دانلود رایگان سوالات استخدامی بازاریابی 


سوالات اختصاصی بازاریابی  ویژه آزمونهای استخدام ارگانهای مختلف


دانلود رایگان :








رشته بازاریابی











درباره بازاریابی و آشنایی با این رشته :


مدیر بازار یابی

معرفی شغل، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف و ...

اگر به برقراری ارتباط علاقه داشته و مهارت های سازماندهی و خلاقیت دارید، این شغل برای شما مناسب است. به عنوان کارشناس بازاریابی باید به ترویج محصولات یا خدمات کارفرمای خود و افزایش آگاهی مشتریانتان بپردازید. برای این کار نیاز به راه های خلاقانه برقراری ارتباط با مشتریان از طریق روش هایی مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه، ایمیل، پیام کوتاه و ...دارید. در این شغل باید کار تیمی خوب، اعتماد به نفس بالا و شم تجاری قوی داشته باشید.

کارشناس / مدیر بازاریابی

به عنوان مدیر بازاریابی باید بهترین راه برای ترویج محصولات و خدمات کارفرما یا شرکت خود را برنامه ریزی کنید. برای این کار باید مهارت های مدیریتی برای هدایت و انگیزش تیم های کاری و توانایی تحمل فشار کاری زیاد را داشته باشید. برای رسیدن به این پست باید مدتی به عنوان کارشناس بازاریابی کار کنید.

در ایران در سال های اخیر نقش بازاریابان با مشاغل دیگر از جمله ویزیتورها اشتباه گرفته می شود.  آنچه در روزنامه ها و نشریات تحت عنوان استخدام بازاریاب چاپ می کنند در واقع همان ویزیتور است که باید با مراجعه به خریداران احتمالی یا تماس تلفنی با آنها نسبت به معرفی محصول یا خدمات شرکت کارفرما اقدام کرده و پس از جلب نظر وی محصول خود را به آنها بفروشد. لازم به ذکر است که این نوع از فروش (ویزیتوری) تنها برای برخی از محصولات کاربرد دارد و در تمام صنایع و شرکت ها مرسوم نیست.

از سوی دیگر شغل بازاریابی با شغل فروشندگی نیز متفاوت است و در شرکت های بزرگ معمولا واحد بازاریابی از واحد فروش نیز مجزا می باشند. به عبارت بهتر تیم بازاریابی به بررسی و جمع آوری اطلاعات بازار از طرق مختلف پرداخته و بر اساس تحلیل های بدست آمده اقدام به طراحی سیاست های تبلیغاتی، طراحی محصول، نحوه توزیع و ... می کند و به مدیرعامل در این حوزه مشورت ارائه می دهد. در صورتی که تیم فروش بر اساس سیاست های تنظیم شده در بخش بازاریابی نسبت به برقراری ارتباط با مشتریان، برگزاری جلسات مذاکره فروش، ارائه پیشنهاد قیمت و در نهایت انعقاد قرارداد اقدام می نماید.

ساعت کاری شما به صورت تمام وقت است. محل کار شما معمولا در دفاتر کاری بوده ولی گاهی برای ملاقات با مشتریان و یا شرکت در سمینارها و نمایشگاه ها باید به سفر کاری بروید.

 

مسئولیت ها و وظایف کارشناس بازاریابی

تحقیق روی بازار، تمایلات مشتریان و رقبا - به منظور شفاف شدن نیاز بازار و تدوین استراتژی های شرکت برای تولید، توزیع و فروش محصولات خود

تهیه کلیپ های تبلیغاتی برای فرستادن به روزنامه ها، مجلات، تلویزیون یا رادیو

تهیه پوستر، بروشور و آگهی برای محصولات یا خدمات - به منظور استفاده تیم فروش از آنها در هنگام مذاکرات فروش

نگهداری از بانک اطلاعاتی مشتریان -  به منظور بررسی مداوم آنها و اخذ گزارشات و تحلیل های مختلف از مشتریان و ارائه به مدیریت شرکت

پیدا کردن اسپانسر - برای تولید محصولات یا خدمات جدید به منظور کاهش هزینه های تولید از طریق تأمین بخشی از هزینه های آن از طریق اسپانسرها

برگزاری نمایشگاه ها و گردهمایی ها- به منظور معرفی محصولات و خدمات جدید ارائه شده به بازار و یا بدست آوردن بازار و مشتریان جدید برای محصولات قبلی

گزارش روند کار به مدیران مربوطه - این گزارش ها عموما بنا بر نظر مدیر بازاریابی یا مدیر عامل تهیه می شود.

