دانلود رایگان سوالات استخدامی پژوهش 


سوالات اختصاصی پژوهش  ویژه آزمونهای استخدام ارگانهای مختلف


دانلود رایگان :



















درباره پژوهش  و آشنایی با این رشته :



 رشته  پژوهش علوم اجتماعی و منابع آن

دوست دارم اول یک شناخت کلی در مورد رشته پژوهش علوم اجتماعی (پژوهشگری) داشته باشیم با این نیت چند خطی درمورد مقطع کارشناسی ارشد و ماهیت این رشته تقریر خواهیم کرد:

دوستان عزیز مقطع کارشناسی فرصت خوبیست برای یافتن و پی گیری علایق علمی و استعدادهای ذاتی فرد، و با پیروی از این قاعده که پی گیری علایق و آرزوها  یعنی آغاز وادی موفقیت؛ به این نتیجه خواهیم رسید که دستیابی به مقاطع بالاتر در گرو خودشناسی ویا شناخت استعدادها و علایق درونی خویش است . لب لباب اینکه اگر به مباحث علوم اجتماعی علاقه کافی ندارید و به دلایل دیگری غیر از آن چیز که قبلاً ذکر شد این رشته را انتخاب کرده اید بدانید که راهتان به ترکستان است چراکه موتور محرکه ادامه تحصیل در سطح کارشناسی ارشد و یا دکترا  انگیزه وافر وعلاقه ذاتیست.

رشته پژوهش علوم اجتماعی ازجمله رشته هایست که در پارادایم نوین علمی یعنی پارادایم نگرش سیستمی می گنجد، به عبارت دیگر این شاخه ماهیتی بین رشته ای دارد چراکه پیوندیست میان تحلیل های آماری و تئوری های انتزاعی.

لازم به ذکر است که در سطح دکترا رشته ای به نام پژوهش علوم اجتماعی یا جیزی شبیه این عنوان  وجود خارجی ندارد.

مباحث مورد آزمون برای ورود به این رشته در مقطع ارشد شامل مسائل زیر میشود:1- زبان عمومی (10 سوال معنی 5 سوال گرامر) و زبان تخصصی 2- نظریات جامعه شناسی 3- آمار و ریاضی(معمولاً 85% آمار و 15% ریاضی) 4- روش تحقیق که ضرایب آنها به ترتیب 2،2،2و4 می باشد؛ پش روش تحقیق از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

و مباحث الزامی و پایه که در مقطع ارشد ارئه می شود شامل دروسی از قبیل بینش جامعه شناسی 1 و 2 (نظریات جامعه شناسی) روش تحقیق1 و 2 ؛ آمار پیشرفته و کاربرد کامپیوتر در آمار(spss) قشربندی اجتماعی وسمینار جامعه شناسی شهری و ..... می شود به علاوه پایانامه که 9 واحد از 32 واحد ارائه شده است.

و اما منابع آزمون ازشد رشته پژوهش علوم اجتماعی و توصیه های من:

قبل از هر چیزکتاب های تست پردازش و دفترجه سوالات سال گذشته را تهیه کنید چون بهترین رفرنس همان سوالات سال های قبل است؛ من هم سعی خواهم کرد جدیدترین ورژن لیست منابع را تا آنجا که فهمم یاری دهد به شما معرفی کنم. پس پردازش یادتون نره و قبل از مطالعه هر مبحثی سوالات سال های پیش رو بصورت سطحی ،برای درک کلی و ساختاری از نحوه ی طرح سوالات و میزان مشکل بودن و باروم  آن مطالعه بفرمایید ؛ گفتم باروم  اها کتاب پردازش جواب های تشریحی داره و منبع سوالات را با صفحه آن مشخص کرده که مطالعه آنها قبل از شروع هرکاری واجب است تازه گفته باشم که دل خودتو رو صابون نزنید ، آزمون ارشد تفهیمی نیست عموماً باید عین مطالب یادتون باشه مخصوصاً برای نظریات جامعه شناسی   .

