دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی مجلس شورای اسلامی



دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی مجلس شورای اسلامی :




خرید سوالات استخدامی با جواب














درباره مشاغل مجلس شورای اسلامی و آشنایی با آن:

آشنایی با مجلس شورای اسلامی

ایران > قانونگذاری - همشهری آنلاین:
اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ۷ خرداد سال ۱۳۵۹ شروع به کار کرد.
پس از انقلاب، مجلس شورای ملی به مجلس شورای اسلامی تغییر نام داد و اولین دوره مجلس شورای اسلامی در 7 خرداد سال 1359 با پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی (ره) شروع به کار کرد.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی محلی است برای تدوین نظام ارزشی مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و تهیه و تصویب قوانین اسلامی برای کلیه نیازهای جامعه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تبلیغی، نظامی، اخلاقی و قضایی.

پرونده‌ها:

علی لاریجانی / غلامعلی حدّادعادل /
انتخابات مجلس شورای اسلامی / مرکز پژوهش‌های مجلس / خبرگزاری مجلس شورای اسلامی / پایگاه اطلاعاتی مشروح مذاکرات مجلس / دیوان‌ محاسبات‌ کشور / کمیسیون اصل 90  قانون اساسی / کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی / کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
تجربه گرانبهای موفقیت اندیشه مدرس و تجربه گرانبهاتر پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی؛ ملت و مجلس ایران را بر آن داشت تا با استفاده از همین تجربه‌ها و همین درس های ارزشمند بتواند در برابر قدرت‌های شیطانی بایستد.



مجلس شورای اسلامی در تاریخ 23 تیر سال 1372 با تصویب ماده واحده‌ای، روز 10 آذر ماه، سالروز شهادت مجتهد مجاهد و سیاستمدار متعهد آیت الله سید حسن مدرس را به عنوان روز مجلس نامگذاری کرد.

مملکت اصل و بنایش ملت است و مجلس مکانی است که این ملت در آن جمع شده‌اند. عظمت هر ملت همان عظمت مجلس و عظمت مجلس همان عظمت ملت است. مجلس و نمایندگان آن باید همواره به یاد داشته باشند تا با صرفنظر از تعلقات حزبی در راستای منافع ملی و مصالح وطنی کشور خود حرکت کنند.

وظایف مجلس شورای اسلامی به طور خلاصه چند بخش است؟ (برای آشنایی با مجلس یا پارلمان به طورکلی اینجا را کلیک کنید).

1-قانونگذاری

2-نظارت

مجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی از چه کسانی تشکیل می شود و این افراد چگونه انتخاب می شوند؟

- مجلس شورای اسلامی از نمایندگان ملت که به طور مستقیم و با رأی مخفی انتخاب می شوند تشکیل می گردد. (اصل 62 قانون اساسی)

دوره نمایندگی مجلس چند سال است؟
- دوره نمایندگی مجلس چهار سال است. (اصل 63 قانون اساسی)

تعداد نمایندگان مجلس چند نفر است؟
- عده نمایندگان مجلس شورای اسلامی دویست و هفتاد نفر است. (قسمتی از اصل 64 قانون اساسی )

اقلیت های مذهبی چند نماینده در مجلس دارند؟
- زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده و مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعا یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هر کدام یک نماینده انتخاب می کنند. ( قسمتی از اصل 64 قانون اساسی)

جلسات مجلس شورای اسلامی با حضور چند نفر از نمایندگان رسمیت پیدا می کند؟
- مجلس شورای اسلامی با حضور دو سوم مجموع نمایندگان (180 نفر) رسمیت پیدا می کند. (قسمتی از اصل 65 قانون اساسی)

مذاکرات مجلس چگونه به اطلاع عموم می رسد؟
- مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن باید از رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود. (قسمتی از اصل 69 قانون اساسی)

مجلس در چه محدوده ای می تواند قانون وضع کند؟
- مجلس شورای اسلامی در عموم مسایل در حدود مقرر در قانون اساسی می تواند قانون وضع کند. (اصل 71 قانون اساسی)

