دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی

 

دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی سازمان تامین اجتماعی :

 

 

خرید سوالات استخدامی سازمان تامین اجتماعی با پاسخنامه

 

دانلود رایگان سوالات 1401 تامین اجتماعی

 

خرید سوالات مصاحبه و گزینش استخدامی با پاسخنامه کامل

 
 
 


 

آگهی استخدام سازمان تامین اجتماعی - 31 مرداد 1401
 

سازمان تامین اجتماعی به منظـور تأمین بخشی از نیروی انسانی مـورد نیاز خود در مراکز تابعـه در سراسر کشور، افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه و طی مراحل گزینش بصورت استخدام پیمانی دعوت بـه همکاری می نماید.
بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی می رساند که ثبت نام در این آزمون منحصرا بـه صورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور از روز دوشنبه مورخ 1401/05/31 آغاز و لغایت روز یکشنبه مورخ 1401/06/06 پایان می پذیرد. کلیه متقاضیان ضرورت دارد کـه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمـودن مدارک و اطلاعات مـورد نیـاز نسبت بـه ثبت نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

 

 

> زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون
- کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ 1401/07/12 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ 1401/07/15 در مراکز استان ها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی بر اساس انتخاب داوطلب در تقاضانامه به هنگام ثبت نام خواهد بود.
ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون بررسی خواهد شد

 

> شرایط عمومی
الف- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛
ب- اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی؛
پ- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
ت- دارا بودن دانشنامه/گواهینامه موقت فراغت از تحصـیل و گواهی پایان طرح در مقطع تحصیلی مربوطه برای انجام وظایف و مسئولیت های شغل مورد نظر؛
ث- دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه (دوره ضرورت) یا معافیت قانونی دائم برای مردان؛
ج- داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند؛
چ- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
ح- نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر؛
خ- عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام همچون عدم محکومیت به مجازات های اخراج، بازنشستگی، باز خرید خدمت و انفصال دائم از خدمات دولتی توسط آراء مراجع قضایی و یا قانونی ذیصلاح؛
د- داوطلبان استخدام در زمان ثبت نام نباید جزء کارکنان رسمی، آزمایشی و پیمانی سازمان و همچنین نیروهای بازخرید خدمت و یا بازنشسته سازمان و سایر دستگاه های اجرایی باشند؛
ذ- عدم اشتغال و همچنین نداشتن تعهد خدمت بـه دولت، شرکت های دولتی و سازمان های وابسته به دولت و موسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است بـه هنگام انعقاد قرارداد و شروع به کار در سازمان الزامی میباشد؛

تبصره1: مسئولیت قبول یا عدم قبول انصراف پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد.
تبصره 2: نحوه تشخیص شرایط افراد بدوا براساس خوداظهاری میباشد. علی هذا چنانچه حسب مدارک و استعلامات انجام شده خلاف آن اثبات شود، افراد موصوف در هر مرحله از مراحل استخدام که باشند حذف و افراد حایز شرایط بعدی جایگزین خواهند شد.

ر- دارا بودن حداقل بیست (20) سال تمام
* حداکثر سی سال (30) تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی (متولدین 31/05/1371به بعد)
* حداکثر سی و پنج (35) سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد (رشته بهداشتی و درمانی) و دکترای حرفه ای (متولدین 31/05/1366 به بعد)
* حداکثر سی و سه (33) سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد (سایر رشته ها) (متولدین 1368/05/31 به بعد)
* حداکثر چهل (40) سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی دکترای تخصصی پزشکی.(متولدین 1361/05/31 به بعد)

تبصره 3: مستفاد از قانون اصلاح حداکثر سن مصوب 1371 و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب 1400 موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط قبل از مرحله مصاحبه، سنوات ارفاقی اضافه خواهد شد:
- پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
- داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
- داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آنها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که بـه نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آنها، نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت های تحت پوشش آنها از تاریخ 22/11/1357 به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها؛
- به ازای تاهل به میزان یک (1) سال و نیز داشتن هر فرزند به میزان یک (1) سال و حداکثر تـا سقف پنج (5) سال (موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)؛
تبصـره 4: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه داوطلبان آخرین روز ثبت نام و برای سن افراد، ملاک عمل برای محاسبه اولین روز ثبت نام خواهد بود.