الف) زبان عمومی و تخصصی:

بهترین منبع از لحاض جامع بودن برای لغات عمومی کتاب 3000 واژه پردازش است که این لغات را از آزمون های سالهای قبل بیرون کشیده است که کتاب های اصلی معرفی شده مثل واژگان ضروری برای تافل و 504 واژه را نیز دربر می گیرد. برای یادگیری گرامر، کتاب «اینگلیسی از دبیرستان تا دانشگاه» عباس فرزام کافی است.

اگر زبانتان  در حد مطلوبیسیت برای زبان تخصصی کتاب های نظریات معاصر ریتزر و یا جامعه شناسی گیدنز را به زبان اصلی مطالعه کنید در غیر این صورت زبان نخصصی برای دانشجویان علوم اجتماعی کشاورز را مطالعه کنید و اگر زبانتان در حد دبیرستان است جزوه هورتن که تبدیل به کتاب شده است بسیار خوش هضم و به نسبت مناسب است. مرور سوالات زبان سالهای قبل یادتون نره مثلاً امسال یکی از متن های سال 87 تکرار شده بود.

ب) نظریات جامعه شناسی:

دوباره تذکر می دم که متاسفانه و یا خوشبختانه  کنکور ارشد حداقل آزمون امسال تفهیمی نبود.

Jترتیب نوشتن نشانه اولویت منابع است

کتاب اصلی که بیش از 50% سوالات از این کتاب می آید ، کتاب نظریات جامعه شناسی معاصر ریتزر، ترجمه محسی ثلاثی است . کتاب بعدی  کتاب زندگی و اندیشه بزرکان جامعه شناسی لوییس کوزر است که فقط بخش اندیسه های آنرا مطالعه کنید  تازه تابحال درمورد تورشتین وبلن سوال نیامده است عموماً این فرد را جزو نظریه پردازان بزرگ بشمار نمی اورند.همچنین تابحال فقط یک سوال درمورد کارل مانهایم آمده است که امسال بود. دوباره تاکید  می کنم فقط اندیشه ها را بخوانید.

کتاب بعدی سیر اندیشه بزرگان جامعه شناسی  ریمون آرون ؛ ترجمه باقر پرهام است که خودم مطالعش نکردم قابل ذکر است که بسیاری از مطالب این کتاب با کتاب کوزر هم پوشی دارد فقط مقداری کاملتر است وعلاوه براین 3 نظریه پرداز باستانی یعنی روسو ، دوتکیول و منتسکسو نیز در این کتاب معرفی شده اند که  هرساله حداقل یک سوال از این  افراد می آید.

کتاب دیگر که امسال به لیست منابع اضافه شد کتاب خرد جامعه شناسی یوسف اباذری؛انتشارات طرح نو است؛ این بدعت که منجر به شوکه شدن من یکی شد، نشان می دهد که آقا یوسف( استاد دانشگاه تهران) طراح سوالات نظریه است .

توصویه من این است که اگر یادگیری و نه استنباط نظریات برای شما آسان است همه کتاب های معرفی شده را مطالعه کنید در غیر این صورت و اگر وقت کافی ندارید کتاب سیر اندیشه بزرگان جامعه شناسی  ریمون آرون که کتاب قطوری نیز هست را حذف کنید. خوددانید!!

منابع خیلی خیلی تکمیلی برای نظریه: جزوه نظریات 2 جهاد دانشگاهی تهران که تقریباً خلاصه کتاب نظریه های توسلی و نظریه های آزادآرمکی است که فوقش 2 سوال از آنها می یاد.

ج) آمار و ریاضی:

دوباره توصیه می کنم قبل از خواندن مباحث سوالات گذشه را بررسی کنید. پس اول سوالات آمار را مرور می کنید تا به ساختار وباروم آن پی ببرید . برای مطالعه آمار و ریاضی، یه راه برای دانشجویان ترسو البته نسبت به آمار و ریاضی این است که فقط سوالات  12 سال اخیر را مطالعه کنند(با جواب تشریحی در پردازش) مطمئن باشید که اگر بر این سوالات تسلط پیدا کنید حداقل 60% آمار را در کارنامه خود خواهید دید.

