دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی مهندسی برق و الکترونیک خوشه 1264


سوالات عمومی رایگان ویژه آزمون استخدام مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در سال ۹۴


دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی مهندسی برق و الکترونیک :



خرید سوالات استخدامی اختصاصی طبقه بندی شده آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی


خرید سوالات استخدامی عمومی طبقه بندی شده آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی









لیست دروس و منابع آزمون فراگیر دستگاههای اجرایی در شغل مهندسی برق و الکترونیک :



فهرست منابع دروس تخصصی امتحان استخدام:


سیستم های کنترل خطی، ماشین های الکتریکی،  مدار الکتریکی



فهرست منابع دروس عمومی امتحان استخدام:

مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین میشود:
(ICDL -1 فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه
-2 ریاضی و آمار مقدماتی
-3 زبان و ادبیات فارسی
-4 معارف اسلامی
-5 زبان انگلیسی عمومی
-6 اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
-7 هوش و توانمندی های عمومی
- آزمون به صورت چهار گزینهای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
- سؤالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی،
مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.
- اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این
صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.
تذکر مهم: سوالات حیط ههای تخصصی آزمون مشترک بر اساس دانش و مهارت های تخصصی متناسب با خوش های شغلی یا
مشاغل، با هماهنگی دستگاه های اجرایی و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تهیه خواهد شد.


درباره مشاغل مهندسی برق و الکترونیک و آشنایی با این رشته :


فهرست مشاغل:

مهندسی برق / کارشناسی ارشد گرایش الکترونیک، مهندسی برق / کارشناسی
ارشد گرایش قدرت



آینده شغلی، بازار کار، درآمد
امروزه با توسعه صنایع کوچک و بزرگ در کشور، فرصت‌های شغلی زیادی برای مهندسین برق فراهم شده‌است و اگر می‌بینیم که با این وجود بعضی از فارغ التحصیلان این رشته بیکار هستند، به دلیل این است که این افراد یا فقط در تهران دنبال کار می‌گردند و یا در دوران تحصیل به جای یادگیری عمیق دروس و در نتیجه کسب توانایی‌های لازم، تنها واحدهای درسی خود را گذرانده‌اند.
همچنین یک مهندس خوب باید، کارآفرین باشد یعنی به دنبال استخدام در موسسه یا وزارتخانه‌ای نباشد بلکه به یاری آگاهی‌های خود، نیازهای فنی و صنعتی کشور را یافته و با طراحی سیستم‌ها و مدارهای خاصی این نیازها را برطرف سازد. کاری که بعضی از فارغ التحصیلان ما انجام داده و خوشبختانه موفق نیز بوده‌اند."


دکتر کمره‌ای نیز در این زمینه می‌گوید:
«اگر یک فارغ التحصیل برق دارای توانایی‌های لازم باشد، با مشکل بیکاری روبرو نخواهد شد. در حقیقت امروزه مشکل اصلی این است که بیشتر فارغ التحصیلان توانمند و با استعداد این رشته به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و ما اکنون با کمبود نیروهای کارآمد در این رشته روبرو هستیم.»
یکی از اساتید مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در مورد فرصت‌های شغلی فارغ التحصیلان این رشته می‌گوید:
"طبق نظر کارشناسان و متخصصان انرژی در کشور، با توجه به نیاز فزاینده به انرژی در جهان کنونی و همچنین نرخ رشد انرژی الکتریکی در کشور، سالانه باید حدود ۱۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید کشور افزوده شود که این نیاز به احداث نیروگاه‌های جدید و همچنین فارغ التحصیلان متخصص برق و قدرت دارد.
فرصت‌های شغلی یک مهندس کنترل نیز بسیار گسترده‌است چون در هر جا که یک مجموعه عظیمی‌از صنعت مهندسی مثل کارخانه سیمان، خودروسازی، ذوب آهن و... وجود داشته باشد، حضور یک مهندسی کنترل ضروری است. در ایران فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در صنایع نظامی وابسته به وزارت دفاع و یا در صنایع هسته‌ای شروع به کار کنند. شرکتهای خصوصی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق می‌تواند گزینه دیگری برای شروع به کار باشد.
و بالاخره یک مهندس مخابرات یا الکترونیک می‌تواند جذب وزارتخانه‌های پست و تلگراف و تلفن، صنایع، دفاع و سازمانهای مختلف خصوصی و دولتی شود