ارتباط با مشتریان، تامین کنندگان و رسانه ها -  به منظور ایجاد بازار بیشتر برای فروش محصولات و خدمات شرکت

 

مسئولیت ها و وظایف مدیر بازاریابی

تحقیق و تحلیل روند بازار - به منظور شفاف شدن نیاز بازار و تدوین استراتژی های شرکت برای تولید، توزیع و فروش محصولات خودکارشناس بازاریابی

شناسایی بازارهای هدف و بهترین راه های دستیابی به آنها

تدوین استراتژی های بازاریابی - به منظور ارائه به مدیرعامل و هیأت مدیره شرکت برای تصویب و اجرا

برنامه ریزی و مدیریت بودجه بازاریابی - یعنی پیش بینی هزینه های بازاریابی و تخمین درآمدهای ناشی از اقدامات بازاریابی برای شرکت

نظارت بر تهیه پوسترها، بروشورها و وب سایت ها

شرکت در نمایشگاه های تجاری، کنفرانس ها و جلسات فروش

نظارت و کنترل بر اثربخشی استراتژی ها - با توجه به اینکه بسیاری از کارهای بازاریابی جدید و خلاقانه است و برای اولین بار انجام می شود، نیاز است مرتبا از میزان بازدهی و تأثیر گذاری آنها کسب اطلاع شود تا در صورت نیاز، آن استراتژی اصلاح شده یا متوقت شود.

مدیریت تیم بازاریابی


آشنایی با رشته مدیریت بازاریابی و فروش

مقدمه ای درباره رشته مدیریت بازاریابی و فروش: هدف از رشته مدیریت بازاریابی و فروش عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی خصوصا واحدهای مرتبط با بازار مصرف، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت و بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی، توسعه
بازاریابی و فروشمقدمه ای درباره رشته مدیریت بازاریابی و فروش:
هدف از رشته مدیریت بازاریابی و فروش عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی خصوصا واحدهای مرتبط با بازار مصرف، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت و بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی، توسعه بازار، …، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده. افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی که بازار را تحت تاثیر قرار می دهند و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.
واحدهای درسی در دانشگاه:
مدیریت منابع انسانی پیشرفته
تئوریهای مدیریت پیشرفته
تحلیل آماری
مدیریت استراتژیک پیشرفته
بازارشناسی و مسائل بازاریابی
مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
حسابداری مدیریت
تحقیق در عملیات پیشرفته
اقتصاد مدیریت
سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته
تحقیقات بازاریاب
بازاریابی صنعتی
رفتار مصرف کننده
سمینار در مسائل بازاریابی
آینده شغلی:
فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازاریابی و فروش با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازارگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقات بازار که امروز برای موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند مستقیما وارد حوزه بازاریابی و فروش شوند، دشوار می سازد. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانش آموختگان می باشد که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژه ای به محیط کسب و کار داشته باشد. البته پاپیروس به این دانشجویان توصیه می کند، در دوره دانشجویی حتما دانشجویان بازاریابی را حتی به صورت مقطعی، در عمل بچشند و به قول بازاریابان کهنه کار ” طعم نه شنیدن و روشهای مقابله با آن ” را بیاموزند. چیزی که فقط و فقط از طریق کسب تجربه عملی امکانپذیر است.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟
علاقه مندی به علوم مدیریت و بازاریابی (بسیار مهم)
قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
توان تجزیه و تحلیل محیط بازار و داشتن روحیه بالا در شناسایی و نفوذ در آن
کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، ICDL، تجربه عملی و … )
روابط عمومی بسیار بالا، روحیه شکست ناپذیر، ذهنی خلاق و مشتری مدار (بسیار مهم)
کسب تجربه عملی فروش (ترجیحا توصیه می شود)
 

 
