و برای علاقه مندان به آمار وریاضی یا راه دوم: کتاب اصلی برای مطالعه آمار کتاب روش های آماری کریم منصورفر ،انتشارات دانشگاه تهران است .

البته توصیه می کنم که فصل احتمالات را در این کتاب حذف کنید مرور سوالات احتمال سال های گذسته کافی است و درهمین حد سوال از احتمالات می آید.

کتاب مکمل یا به عبارت دیگر خلاصه روان از کتاب منصورفر کتاب آمار در علوم اجتماعی با نرم افزار spss ، نوشته علی ساعی است که مطالعه آن را توصیه می کنم

منبع خیلی خیلی تکمیلی کتاب مقدمه ای برآمار در علوم اجتماعی نورمن کورتز ،ترجمه حبیب الله تیموری است که مطاله آن پربار ولی برای آزمون کم ارزش است و مطالعه آنرا برای آزمون توصیه نمی کنم .

بهترین منبع برای مطالعه ریاضی همان جزوه ریاضی پایه اساتید خودتان است چراکه سوالات ریاضی از تعیین دامنه و ماتریس و مشتقات و حد یا لیمیت تخطی نمی کند که بسیار آسان است و حتی تسلط بر سوالات ریاضی سالهای قبل تقریباً کافیست. (البته کسانی که ذاتاً با ریاضی مشکل دارند اگر بیخیال این 10-15% شوند خیلی ضرر نکرده اند). 

د) روش تحقیق:

روش تحقیق ضریب 4 دارد که از اهمیت مضاعفی برخوردار است. کتاب بیس یا پایه برای مطالعه روش تحقیق کتاب نحوه انجام تحقیقات اجتماعی خانم ترز بیکر ، ترجمه هوشی جون( هوشنگ نایبی) است .-طی بررسی آزمون های ارشد سال ۹۰ متوجه تغیراتی در منابع روش تحقیق شدم که لازم می دانم در اینجا ذکر شود طی یکی دو سال اخیر توجه طراحان سوال کنکور به روش های کیفی بسیار زیاد شده است و در این دو سال سوال های زیادی از روش های کیفی طرح کرده اند که منبع اصلی آن کتاب روش تحقیق کیفی اوه فلیک ترجمه دکتر چاوشیان می باشد که شاید بیش از ۲۵درصد سوالات سال گذشته از این کتاب امده است و همچنین کتاب طراحی پژوهش های اجتماعی نورمن بلیکی ترجمه چاوشیان هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است انتشارات هردو کتاب ذکر شده انتشارات نی هست

کتاب بعدی که ازکتاب اول اگر مهمتر نباشد کم اهمیتتر نیست کتاب دو جلدی ارل ببی ، ترجمه رضا فاضل هست که بسیار سلیس و روان ترجمه شده است ( دم رضا گرم همه کتاباش اینجورین) بخاطر بیان روان وفهم آسان این کتاب توصیه می کنم برای اولین بار این کتاب را قبل از کتاب ترز خانوم مطالعه کنید. اینها جملگی بیش از 80% مطالب آزمون را تحت پوشش قرار داده اند.

کتاب بعدی کتاب روش تحقیق در علوم رفتاری زهره سرمد و عباس بازرگان است (تا صفحه331) مباحث مربوط به آزمون ها و روش های آزمایشی و تحلیل عاملی این کتاب واقعاً عالیه.

کتاب بعدی کتاب پیمایش در تحقیقات اجتماعی دی ای دواس ترجمه هوشنگ نایبی ،همان هوشی جون هستش که تکنیک پیمایش و آزمون های آماری رو عالی تشریح کرده است .

اینا کافیه ولی برای خیلی خیلی محکم کاری کتاب کندوکاوها و پنداشته های رفیع پور (البته فصل واژه سازی و طیف ها و نه بیشتر) بدک نیست

کتاب تکنیک های خاص رفیع پور قدیما ازش سوال می اومد ولی جدیداً نه البته مطالعه این کتاب را توصیه می کنم به هرحال روش تحقیق ضریبش4ره  و

امسال از کتاب طرح پژوهش های اجتماعی بلیکی ترجمه حسن چاوشیان 1 سوال اومده بود که توصیه می کنم نخونید .همین.  به همین راحتی

(اگر غلط املایی داره به خلوص خود ببخشید آخه .....)