مجلس شورای اسلامی در چه مواردی نمی تواند قانون وضع کند؟
- مجلس شورای اسلامی نمی تواند قوانینی وضع کند که با اصول و احکام مذهب رسمی کشور یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد. تشخیص این مسئله به عهده شورای نگهبان می باشد. (اصل 72 قانون اساسی)

محل سابق مجلس شورای اسلامی
لوایح قانونی و طرح های قانونی چه زمانی قابل طرح در مجلس هستند؟
- لوایح قانونی پس از تصویب هیات وزیران به مجلس تقدیم می شود و طرح های قانونی به پیشنهاد حداقل پانزده نفر از نمایندگان، در مجلس شورای اسلامی قابل طرح است.
آیا عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی نیاز به تصویب مجلس دارند؟ 
- عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. (اصل 77 قانون اساسی)

آیا دولت می تواند بدون نظر مجلس وام یا کمک های بدون عوض داخلی و خارجی بگیرد و بدهد؟
- گرفتن و دادن وام و یا کمک های بدون عوض داخلی و خارجی از طرف دولت باید با تصویب مجلس شورای اسلامی باشد. (اصل 80 قانون اساسی)

نمایندگان در چه مسایلی حق اظهارنظر دارند؟
- هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسایل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید. (اصل 84 قانون اساسی)

آیا نمایندگان مجلس را در مقام ایفای نمایندگی به خاطر اظهار نظر و رأیی که داده اند می توان تعقییب یا توقیف کرد؟
- نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رأی خود کاملا آزادند و نمی توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهارکرده انده یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده اند تعقیب یا توقیف کرد. (اصل 86 قانون اساسی)

آیا رئیس جمهوری موظف به گرفتن رأی اعتماد هیأت وزیران از مجلس است؟
- رئیس جمهور برای هیأت وزیران پس از تشکیل و پیش از هر اقدام دیگر باید از مجلس رأی اعتماد بگیرد. (قسمتی از اصل 87 قانون اساسی)

چه زمانی رییس جمهوری و یا وزرا موظف به حضور در مجلس و پاسخ به سؤال نمایندگان هستند؟
- در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول، درباره یکی از وظایف آنان سؤال کنند، رئیس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سؤال جواب دهد. (قسمتی از اصل 88 قانون اساسی)

نمایندگان مجلس در چه مواردی می توانند هیأت وزیران یا هریک از وزرا را استیضاح کنند و استیضاح چه موقع در مجلس قابل طرح است؟
- نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند در مواردی که لازم می دانند هیأت وزیران یا هر یک از وزرا را استیضاح کنند. (قسمتی از اصل 89 قانون اساسی)

استیضاح چه موقع در مجلس قابل طرح است؟

استیضاح وقتی قابل طرح در مجلس است که با امضای حداقل ده نفر از نمایندگان به مجلس تقدیم شود. (قسمتی از اصل 89 قانون اساسی)

چه زمانی مجلس می تواند هیأت وزیران یا وزیری را عزل کند؟

- اگر مجلس به هیأت وزیران و یا وزیر مورد استیضاح رأی اعتماد نداد هیات وزیران یا وزیر مورد استیضاح عزل می شود. (قسمتی از اصل 89 قانون اساسی)

چه زمانی نمایندگان می توانند به عدم کفایت رئیس جمهوری رأی بدهند؟

- در صورتی که حداقل یک سوم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور را در مقام اجرای وظایف مدیریت قوه مجریه و اداره امور اجرایی کشور مورد استیضاح قرار دهند، رئیس جمهور باید ظرف مدت یک ماه پس از طرح آن در مجلس حاضر شود و در خصوص مسایل مطرح شده توضیحات کافی بدهد. در صورتی که پس از بیانات نمایندگان مخالف و موافق و پاسخ رئیس جمهور، اکثریت دو سوم کل نمایندگان به عدم کفایت رئیس جمهور رأی دادند مراتب جهت اجرای بند 10 اصل یکصدودهم به اطلاع مقام رهبری می رسد. (قسمتی از اصل 89 قانون اساسی)

مجلس شورای اسلامی در قبال شکایتی که از طرز کار مجلس یا قوه مجریه و یا قوه قضاییه تسلیم آن می شود چه وظیفه ای دارد؟