 

 

 

> شرایط اختصاصی استخدام ورود به خدمت داوطلبان
1- مدارک تحصیلی موسسات آموزش عالی که مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد ملاک عمل خواهد بود.
2- ارائه گواهی انجام خدمات قانونی (طرح موظف اجباری) و یا معافیت از آن در مورد فارغ التحصیلان رشته بهداشتی و درمانی و پزشکان تا آخرین روز اولین بازه زمانی اخذ مدارک قبل از انجام مصاحبه استخدامی الزامی می باشد. بدیهی است در صورت عدم ارائه گواهی مذکور در زمان مقرر، قبولی متقاضی در آزمون کتبی کان لم یکن تلقی خواهد شد.
3- مدرک تحصیلی متقاضیان صرفا بر اساس مقاطع و رشته های تحصیلی مندرج در دفترچه منتشر خواهد بود.

تبصره 1: سازمان هیچگونه تعهدی به اعمال مدرک تحصیلی مقطع بالاتر افراد ندارد و ارائه هرگونه مدرک تحصیلی بالاتر از مقطع تحصیلی شغل مورد تقاضا پس از استخدام در سازمان (مدارک منطبق با شرایط احراز مشاغل سازمان) پس از طی حداقل 3 سال خدمت در عنوان شغلی مورد تقاضای آزمون مربوطه به ازای هر مقطع تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.
تبصره 2: ارائه مدارک معادل و افتخاری به عنوان مدرک تحصیلی معتبر ملاک عمل قرار نمیگیرد.

4- پذیرفته شدگان آزمون متعهد خدمت به میزان 5 سال در شهر مورد تقاضای آزمون می باشند.
5- داوطلبان صرفا در صورتی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که عنوان مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و یا گرایش رشته تحصیلی آنان به طور کامل و به صورت مشخص در شرایط احراز مشاغل ذکر شده باشد لذا داوطلبانی که مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و یا گرایش- رشته تحصیلی آن ها عیناً در دفترچه درج نشده باشد از ثبت نام خودداری نمایند. بدیهی است در هر مرحله از فرایند جذب و بکارگیری مشخص گردد که مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و یا گرایش تحصیلی آن ها با شرایط ذکر شده در دفترچه منطبق نباشد و دارای پسوند و یا پیشوند بیش از آنچه در دفترچه آمده باشد از سایر فرایند استخدام حذف شده و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

توجه: اگر رشته تحصیلی بدون گرایش ذکر شده باشد صرفا رشته تحصیلی بدون گرایش ملاک عمل بوده و در صورتیکه رشته تحصیلی با گرایش های مشخص ذکر شده باشد فقط آن رشته تحصیلی با گرایش های ذکر شده ملاک عمل خواهد بود. لذا داوطلبان موظف اند در زمان ثبت نام با توجه به شرایط اعلام شده دقت کافی بعمل آورده و از ثبت نام در شغل هایی که واجد شرایط نیستند، خودداری نمایند. ضمنا مدارک تحصیلی آن دسته از متقاضیان آزمون که دارای عبارات کارشناسی حرفه ای، مهندسی فناوری، مهندسی فناوری ارشد، علمی-کاربردی، مهندسی تکنولوژی و کارشناسی حرفه ای می باشند نیز به عنوان رشته های تحصیلی مندرج در دفترچه مورد قبول می باشد.

تبصره 3: آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران با کسب حد نصاب قبولی و امتیازات لازم در آزمون پذیرفته شوند می توانند با ارائه مدارک مربوطه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرط معافیت حداکثر سن بهره مند گردند.