زمینه‌های اشتغال
وضعیت نیاز کشور به هر گرایش
گرایش مخابرات
مهندسی برق شاخه ی مخابرات دارای سه گرایش مخابرات میدان ، مخابرات سیستم و مخابرات رمز است . دانشجویان گرایش مخابرات سیستم عمدتا در طراحی سیستم های مخابراتی فعالیت می‌کنند.طراحی سیستم‌های رادار و جنگ الکترونیک که جزو پروژه‌های نظامی محسوب می‌شوند ، از زمینه ها ی ویژه‌ی کاربرد گرایش مخابرات سیستم هستند. طراحی شبکه‌های مخابراتی جهت ارتباط اطلاعاتی(مانند شبکه های ارتباطی بانک ها) و نصب و راه اندازی شبکه‌های ارتباط از راه دور (موبایل ) نیز در تخصص دانشجویان این گرایش است. دانشجویان گرایش مخابرات میدان در زمینه‌ی طراحی اجزای فرستنده – گیرنده های مخابراتی مانند طراحی آنتن‌ها ، طراحی موج بر و شبیه سازی آن‌ها تخصص دارند. گرایش رمز در زمینه‌ی مخابرات امن که از مسائل حیاتی در پروژه های نظامی است، کاربرد دارد. تهیه‌ی پروتکل های مخابرات امن و تست و ارزیابی میزان امنیت شبکه‌های مخابراتی نیاز به متخصصان در این زمینه دارد. بحث طراحی امنیتی کارت‌های هوشمند که در راستای ایجاد دولت الکترونیک نقش اساسی دارد در زمره‌ی فعالیت‌های مهم این گرایش است. در مجموع دانشجویان هر سه گرایش نیازهای مخابراتی پروژه‌های نظامی را تامین می کنند اگر چه زمینه‌ی انجام پروژه‌های مخابراتی غیر نظامی هم که نمونه‌هایی از آن‌ها آورده شد، برای متخصصان این رشته جود دارد.


گرایش الکترونیک
مهندسی برق شاخه‌ی الکترونیک دارای سه گرایش طراحی آنالوگ، مدارهای دیجیتال، ادوات میکرو و نانو الکترونیک است. طراحی آنالوگ، گرایشی است که در گذشته‌ی نه چندان دور به عنوان نمادی برای یک مهندس الکترونیک بوده است. به گونه‌ای که وقتی نامی از مهندس الکترونیک برده می‌شد، مدارات الکترونیکی آنالوگ شامل سلف، خازن، مقاومت و تقویت کننده‌های عملیاتی در ذهن تداعی می‌شد. امروزه این شاخه از مهندسی الکترونیک با حفظ کاربری خود در طراحی مدارهای آنالوگ برای استفاده در وسایل خانگی، سیستم‌های ارتباطی و پروژه‌های عمدتا تجاری به تدریج شاخص بودن خود را از دست می‌دهد. برتری ویژه‌ی سیستم‌های دیجیتال بر آنالوگ، امروزه باعث شده تمایل بسیاری برای طراحی بر پایه‌ی سیستم‌های دیجیتال به‌وجود آید و اگر این عصر را عصر دیجیتال بگوییم، سخنی به گزافه نگفته‌ایم. مهندس برق در شاخه‌ی الکترونیک دیجیتال در کنار مهندسین مخابرات در انجام پروژه‌های مخابراتی و پیاده‌سازی بهینه‌ی طرح‌های مخابراتی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. طراحی بردهای FPGA، طراحی بردهای کنترلی با استفاده از میکرو کنترلرهای عمومی یا خاص از جمله فعالیت‌هایی است که در تخصص این گرایش است. علاوه بر کاربردهای نظامی، با توجه به دیجیتالی شدن اکثر وسایلی که به صورت روزمره با آن ها سروکار داریم، نیاز ویژه‌ای در کشور به مهندسین توانا در این زمینه دیده می‌شود. گرایش ادوات میکرو - نانو الکترونیک از گرایش‌های نو ظهور است که بحث‌های آن در مرزهای دانش واقع است. بیشتر فعالیت‌ها در این زمینه در کشور جنبه‌ی تحقیقاتی دارد و از اهداف تاسیس چنین گرایشی در کشور نیز رشد علمی و پرورش نسلی از دانشمندان متخصص در زمینه ی تکنولوژی‌های نانو است. این گرایش در حال حاضر در برخی دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله دانشگاه شریف و دانشگاه تهران ارائه می‌شود و فعالیت‌های تحقیقاتی آن به آزمایشگاه‌های موجود در این دانشگاه‌ها محدود است.