- هر کس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قضاییه داشته باشد، می تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قوه قضاییه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قوه قضاییه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند. (اصل 90 قانون اساسی)

شورای نگهبان چیست و رابطه آن با مجلس کدام است؟
به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها، شورایی به نام شورای نگهبان با ترکیب زیر تشکیل می شود: 

- تشخیص عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با احکام اسلام با اکثریت فقهای شورای نگهبان و تشخیص عدم تعارض آنها با قانون اساسی بر عهده اکثریت همه اعضای شورای نگهبان است. (اصل 96 قانون اساسی) 1- شش نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسایل روز، انتخاب این عده با مقام رهبری است. 2- شش نفر حقوقدان، در رشته های مختلف حقوقی، از میان حقوقدانان مسلمانی که به وسیله رئیس قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند و با رأی مجلس انتخاب می گردند. (اصل 91 قانون اساسی)

آیا می دانید متن قسم نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی چیست و نمایندگان چه وظیفه ای در قبال آن دارند؟
- نمایندگان مجلس باید در نخستین جلسه مجلس به ترتیب زیر سوگند یاد کنند و متن قسم نامه را امضاء نمایند:
بسم الله الرحمن الرحیم
"من در برابر قرآن مجید به خدای قادر متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه ای را که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پای بند باشم، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته ها و نوشته ها و اظهارنظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مدنظر داشته باشم."

در اولین جلسه نمایندگان اقلیت های دینی چگونه سوگند می خورند؟
- نمایندگان اقلیتهای دینی این سوگند را با ذکر کتاب آسمانی خود یاد خواهند کرد. (اصل 67 قانون اساسی)

هیأت رئیسه دائم مجلس از چه اعضایی تشکیل شده و انتخاب آنها برای چه مدت است؟
- هیات رئیسه دائم مجلس مرکب از رئیس و دو نایب رئیس و شش منشی و سه کارپرداز می باشد و انتخاب آنها برای مدت یک سال خواهد بود. (ماده 27 آیین نامه داخلی)

کمیسیون های مجلس به چه منظوری تشکیل می شوند؟
- به منظور بررسی و اصلاح و تکمیل لوایح دولت و طرح های قانونی که نمایندگان و یا شوراهای عالی استان ها بر طبق اصول 24 و 102 قانون اساسی به مجلس می دهند به منظور تهیه و تمهید طرح های لازم و انجام وظایف دیگری که بر طبق قانون به عهده مجلس گذاشته شده است کمیسیون هایی در مجلس تشکیل می گردد. (ماده 33 آیین نامه داخلی)

نمای بیرونی مجلس شورای اسلامی
شرایط حضور نمایندگان در کمیسیون های مجلس چیست؟
- هر نماینده به جز رئیس مجلس ملزم است عضویت یکی از کمیسیون های دائمی را که برای آن انتخاب و تعیین می شود بپذیرد و در صورت تمایل می تواند در کمیسیون های دیگر مجلس با حق اظهارنظر و بدون حق رای شرکت کند. (قسمتی از ماده 37 آیین نامه داخلی)

آیا گزارش کارهای کمیسیون ها به اطلاع نمایندگان می رسد؟
- هرماه گزارش کارهای کمیسیون ها به هیأت رئیسه مجلس داده می شود تا از طریق تکثیر و نصب در تابلو به اطلاع نمایندگان برسد. (ماده 49 آیین نامه داخلی)

آیا مجلس می تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را به کمیسیون های خود تفویض کند؟

- در مواردی که مجلس ضروری تشخیص دهد طبق اصل هفتادوپنجم قانون اساسی اختیار وضع بعضی از قوانین را به کمیسیون های خود تفویض می نمایند. (ماده 55 آیین نامه داخلی)

نمایندگان چگونه می توانند مطالب مهم خود را به استحضار مجلس برسانند؟
- در هر جلسه رسمی یک نفر از نمایندگان که مطلب مهمی داشته باشد و بخواهد به استحضار مجلس برساند می تواند تا یک ساعت قبل از شروع جلسه رسمی به عنوان نطق قبل از دستور در لوحه مخصوصی شخصاً ثبت نام و مطالب خود را اظهارنماید و دو نفر دیگر از نمایندگان به نوبت طبق لیستی که با قید قرعه مشخص شده است صحبت خواهند کرد. وقت هر کدام از نمایندگان برای نطق ده دقیقه است و می تواند تمام یا حداقل سه دقیقه از حق خود را به یک نفر نماینده دیگر واگذار نماید. (ماده 72 آیین نامه داخلی)