6- معافیت پزشکی خدمت زیر پرچم داوطلبان در صورت قبولی در آزمون استخدامی کتبی و مصاحبه پس از تأیید واحد طب کار استان مربوطه مبنی بر توانائی انجام امور مربوط در عنوان شغلی مورد تقاضا قابل پذیرش خواهد بود.
7- مدارک تحصیلی متقاضیان صرفا بر اساس مقاطع و رشته های تحصیلی مندرج در دفترچه منتشره خواهد بود.

> الزامات، امتیازات و سهمیه های قانونی
1-سهمیه 25 درصد ایثارگران:
ایثارگران سهمیه بیست و پنج درصد (25%) ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل موارد زیر می باشند:
- جانبازان؛
- آزادگان؛
- همسر و فرزندان شهدا ؛
- همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (25 %) و بالاتر؛
- همسر و فرزندان و همسران آزادگان دارای یکسال و بالای یکسال اسارت؛
- پدر، مادر، خواهر و برادر شهید؛
حسب ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، بیست و پنج (25%) سهمیه استخدامی به مشمولین این بخش اختصاص دارد.
نکته مهم: صرفا ایثارگرانی مجازند از سهمیه استخدامی 25 % بهره مند شوند که وضعیت شغلی آنان در فرآیند ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی در سیستم سجایا "بیکار" ثبت شده باشد.
تبصره 1: مشمولین سهمیه 25 % ایثارگران مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی سایر ایثارگران و یا بالعکس نمی باشند. به عبارت دیگر هر یک از داوطلبان می بایست در صورت مشمول بودن، صرفا از یک سهمیه استخدامی مشخص شده استفاده نماید. بدیهی است در این صورت مشمولین سهمیه 25 % ایثارگران، جهت استفاده از سهمیه اختصاصی خود صرفا باید مشاغل مشخص شده جهت این سهمیه را انتخاب نمایند.
تبصره 2: به کلیه ایثارگران بیکار مشمول سهمیه استخدامی 25 درصد ایثارگران توصیه می شود برای حصول اطمینان از چگونگی امکان بهره مندی خود از سهمیه استخدامی حداقل 25 %قبل از ثبت نام با مراجعه به سایت ایثار و یا در صورت نیاز به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده، نسبت به مشخص شدن وضعیت شغلی خود و در صورت لزوم اصلاح آن اقدام نمایند.
تبصره 3: باتوجه به هماهنگی بعمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شغلی و محل خدمت مورد تقاضا جهت مشمولین سهمیه 25 % ایثارگران از سهمیه سایر داوطلبان تفکیک گردیده و داوطلبان ایثارگر مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفا باید مشاغل مشخص شده برای این سهمیه را انتخاب نمایند.
2-ایثارگران سهمیه 5 درصد ایثارگران:
ایثارگران سهمیه پنج درصد (5 %) ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل موارد زیر است:
- رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها؛
- همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها؛
- فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد؛
- فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت؛
تذکر: مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
1- معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
2- معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
3- معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران؛
حسب ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پنج درصد (5 %) سهمیه استخدامی به مشمولین این بخش اختصاص دارد.
تبصره 1: بکارگیری نیروهای مشمول سهمیه 5 درصد در صورت ثبت نام و شرکت در آزمون حسب بالاترین نمرات فضلی در شغل محل های مربوط به این سهمیه و انجام مصاحبه و احراز شرایط عمومی گزینش امکان پذیر خواهد بود. بدیهی است مشمولین سهمیه 5 درصد ایثارگران جهت استفاده از سهمیه اختصاصی خود صرفا باید مشاغل مشخص شده جهت این سهمیه را انتخاب نمایند.
تبصره 2: داوطلبان سهمیه استخدامی 5 % ایثارگران حق انتخاب شغل محل های مربوط به سهمیه 25 % را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون حذف خواهند شد.
تبصره 3: پس از آزمون کتبی و معرفی داوطلبان برای بررسی مدارک و مصاحبه در سهمیه مشخص شده، امکان تغییر سهمیه معرفی شده داوطلبان وجود نخواهد داشت.
تذکرات مربوط به مشمولین قانون مذکور:
تذکر 1: ایثارگران متقاضی استفاده از سهمیه استخدامی موضوع ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران صرفا از یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه می توانند استفاده کنند.
تذکر 2: جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداکثر سن معاف بوده و در صورت ثبت نام و موفقیت در آزمون (کتبی و مصاحبه) به میزان سهمیه تخصیصی استخدام خواهند شد. بدیهی است معافیت های مندرج در این بند صرفا به میزان تعداد سهمیه های مندرج در دفترچه می باشد.
تذکر 3: رعایت شرایط علمی (مقطع و رشته تحصیلی) حسب موارد مندرج در دفترچه برای سهمیه ایثارگران الزامی می باشد.
تذکر 4: کسب حد نصاب نمره کتبی و مصاحبه آزمون برای مشمولان ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (تا سقف سهمیه) الزامی نمی باشد. بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این ماده در شغل محل های سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره آزمون (کتبی و مصاحبه) الزامی است.
تذکر 5: احراز شرایط عمومی گزینش قبل از بکارگیری نیرو از محل سهمیه ایثارگران الزامی می باشد.
تذکر 6: پس از آزمون کتبی و معرفی داوطلبان برای بررسی مدارک و مصاحبه در سهمیه مشخص شده امکان تغییر سهمیه معرفی شده داوطلبان وجود نخواهد داشت.
3-سهمیه سه درصد بهزیستی:
سه درصد (3 %) از مجموع مجوزهای استخدامی از بین معلولان بهزیستی واجد شرایط از طریق ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی در شغل محل های مربوط به این سهمیه به میزان سهمیه تخصیصی پس از کسب حدنصاب بر اساس اولویت امتیاز مکتسبه در شغل محل های مشخص شده و انجام مصاحبه و اخذ نظریه هسته گزینش و کمیسیون پزشکی مبنی بر توانایی انجام کار صرفا در عنوان شغلی مورد تقاضا بکارگیری میگردند. رعایت کلیه شرایط مندرج در دفترچه منتشره جهت متقاضیان سهمیه موصوف الزامی و رعایت شرط سنی یک مقطع تحصیلی بالاتر حسب مفاد بند (3) مصوبه پنجاه و هفتمین جلسه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی به قوت خود باقی می باشد.

