهای تمام شده تاریخی آن‌ها در ترازنامه پایان سال است و نه ارزش روز آن‌ها. در ادامه به معرفی مزایا و معایب اصل بهای تمام شده می‌پردازیم.

معایب اصل بهای تمام شده تاریخی
- تغییرات ارزش دارایی ها در طول سال های متمادی در نظر گرفته نمی شود.
- تغییرات ارزش پول در زمان مورد توجه قرار نمی گیرد.
- مزایای روش بهای تمام شده تاریخی
- واقعی و قابل اتکا است.
- نشان دهنده ارزش متعارف دارایی در تاریخ تحصیل است.
- قابل رسیدگی و ردیابی است.

 

اصل تطابق هزینه ها با درآمد (اصل تطابق در حسابداری)
بر اساس اصل تطابق در حسابداری، هزینه‌های انجام شده جهت ایجاد درآمد، باید به حساب دوره ای که درآمد در آن تحصیل گردیده منظور گردد. به عبارت دیگر، سود هر دوره تفاوت بین درآمدهای تحصیل شده و هزینه‌های تحمیل شده برای کسب درآمد همان دوره است. در اصل تطابق هزینه ها با درآمد، بسیاری از هزینه‌های انجام شده در دوره جاری، بدلیل داشتن منافع آتی به عنوان دارایی در دفاتر و صورت های مالی ثبت و گزارش می‌شوند. در تعریف ساده‌تر برای اصل مقابله هزینه‌ها با درآمد‌ها، باید درآمد‌ها را در دوره‌ای که تحقق می‌یابند شناسایی کرده و هزینه‌های متحمل شده برای تحصیل آن درآمد‌ها را نیز، در همان دوره تحمل شناسایی کنیم.

مبانی شناخت هزینه عبارتند از:

- ارتباط مستقیم علت و معلولی بین درآمد و هزینه
- تخصیص منطقی و سیستماتیک
- شناخت بلا درنگ (تسریع در شناخت)
- هزینه بدون منافع جاری و آتی (زیان)

 

اصل تحقق درآمد، اصول اصلی حسابداری
قاعده کلی آن است که درآمد هنگامی که کسب می شود باید ثبت گردد و نه قبل از آن. قانون کلی برای شناخت درآمد، قابل اندازه گیری بودن، مربوط به و قابل اتکا بودن آن است. به عبارتی دیگر مطابق با اصل تحقق درامد، درآمد باید به محض تحقق شناسایی شود و نه در زمان دریافت وجه نقد.

بر اساس اصل درآمد، باید سه شرط زیر برای ثبت درآمد محقق شود:

- عملیات مربوط به تحصیل درآمد تکمیل شده باشد.
- مبلغ درآمد به طور معقول و مطمئن قابل اندازه گیری باشد.
- قابلیت وصول آن به طور معقول، مطمئن باشد.
 

 

مفروضات حسابداری چیست
در کنار چهار اصل حسابداری ذکر شده که ماهیت کاربردی و اجرایی دارند، ما پنج فرض حسابداری داریم که به آنها مفروضات حسابداری می گویند.

- اصل هزینه
- اصل عینیت
- فرض تداوم فعالیت
- فرض واحد اندازه‌گیری
- فرض تفکیک شخصیت

 

 

 


کلمات کلیدی:
آزمون استخدامی بانک ها، جزو آزمون مهم و اصلی جهت استخدام نیروی مورد نیاز در ردیف های شغلی مختلف در کلیه بانک های کشور می باشند. این آزمون های استخدامی شامل ... این رشته بازار کار مناسبی داشته و می‌توان در شرکت‌های خصوصی و دولتی استخدام شد. اما فقط داشتن مدرک کافی نیست! بلکه باید به مباحث و اصول حسابداری ...سوالات عمومی و تخصصی بانکدار. ویژه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی. سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی کشور - بانک سپه. با توجه به مواد آزمون شغل بانکدار در ...دانلود اصل سوالات استخدامی رشته حسابداری - حسابرسی این صفحه آرشیوی از سوالات آزمون های استخدامی رشته حسابداری گرایش های (حسابرسی، حسابداری، ... سوالات آزمون های استخدامی اصول حسابداری. تومان. افزودن به سبد خرید. به من از طریق پیامک اطلاع بده. زمانیکه محصول حراج شد. ثبت. گزارش سوءاستفاده. دانلود نمونه سوالات استخدامی رشته اصول حسابداری با جواب برای آزمونهای استخدامی سازمان، بانکها و ارگانهای دولتی با دانلود رایگان سوالات برای آشنایی. 7. حسابداری دولتی. جزوه ; 7 · جزوه حسابداری دولتی به صورت جامع ویژه دانشجویان رشته حسابداری و داوطلبان آزمون های این رشته ; 8. جزوات و نمونه سوالات عمومی به تفکیک ... محتوای این مجموعه به شرح زیر می باشد: 173 سوال اصول حسابداری + پاسخ تشریحی; 60 سوال اقتصاد خرد + پاسخ تشریحی; 14 سوال حسابداری میانه + پاسخ ... مشخصات بسته (تمامی سوالات دارای پاسخنامه میباشد) · ۱۹۶ سوال اصول حسابداری با پاسخنامه تشریحی · ۱۰۷ سوال حسابداری شرکتها با پاسخنامه تشریحی · ۱۳۱ سوال حسابداری ...توجه سوالات استخدامی هنرآموز حسابداری آموزش و پرورش جهت آزمون استخدامی هم نمونه سوال و هم ... 2- مجموعه جزوه و سوالات تخصصی اصول حسابداری ۱ و ۲ با پاسخنامه.