کلمات کلیدی
نمونه سوال بازاریابی | دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی ... download-questions-employment.ir/?tag=نمونه-سوال-بازاریابی ... متداول, تماس با ما. خانه / آرشیو برچسب: نمونه سوال بازاریابی ... مجموع سوالات رشته مدیریت جهت شرکت در آزمون های استخدامی را می توانید از این قسمت دریافت نمایید . دانلود سوالات آزمون های استخدامی - بازاریابی و مدیریت بازار ... www.e-modiran.com › سوالات آزمون های استخدامی دانلود فایل PDF سوالات آزمون های استخدامی - بازاریابی و مدیریت بازار ◅ 120 سوال - ویژه داوطلبان استخدام در سازمان های دولتی | مرجع علوم مدیریت ایران : سایت دانلود ... نمونه سوالات استخدامی رشته مدیریت - دهوند dehvand.ir/138249/ ۶ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - این بسته شامل نمونه سوالات آزمون استخدامی تخصصی رشته مدیریت شامل بیش از 800 سوال مهم آزمون های قبلی در ... نمونه سوالات استخدامی بازاریابی دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی مدیریت - مخفیگاه www.makhfigah.com/...سوالات-استخدامی/1130-دانلود-رایگان-نمونه-سوال... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی مدیریت. ... 137 سوال بازاریابی با پاسخ تشریحی. دانلود نمونه سوالات استخدامی بازاریابی. 120 سوال بودجه و حسابداری با پاسخ ... [PDF]نمونه سوالات استخدامی مدیریت بازاریابی www.makhfigah.com/download/.../bazaryabi_www.makhfigah.com.pdf داﻧﻠﻮد راﯾﮕﺎن ﺳﻮاﻻت اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ. ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺳﻮاﻻت. اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ. رﺷﺘﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. –. ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ. ﺑﺎ ﭘﺎﺳﺨﻨﺎﻣﻪ. ﺗﺸﺮﯾﺤﯽ. ﺟﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ اﺧﺒﺎر اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﮐﻨﮑﻮر. در اﯾﻤﯿﻞ و ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ ﺷﻤﺎ. W W W . M A K H F I G A H . C O M ... سوالات آزمون استخدامی، سوالات مصاحبه - بازاریابی libemploy.blogfa.com/category/55/بازاریابی سوالات آزمون استخدامی، سوالات مصاحبه - بازاریابی - نمونه سوالات استخدامی، سوالات مصاحبه عقیدتی سیاسی، استخدام، جزوه، سوالات کارشناسی ارشد 93 رایگان. نمونه سوالات متداول در مصاحبه استخدام - مدیریت فردا www.modiriatefarda.ir/index.php?option=com_content... برند, Brand, Marketing, Sales, Management, Market, Manager, Success, Distribution, ... در اینجا نمونه هایی از سؤالاتی که معمولا در مصاحبه های استخدامی مطرح می‏شوند، ارائه گردیده و ... منظور از سوال : تا چه اندازه می توانید چهره موفقی از خود ترسیم نمایید؟ دانلود نمونه سوالات آزمونهای استخدامی درس مدیریت بازاریابی ... www.modir.ir/Articles/3020.aspx این فایل شامل 88 نمونه سوال چهارگزینه ای آزمونهای استخدامی در درس مدیریت بازاریابی همراه با پاسخ گزینه ای می باشد که به صورت Pdf قابل دانلود است. برای دریافت ... استخدام افراد مسلط به بازاریابی در شرکت پالار - «ای استخدام ... www.e-estekhdam.com/استخدام-افراد-مسلط-به-بازاریابی-در-شرک-2/ ۷ ساعت پیش - شرکت تولیدی پالار از کارشناس بازاریابی در منطقه آذربایجان شرقی دعوت به ... در صورتی که در مورد سوالات استخدامی سوالی دارید اینجا کلیک کنید. استخدام مدیر فروش و بازاریابی در تهران - «ای استخدام» - ... www.e-estekhdam.com/استخدام-مدیر-فروش-و-بازاریابی-در-تهران-3/ ۶ ساعت پیش - به مدیر فروش و بازاریابی با حداقل ۴ سال سابقه کار نرجیحاً در صنایع لبنی ... در صورتی که در مورد سوالات استخدامی سوالی دارید اینجا کلیک کنید.