گرایش قدرت
مهندسی برق شاخه‌ی قدرت دارای دو گرایش ماشین‌های الکتریکی و سیستم‌های قدرت است. مهندسین قدرت در گرایش سیستم‌های قدرت و طراحی و نظارت بر شبکه‌ی قدرت تخصص دارند. با توجه به نیاز روز افزون کشور به انرژی برق و توسعه‌ی شبکه‌ی برق از این جهت کشور به متخصصان این گرایش نیازمند است. این مهندسین در طراحی نیروگاه‌ها و مشاوره در زمینه‌ی احداث نیروگاه‌هایی که با انرژی‌های نو کار می‌کنند، توانمند هستند. در گرایش ماشین‌های الکتریکی، طراحی موتورهای الکتریکی مورد استفاده در صنایع مختلف، مشاوره در نصب و راه اندازی ژنراتورهای نیروگاهی، طراحی درایو (مدارهای الکترونیک قدرت مورد استفاده جهت راه اندازی و کنترل ماشین‌های الکتریکی) در تخصص مهندسین این گرایش است.


معرفی رشته مهندسی برق - الکترونیک - مقطع کارشناسی
در اجرای اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از جمله بند «ب» اصل دوم و بندهای 3 و 13 اصل سوم وایجاد شرایط تحقیق بند 4 همین اصل و نیز اجرای اصل سی ام و بند 7 اصل چهل و سوم و ایجاد شرایط تحقیق بندهای 8 و 9 این اصل و اصول دیگر و باتوجه به گسترش روزافزون دانش و کاربرد مهندسی برق در زمینه های الکترونیک، مخابرات، قدرت، کنترل و مهندسی پزشکی" بیوالکتریک" در زندگی بشر، پس از بررسی و مطالعه پیشرفتها و نیازهای کشور،دوره کارشناسی مهندسی برق با مشخصات زیر تدوین شده است.