مدت جلسات رسمی مجلس چه قدر است؟

- حداکثر مدت برای هر جلسه رسمی چهار ساعت است که ممکن است یکسره و یا با فاصله تنفس باشد، مگر در موارد ضروری به تشخیص رئیس و تصویب مجلس، همچنین وقت دستور جلسات رسمی مجلس چنان تنظیم می شود که با اوقات ادای نماز برخورد نداشته باشد. (ماده 63 آیین نامه داخلی)

آیا مذاکرات و مصوبات هر جلسه ثبت و ضبط می شود و اسامی غائبین و دیرآمدگان هر جلسه مشخص است؟
- مذاکرات کامل هرجلسه با مصوبات ضبط و ثبت می شود و به انضمام اسامی غائبین و دیرآمدگان آن جلسه  و حتی الامکان قبل از انعقاد جلسه بعد بین نمایندگان توزیع می شود. (قسمتی از ماده 68 آیین نامه داخلی)

چه زمانی جلسات مجلس رسمی می شود و چه زمانی اخذ رآی اعتبار دارد و چه زمانی می توان گفت که اکثریت مطلق آرا حاصل شده؟
- انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی، منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان (180) نفر می باشد و اکثریت مطلق آراء وقتی حاصل می شود که بیش از نصف نمایندگان صاحب رأی حاضر، رأی مثبت دهند مگر در مواردی که قانون اساسی یا در آیین نامه یا به موجب قانون دیگر، نصاب دیگری تعیین شده باشد. 
- برای ادامه مذاکرات، حضور حداقل نصاب مجموع نمایندگان (135 نفر) ضروری است.

جلسات رسمی چگونه آغاز می شود؟

- جلسات رسمی با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید که حتی الامکان متناسب جلسه آن روز باشد آغاز خواهد شد. (ماده 71 آیین نامه داخلی)

لایحه قانونی و طرح قانونی چیست؟
- لایحه قانونی از طرف دولت به مجلس جهت تصویب پیشنهاد می شود. 
- طرح قانونی پیشنهادی است که با امضاء حداقل 15 نفر از نمایندگان در مجلس به رئیس داده می شود. (قسمتی از ماده 91 آیین نامه داخلی )

لوایح و طرح ها چگونه به شور گذاشته می شود و چه زمانی به شورای نگهبان ارسال می شوند؟
- به طور کلی تمام لوایح و طرح ها به استثنای لوایح و طرح های فوری و مربوط به بودجه و تفسیر قوانین عادی و سایر مواردی که در این آیین نامه برای شور در آن موارد ترتیب خاص دیگری معین شده است دو شوری خواهد بود فاصله دو شور حداقل باید پنج روز باشد. (ماده 96 آیین نامه داخلی) 
- در شور اول گزارش کمیسیون مربوط در خصوص لایحه یا طرح عادی در جلسه علنی مطرح می گردد و در رابطه با کلیات طرح و لایحه مذاکره می شود و در صورت تصویب با پیشنهادات کتبی نمایندگان که تحویل هیأت رئیسه شده است جهت بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع می شود. (اشاره به ماده 97 آیین نامه داخلی) 
- در شور دوم گزارش کمیسیون در مجلس مطرح می شود و پیشنهادات نمایندگانی که در مهلت قانونی ارایه شده است مطرح می گردد و پس از بحث و بررسی در جزییات طرح و لایحه بر اساس آیین نامه داخلی مجلس رای گیری به عمل می آید و پس از تصویب جزییات و ماده واحده مصوبه از طریق ریاست مجلس جهت اظهارنظر به شورای نگهبان ارسال می گردد. (اشاره به ماده 100 آیین نامه داخلی)

طرح ها و لوایح چند نوعند؟
- لوایح و طرح ها چهار قسم است عادی و یک فوریتی و دو فوریتی و سه فوریتی. (ماده 115 آیین نامه داخلی)