 

 

> مواد آزمون
مواد آزمون عبارتند از:
آزمون عمومی:
1 -زبان و ادبیات فارسی
2 -معارف اسلامی*
3 -زبان انگلیسی ـ عمومی
4ـ ریاضی و آمار مقدماتی
5 -اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
6 -فنّاوری اطلاعات (مهارتهای Word ،PowerPoint ،Excel و Internet)
7 -شناخت تأمین اجتماعی
8 -هوش و استعداد شغلی
* اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهـوری اسلامی ایران، از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بـوده و در محاسبه نمـره کـل عمـومی (که حیطه عمـومی نامیده میشود)، ایـن درس لحـاظ نخواهـد شـد، ولـی چنانچـه داوطلـب اقلیت دینی به سؤالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شـد. در واقـع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مـذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت.
توجه: آزمون عمومی نمره منفی دارد.

آزمون تخصصی:
علاوه برآزمون عمومی، آزمون تخصصـی حسب مورد در عنوان شغلی مربوطه به شرح مفاد مندرج در این دفترچه انجام خواهد شد. منابع آزمون تخصصی متناسب با عنوان شغلی مورد نظر مندرج در همین دفترچه صورت میپذیرد.
تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینه ای و دارای ضـریب مربوطه می باشند.
ضمنا به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

> مراحل ثبت نام
1- تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی.
2- فایل عکس اسکن شده.
داوطلب می بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
- عکس 4*3 که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)
- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
- اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 باشد.
- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.
- حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
- حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره 1: اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و...) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تبصره 2: عکس خواهران باید با حجاب و صورت آنان کامل مشخص باشد.
تبصره 3: درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد.
یادآوری مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است. تاکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

 

 