طول دوره تحصیل
طول متوسط این دوره 4 سال میباشد و برنامه های درسی آن برای ترم برنامه ریزی میشود. طول هر ترم 17 هفته عملی و آزمایشگاهی اصلی و تخصصی و کارگاهی 51 و کارآموزی 100 ساعت است. همچنین برای دروس نظری غیر عمومی، برگزاری کلاس نظری غیر عمومی، برگزاری کلاس تمرین تا سقف 4/1 واحد درس مجاز می باشد. 
تعیین گرایش تخصصی، دانشجویان مجموعه مهندسی برق، پس از گذراندن موفقیت آمیز حداقل واحد درس پایه و اصلی و اخذ نمره در چهاردرس الکترونیک 2، بررسی سیستمهای قدرت 1، سیستمهای کنترل خطی و مخابرات ( و در مورد بیوالکتریک گذراندن حداقل 60 واحد واخذ نمره در دروس الکترونیک2 و تجزیه و تحلیل سیستمها) براساس اولویت و امتیاز دانشجو (رابطه زیر) ظرفیت اعلام شده توسط گروه آموزشی و رعایت نسبت هر یک از سهمیه ها در کل متقاضیان حداکثر دو بار در سال صورت میگیرد. تعیین گرایش دانشجویانیکه در پایان 8 ترم تحصیل موفق به احراز شرایط نشوند و یا در اولین نوبت پس از احراز شرایط نشوند و یا در اولین نوبت پس از احراز آنها اقدام ننمایند، توسط گروه آموزشی و با توجه به ظرفیتهای باقیمانده انجام میگیرد.
0.15 (معدل امتحان کتبی سال آخر متوسط) = امتیاز 
0.15(نمره آزمون سراسری طراز شده به حداکثر 20+ ) 
0.7 ( معدل کل دروس پایه و اصلی اخذ شده) + 
تعداد واحدها
تعداد کل واحدهای درسی این مجموعه 140 واحد بشرح زیر میباشد.
1-3- دروس عمومی 20 واحد 
2-3- دروس پایه 26 واحد (بیوالکتریک 23 واحد) 
3-3- درس اصلی 56 واحد (بیوالکتریک 48 واحد ) 
4-3 – دروس تخصصی (الزامی و اختیاری) 
38 واحد(بیوالکتریک 50 واحد ) 
نقش و توانایی یا کارایی
تعداد کل واحدهای درسی این مجموعه 140 واحد بشرح زیر میباشد.
1-3-دروس عمومی 20 واحد 
2-3-دروس پایه 26 واحد (بیوالکتریک 23 واحد) 
3-3-درس اصلی 56 واحد (بیوالکتریک 48 واحد ) 
4-3 –دروس تخصصی (الزامی و اختیاری) 
38 واحد بیوالکتریک 50 واحد ) 

ضرورت و توانایی
تربیت کارشناسان مهندسی برق با توجه به موارد زیر روشن است: 
1-5- تنوع کارشناسان برقی موجود در کارنجات، مراکز صنعتی، واحدهای تولیدی و خدماتی 
2-5- استفاده گسترده از سیستمهای برقی در ارتقاء کیفی و توسعه کمی توانائی بشر در جهت بکارگیری هر چه بیشتر و استعدادهای طبیعی بمنظور پیشبرد در تمامی زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی .
چارت درسی زیر صرفا جنبه پیشنهادی دارد. انتخاب واحد باید با نظر و تائید استاد راهنما صورت گیرد. در غیر این صورت هیچ مسوولیتی متوجه مسوولیت سایت دانشگاه نخواهد بود