با آرزوی کامیابی و رسیدن به خلوس انسانیت اول برای خودم بعد دیگران


تا قبل از سال 1380، پژوهش در شرکت ملی گاز از جایگاه و موقعیتی درخور و شایسته برخوردار نبود. هرچند از ابتدای تشکیل شرکت، واحدی تحت عنوان امور پژوهش و استانداردهای صنعتی بعنوان زیر مجموعه مدیریت مهندسی فعال بود، اما فعالیت آن عمدتاً بر روی تدوین استانداردهای مورد نیاز شرکت تمرکز داشت. از ابتدای سال 80، امور پژوهش و توسعه فعالیت خود را در جهت سازماندهی و گسترش فعالیت‌های پژوهشی آغاز نمود و این وظیفه را تا بهمن ماه سال 82 برعهده داشت. در این تاریخ بود که با اتکاء به رویکرد جدیدی که در مجموعه وزارت نفت بر نقش و اهمیت تحقیق و توسعه و گستره فعالیت ها بوجود آمد، پژوهش در شرکت ملی گاز با اهداف زیر به سطح یک مدیریت جدید با عنوان مدیریت پژوهش و فناوری ارتقاء پیدا کرد

در حال حاضر مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با عبور از دوره طفولیت سازمانی به مرحله ای از تکامل و رشد رسیده که قابلیت برنامه ریزی و سیاستگذاری برای دستیابی به اهداف سازمانی خود را پیدا کرده است.

تحقق اهداف پیش بینی شده در سند چشم انداز بیست ساله که " ایران را قدرت اول فناوری در منطقه " بیان مـی کند و دیگر برنامه های توسعه در صنعت گاز کشور، که بواسطه اهمیت فراوان و گسترش روز افزون این صنعت " محور توسعه " لقب گرفته، نیازمند مدیریت و برنامه ریزی صحیح و به کارگیری حداکثر توان و استفاده از تمامی امکانات موجود و بالقوه است. این مدیریت رسالت خود را در کسب رضایتمندی از صاحبان صنایع در انجام تحقیق و توسعه اثر گذار بر صنعت و تثبیت جایگاه تحقیق و پژوهش و گسترش فرهنگ آن در صنعت گاز کشور می داند. از اینرو مدیریت پژوهش و فناوری در مسیر دستیابی به اهداف خود سیاستها و برنامه های زیر را در دستورکار دارد:

نهادینه ‌کردن امر پژوهش به عنوان یکی از ابزارهای توسعه صنعت گاز کشور
تدوین اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی پژوهش و فناوری در صنعت گاز
بررسی راهکارهای دستیابی به فناوری‌های ‌نو برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها
نظارت عالیه بر شکل گیری نظام پژوهش و روند فعالیت‌های پژوهشی شرکت‌های تابعه
تعامل جدی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی در راستای انجام تحقیقات مورد نیاز
ایجاد و توسعه ابزارهای اطلاع رسانی تخصصی صنعت گاز کشور
ساختار جدید مدیریت پژوهش و فناوری مشتمل برشش واحد سازمانی زیر است:

امور پژوهش، توسعه و فناوری
امور تدوین استانداردها
امور ارتباطات با مراکز و مجامع علمی و پژوهشی
برنامه ریزی و کنترل طرحها
مرکز آمار و اطلاع رسانی
آزمایشگاه پژوهشهای فنی و صنعتی 
این مدیریت همچنین عهده‌دار سیاستگذاری و هدایت امور پژوهش شرکتهای تابعه و مناطق عملیاتی در مقیاس کلان می‌باشد.