طرح ها و لوایح یک فوریتی چه هستند؟
- لوایح و طرح های یک فوریتی آن است که پس از تصویب فوریت به کمیسیون ارجاع می شود تا خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرد. (قسمتی از ماده 116 قانون آیین نامه داخلی)

طرح ها و لوایح دوفوریتی چه هستند؟
- طرح ها و لوایح دوفوریتی آن است که پس از تصویب دو فوریت، بلافاصله به طبع و توزیع آن اقدام و 24 ساعت پس از توزیع در مجلس مطرح می شود. (قسمتی از ماده 116 آیین نامه داخلی)

طرح ها و لوایح سه فوریتی چه هستند؟
- لایحه و طرح سه فوریتی آن است که وقتی سه فوریت آن به تصویب مجلس رسید در همان جلسه وارد دستور می گردد. (قسمتی از ماده 116 آیین نامه داخلی)

چه زمانی می توان مذاکرات در موضوع اصلی را متوقف کرد؟

- اخطار راجع به منافی بودن لوایح و طرح ها با قانون اساسی کشور یا آیین نامه داخلی مجلس مقدم بر اظهارات دیگر است و مذاکرات در موضوع اصلی را متوقف می کند و باید با استناد به اصل یا ماده مربوطه حداکثر ظرف مدت 5 دقیقه به عمل آید. (قسمتی از ماده 122 آیین نامه داخلی)
گرفتن رأی در مجلس به چند طریق انجام می گیرد؟
اخذ رأی در مجلس به پنج طریق انجام می گیرد: 

1- رأی با قیام و قعود 2- رأی با کلید برقی 3- رأی علنی با ورقه 4- رأی مخفی با ورقه 5- رأی مخفی با مهره (ماده 124 آیین نامه داخلی)

مجلس پس از تصویب لایحه قانونی یا طرح قانونی چه می کند؟

- کلیه مصوبات مجلس رسماً به شورای نگهبان فرستاده می شود در صورتی که ظرف 10 روز پس از ابلاغ یا پس از انقضاء مدت تمدید ده روز مذکور در اصل 95 قانون اساسی، شورای نگهبان مخالفت خود را اعلام نکرد طبق اصل 94 قانون اساسی مصوبات از طرف مجلس جهت امضاء به دفتر ریاست جمهوری ابلاغ می شود. (ماده 139 آیین نامه داخلی)

اولین دوره مجلس شورای اسلامی چه زمانی و چگونه افتتاح شد؟

- اولین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم خرداد ماه سال 1359 با پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی افتتاح شد.

اولین انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار شد؟
- اولین انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه مورخ 24/12/1358 برگزار گردید.

روز مجلس چه روزی است؟
- مجلس شورای اسلامی در تاریخ بیست و سوم تیرماه سال 1372 با تصویب ماده واحده ای روز دهم آذر ماه سالروز شهادت مجتهد مجاهد و سیاستمدار متعهد آیت الله سید حسن مدرس را به عنوان روز مجلس نام گذاری کرد.

آیا خبرنگاران و یا تماشاچیان و افراد عادی می توانند ناظر مذاکرات جلسه علنی باشند؟
- خبرنگاران جراید و صدا و سیما با داشتن کارت مخصوص می توانند محل مخصوص حضور یافته و ناظر مذاکرات جلسه علنی باشند. 
در جلسات علنی مجلس تماشاچیان می توانند حضور داشته باشند و در مدت حضور در جلسه باید سکوت را رعایت نموده و از هر گونه ابراز احساسات خودداری نمایند. (قسمتی از ماده 177 آیین نامه داخلی)

نمایندگان مجلس شورای اسلامی علاوه بر حضور در حوزه های انتخابیه در ایام تعطیلی ، در دفاتر استانی ملاقات مردم با نمایندگان نیز در ساعت های مشخصی که توسط روابط عمومی از رسانه های گروهی اعلام می شود با موکلین بدون تشریفات خاصی ملاقات می نمایند.