دروس دوره هشت ترمی رشته برق گرایش الکترونیک

                         
خیر کد درس نام درس (اختیاری) نوع
ترم 1
1 105 تربیت بدنی -1 خیر عمومی    
2 112 انقلاب اسلامی و ریشه ها خیر عمومی    
3 250 فارسی عمومی خیر عمومی    
4 251 زبان خارجه عمومی خیر عمومی    
5 401 فیزیک -1 خیر عمومی   هم نیاز
6 23105024 ریاضی عمومی -1 خیر پایه    
7 23110012 کارگاه عمومی خیر پایه    
ترم 2
8 113 متون اسلامی- منتخب ایات قران و نهج البلاغه خیر عمومی    
9 252 اخلاق وتربیت اسلامی خیر عمومی    
10 402 فیزیک -2 خیر عمومی   هم نیاز
11 403 آزمایشگاه فیزیک -1 خیر عمومی    
12 23105035 معادلات دیفرانسیل خیر پایه   هم نیاز
13 23111026 نقشه کشی صنعتی خیر اصلی    
14 23112256 برنامه سازی کامپیوتر خیر تخصصی    
15 23130010 ریاضی عمومی -2 خیر پایه پیش نیاز
ترم 3
16 101 معارف اسلامی -1 خیر عمومی    
17 404 آزمایشگاه فیزیک -2 خیر عمومی    
18 23105046 محاسبات عددی خیر پایه پیش نیاز هم نیاز
19 23105057 آمارواحتمالات مهندسی خیر پایه پیش نیاز
20 23106016 الکترومغناطیس خیر اصلی پیش نیاز هم نیاز
21 23111048 مدارهای الکتریکی1 خیر اصلی پیش نیاز هم نیاز
22 23112018 ریاضی مهندسی خیر تخصصی پیش نیاز
ترم 4
23 23108012 الکترونیک -1 خیر اصلی    
24 23111015 کارگاه برق خیر اصلی پیش نیاز
25 23111037 آزمایشگاه اندازه گیری ومدار - 1 خیر اصلی   هم نیاز
26 23111059 تجزیه وتحلیل سیستمها خیر اصلی   هم نیاز
27 23111060 مدارهای الکتریکی2 خیر اصلی پیش نیاز
28 23111071 اندازه گیری الکتریکی خیر اصلی پیش نیاز
29 23111082 ماشینهای الکتریکی1 خیر اصلی پیش نیاز
ترم 5
30 23111093 آزمایشگاه ماشینهای الکتریکی1 خیر اصلی پیش نیاز هم نیاز
31 23111117 مدارهای منطقی خیر اصلی   هم نیاز
32 23111139 ماشینهای الکتریکی2 خیر اصلی پیش نیاز
33 23111140 سیستمهای خطی وکنترل خیر اصلی پیش نیاز هم نیاز
34 23111173 بررسی سیستمهای قدرت -1 خیر اصلی   هم نیاز
35 23111208 مخابرات 1 خیر اصلی پیش نیاز
36 23112052 آزمایشگاه الکترونیک 2 خیر تخصصی پیش نیاز
ترم 6
37 110 تربیت بدنی -2 خیر عمومی پیش نیاز
38 23111128 آزمایشگاه مدارهای منطقی خیر اصلی پیش نیاز
39 23111151 آزمایشگاه سیستمهای خطی وکنترل خیر اصلی پیش نیاز
40 23112052 آزمایشگاه الکترونیک 2 خیر تخصصی پیش نیاز
41 23112063 الکترونیک 3 خیر تخصصی پیش نیاز هم نیاز
42 23112085 تکنیک پالس خیر تخصصی پیش نیاز
43 23112154 اجزای کامپیوتر خیر تخصصی پیش نیاز
44 23112201 فیزیک مدرن خیر تخصصی پیش نیاز
ترم 7
45 23111162 زبان تخصصی خیر اصلی پیش نیاز
46 23112074 آزمایشگاه الکترونیک 3 خیر تخصصی پیش نیاز
47 23112096 آزمایشگاه تکنیک پالس خیر تخصصی پیش نیاز
48 23112110 مدارهای مخابراتی خیر تخصصی پیش نیاز
49 23112165 آزمایشگاه اجزاءکامپیوتر خیر تخصصی پیش نیاز
50 23112187 میکروپروسسورها خیر تخصصی پیش نیاز
51 23113168 پروژه 1 خیر اصلی    
ترم 8
52 106 معارف اسلامی -2 خیر عمومی پیش نیاز
53 111 تاریخ اسلام خیر عمومی    
54 23112109 فیزیک الکترونیک خیر تخصصی پیش نیاز هم نیاز
55 23112121 آزمایشگاه مدارهای مخابراتی خیر تخصصی پیش نیاز