نمودار سازمانی مدیریت پژوهش و فناوری
















کلمات کلیدی
نمونه سوالات استخدامی کارشناس امور پژوهش خوشه ۱۲۷۷ failha.com/نمونه-سوالات-استخدامی-کارشناس-امور-پژ/2564 ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - نمونه سوال استخدامی کارشناس امور پژوهش سازمان سنجش خوشه ۱۲۷۷, دانلود نمونه سوال استخدامی کارشناس امور پژوهش سازمان سنجش خوشه ۱۲۷۷, دانلود ... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی کارشناس امور پژوهش خوشه ... matlabkhoon.ir/page-429714.html نمونه سوال استخدامی کارشناس امور پژوهش سازمان سنجش خوشه ۱۲۷۷با پاسخ ,نمونه سوال استخدامی کارشناس امور پژوهش سازمان سنجش خوشه ۱۲۷۷با پاسخنامه, نمونه سوال ... نمونه سوالات استخدامی مشترک فراگیر - جهت دانلود به سایت ... lahor.blogfa.com/.../جهت-دانلود-به-سایت-فایلها-دات-کام-مراجعه-کنید-f-a... نمونه سوالات استخدامی کارشناس امور پژوهش سازمان سنجش خوشه ۱۲۷۷با جواب , نمونه سوالات استخدامی کارشناس امور پژوهش سازمان سنجش خوشه ۱۲۷۷با پاسخ , نمونه سوالات ... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی - نمونه سوال استخدامی ... www.pazhang.ir/ دفترچه راهنمای آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور خرداد ماه سال ۱۳۹۴ دانلود ... شرکت پژوهش و توسعه ناجی در راستای توسعه دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ... سوالات کارشناس امور پژوهشی استخدامی دستگاه های اجرایی کشور www.pazhang.ir/?tag=سوالات-کارشناس-امور-پژوهشی-استخدامی-د دانلود نمونه سوالات کارشناس امور پژوهشی استخدامی دستگاه های اجرایی کشور سال ۹۴ شما می توانید این مجموعه سوالات را با ارزانترین قیمت در اینترنت خریداری نمایید. سوالات تستی تفکر پژوهش تیزهوشان پایه ششم با پاسخ نامه ... boxiaozui.com/.../سوالات+تستی+تفکر+پژوهش+تیزهوشان+پایه+ششم... سوالات عمومی : شامل : نمونه سوالات زبان انگلیسی ۲۶۴ سوال با پاسخ نامه نمونه سوالات معارف اسلامی ۲۵۰ سوال دانلود سوالات استخدامی پست بانک کارشناس حقوقی. دانلود نمونه سوالات تفکر پژوهش - آخرین مطالب دنیای اینترنت boxiaozui.com/list/دانلود+نمونه+سوالات+تفکر+پژوهش.html نمونه سوالات استخدامی “هما”با جواب , نمونه سوالات استخدامی “هما”با پاسخ , نمونه سوالات استخدامی “هما”با پاسخنامه ,نمونه سوالات استخدامی “هما”بهمراه پاسخنامه،نمونه سوالات ... سازمان سنجش از چه منابعی برای استخدامی سوال میدهد bisharatnews.cleanbill.org/.../سازمان+سنجش+از+چه+منابعی+برای+استخدام... نمونه سوالات استخدامی کارشناس امور پژوهش سازمان سنجش خوشه ۱۲۷۷با جواب , نمونه سوالات استخدامی کارشناس امور پژوهش سازمان سنجش خوشه ۱۲۷۷با پاسخ , نمونه سوالات ... نمونه سوالات کارشناس امور پژوهشی استخدامی 94 - صفحه اصلی www.azar1.ir/page-1061797.html سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی کشور کارشناس امور پژوهشی. bahvarzi.blog.ir/.../سوالات-استخدامی-دستگاه-های-اجرای... Translate this page. 5 hours ago - سوالات ... سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی کارشناس امور پژوهشی ... music.happyiranian.org/سوالات-استخدامی-دستگاه-های-اجرایی-کار/ ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - Last visit: 4/8/15 سوالات کارشناس امور پژوهشی استخدامی دستگاه های اجرایی کشور bahvarzi.blog.ir/.../سوالات%20کارشناس%20امور%20پ...Translate ...