آیا مجلس شورای اسلامی کتابخانه های خاص خود را دارد؟
- مجلس شورای اسلامی دارای دو کتابخانه است که از کتابخانه های معتبر کشور است و کتب نفیس و اسناد تاریخی منحصر به فردی درآنها نگهداری می شود. 
دانشجویان، محققین و علاقمندان جهت استفاده از کتابخانه های مجلس می توانند به آدرس: 
کتابخانه شماره 1: میدان بهارستان ، جنب مدرسه عالی شهید مطهری 
کتابخانه شماره 2 : خیابان امام خمینی (ره) ضلع شرقی مجلس شورای اسلامی مراجعه و یا جهت آگاهی از ضوابط عضویت با شماره تلفن های 3121609 و 3124257 تماس حاصل نمایند.













کلمات کلیدی
نمونه سوال آزمونهای استخدامی همراه با پاسخ - سری اول www.iranmodares.com/article-index.php?ID=598 Translate this page ... آنها ارائه شده است. به مرور تعداد سوالات آزمون استخدامی بیشتری ارائه می گردد. ... 10- کدام مورد از مهمترین وظایف مجلس شورای اسلامی می باشد؟ الف- رای دادن به وزیران منابع و سوالات آزمون استخدامی مجلس شورای اسلامی www.madkala.ir › ... › مجلس شورای اسلامی Translate this page نام محصول : منابع و نمونه سوالات آزمون استخدامی مجلس شورای اسلامی. تست های آزمون،نکات کلیدی،سوالات چهار گزینه ای همراه با پاسخ. این نمونه سوالات برای آمادگی هر چه ... دانلود رایگان سوالات استخدامی - مطالب ابر شورای نگهبان soal-estekhdam.mihanblog.com/post/.../شورای%20نگه... Translate this page 2 days ago - در جمهوری اسلامی ایران، امضای قراردادهای بین المللی (پس از تصویب مجلس شورای اسلام ی) با کدام مرجع است؟ الف) رئیس مجلس شورای اسلامی. ب) رئیس ... دانلود رایگان سوالات استخدامی - مطالب اطلاعات عمومی soal-estekhdam.mihanblog.com/post/category/5 Translate this page در جمهوری اسلامی ایران، امضای قراردادهای بین المللی (پس از تصویب مجلس شورای ... برچسب ها : سوالات سیاسی و مبانی حقوقی استخدامی، شورای نگهبان، مجلس شورای ... دانلود رایگان سوالات استخدامی - مطالب ابر قوه قضاییه soal-estekhdam.mihanblog.com/post/.../قوه%20قضای... Translate this page 2 days ago - در جمهوری اسلامی ایران، امضای قراردادهای بین المللی (پس از تصویب مجلس شورای اسلام ی) با کدام مرجع است؟ الف) رئیس مجلس شورای اسلامی. ب) رئیس ... دانلود رایگان سوالات استخدامی - نمونه سوالات اطلاعات عمومی ... soal-estekhdam.mihanblog.com/post/98 Translate this page 4 days ago - در جمهوری اسلامی ایران، امضای قراردادهای بین المللی (پس از تصویب مجلس شورای اسلام ی) با کدام مرجع است؟ الف) رئیس مجلس شورای اسلامی. ب) رئیس ... نمونه سوالات آزمون استخدامی مجلس شورای اسلامی با پاسخ به همراه ... arzansaraye-iran.ir/post/839 Translate this page نمونه سوالات آزمون استخدامی مجلس شورای اسلامی با پاسخ به همراه جزوه منابع استخدام این مجموعه شامل جزوات منابع استخدام و منتخبی از سوالات آزمون استخدامی سال های قبل ... خرید پستی نمونه سوالات آزمون استخدامی مجلس شورای اسلامی با ... jeeq.goldagahi.ir/ Translate this page نمونه سوالات آزمون استخدامی مجلس شورای اسلامی با پاسخ به همراه جزوه منابع استخدام این مجموعه شامل جزوات منابع استخدام و منتخبی از سوالات آزمون استخدامی سال های قبل ... خرید نمونه سوالات آزمون استخدامی مجلس شورای اسلامی tntshop.ir/...استخدامی/نمونه-سوالات-آزمون-استخدامی-مج... Translate this page نمونه سوالات آزمون استخدامی مجلس شورای اسلامی با پاسخ به همراه جزوه منابع استخدام این مجموعه شامل جزوات منابع استخدام و منتخبی از سوالات آزمون استخدامی سال