کلمات کلیدی


دانلود نمونه سوالات استخدامی مهندس برق گرایش الکترونیک ... tnews.ir/news/709634379087.html دانلود نمونه سوالات استخدامی مهندس برق گرایش الکترونیک نیروگاه اتمی بوشهر. استخدام مهندس برق - دهوند dehvand.ir/jobs/استخدام-مهندس-برق/ ۱ روز پیش - ۱۳۹۴/۱/۲۵ فارس استخدام تکنسین مهندس برق یا الکترونیک (آقا) شرکت ... استخدام مهندس برق در یک شرکت مهندسی .... نمونه سوالات آزمون استخدامی. دانلود رایگان سوالات استخدامی وزارت نیرو-مهندسی برق ... kandoocn.com › بانک سوال › نمونه سوالات استخدامی › وزارت نیرو دانلود رایگان سوالات استخدامی وزارت نیرو-مهندسی برق-الکترونیک. با توجه به نزدیک شدن ازمون استخدامی وزارت نیرو، مجموعه ای کامل از آزمون های برگزار شده در سال های ... سوالات استخدامی نیروگاه اتمی مهندسی برق گرایش الکترونیک fileazmon.ir/1393/09/.../سوالات-استخدامی-نیروگاه-اتمی-مهندسی-ب-2.htm... دانلود سوالات تخصصی استخدامی نیروگاه اتمی مهندسی برق گرایش الکترونیک. سوالات تخصصی. شامل : دانلود نمونه سوالات مدارهای الکتریکی ۱۲۰ سوال با پاسخنامه. دانلود رایگان سوالات استخدامی وزارت نیرو - مهندسی برق ... www.com-c.ir/دانلود-رایگان-سوالات-استخدامی-وزارت-ن/ دانلود رایگان سوالات استخدامی وزارت نیرو – مهندسی برق- الکترونیک. فروردین ۳۰ام, ۱۳۹۲ ... جمع آوری کرده ایم (این نمونه سوالات کاملا واقعی و از منابع معتبر وزارت نیرو ... دانلود نمونه سوالات استخدامی نیروگاه اتمی بوشهر – مهندسی ... ekar24.ir › سوالات استخدامی ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - برای دانلود نمونه سوالات استخدامی برق گرایش قدرت کلیک نمایید ... دانلود نمونه سوالات استخدامی مهندس برق گرایش الکترونیک نیروگاه اتمی بوشهر. سوالات استخدامی نیروگاه اتمی مهندسی برق گرایش ... boxiaozui.com/page-244109.html برچسب ها : گرایش ,الکترونیک ,مهندسی ,اتمی ,استخدامی ,نیروگاه ,گرایش الکترونیک ,اتمی مهندسی ,نیروگاه اتمی ,سوالات استخدامی ,استخدامی نیروگاه ,سوالات استخ. نمونه سوالات استخدامی وزارت نیرو + سوالات تخصصی (رایگان) www.e-estekhdam.com/دانلود-سوالات-استخدامی-وزارت-نیرو/ این نمونه سوالات استخدامی در مرداد ماه سال ۹۳ تنظیم و بروز رسانی شده است ... سوالات تخصصی مهندس برق الکترونیک سوالات تخصصی مهندسی برق قدرت توزیع سوالات ... استخدام مهندس برق Archives - «ای استخدام» www.e-estekhdam.com/tag/استخدام-مهندس-برق/ یک شرکت تولیدی به مهندس برق با آشنایی کامل به برق صنعتی ، محل کار در خارج از تهران واقع … ادامه آگهی ... برای دریافت ... محتوا گذار نه دیروز. به مهندس برق یا الکترونیک خانم محدوده خاتون آباد نیازمندیم. .... دانلود سوالات استخدامی. دانلود سوالات آزمون ... استخدام مهندس برق - الکترونیک - آگهی استخدام www.9091.ir/job-titles/electrical-engineer ... بازار که می ... مقالات. /homepage/articles/298-چگونه-به-سوال-قدیمی-بازاریابی ... آگهی استخدام مهندس برق الکترونیک / لیسانس الکترونیک. دوشنبه, 04 اسفند ...