> مراحل و نحوه اعلام نتیجه

مراحل تعیین حد نصاب علمی و معرفی افراد جهت سایر مراحل به شرح زیر صورت می پذیرد:
الف) تعیین داوطلبان دارای حد نصاب علمی
معرفی داوطلبان جهت بررسی مدارک و سایر مراحل جذب، منوط به کسب حد نصاب لازم در آزمون کتبی می باشد.
حد نصاب عبارت است از 50 درصد میانگین امتیاز سه نفر برتر در هر شغل پس از اعمال ضرایب مربوطه.
تبصره: امتیاز داوطلبان با ارزش وزنی چهل (40) درصد برای دروس عمومی و شصت (60) درصد برای دروس تخصصی محاسبه میگردد. 
ب) معرفی لیست حداکثر 3 برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حد نصاب علمی
انتخاب داوطلبان جهت بررسی مدارک به میزان حداکثر سه برابر ظرفیت (در صورت وجود داوطلب واجد شرایط)
از میان داوطلبان دارای حد نصاب علمی در هر شغل محل با رعایت اولویت امتیاز مکتسبه صورت می پذیرد.
ج) اعلام لیست حداکثر سه برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه از بین دارندگان حد نصاب آزمون علمی
انتخاب داوطلبان سه برابر ظرفیت در هر شغل محل (در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام مصاحبه، صرفا از بین داوطلبانی که مدارک آنان بررسی و مورد تائید قرار گرفته است، در هر شغل محل صورت میپذیرد.
د) معرفی به گزینش (انتخاب دو برابر ظرفیت)
پس از برگزاری مصاحبه، معرفی داوطلبان به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی مکتسبه آنان با وزن شصت (60درصد) برای آزمون کتبی و چهل درصد(40 درصد) برای مصاحبه و به تعداد دو برابر ظرفیت پذیرش خواهد بود.
تذکر در صورت مساوی بودن مجموع نمرات مکتسبه داوطلبان در آزمون کتبی و مصاحبه، اولویت معرفی به گزینش با داوطلبانی خواهد بود که نمره مکتسبه آنان در آزمون کتبی بالاتر باشد.
 

> تذکرات مهم

1- کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی کند. پذیرش نهایی موکول به تطبیق مدرک و شرایط و موفقیت داوطلبان در مراحل بعدی شامل مصاحبه، گزینش، معاینات پزشکی و اخذ گواهی عدم سوء پی شینه از مراکز ذیصلاح خواهد بود.
2- با توجه به اینکه مدارک متقاضیان حسب نیاز سازمان پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون کتبی تا چند برابر ظرفیت استخدامی تعیین شده اخذ و بررسی خواهد شد، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان مغایر با شرایط مندرج در این دفترچه و همچنین اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت نامی باشد، هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد. و در هر مرحله از آزمون، اعلام نتایج اولیه، مصاحبه و حتی در صورت پذیرش نهایی داوطلب حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
3- داوطلبان در صورت قرار گرفتن در فهرست چند برابر ظرفیت مجوزهای استخدامی مکلفند مستندات و مدارک مورد نیاز را قبل از مصاحبه استخدامی که متعاقبا از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام خواهد شد.
4- مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن دفترچه بر عهده داوطلب خواهد بود. در صورتی که در کلیه مراحل حین استخدام و بعد از آن، خلاف موارد مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام به اثبات برسد از ادامه مراحل آزمون داوطلب جلوگیری و در صورت اشتغال به کار، به علت عدم رعایت شرایط استخدام و ارائه مدارک خلاف واقع، طی ابلاغ کتبی لغو قرارداد/ اخراج خواهد شد. ضمنا در خصوص مقطع و رشته تحصیلی اظهار متقاضی در مرحله ثبت نام و ارایه مدرک تحصیلی منطبق با شرایط آزمون مبنای عمل است.
5- داوطلبان جذب و بکارگیری می بایست سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که به کارگیری می شوند را داشته باشند.
6- وجه واریزی بابت ثبت نام تحت هیچ عنوان عودت داده نخواهد شد.
7- داوطلبان گرامی جهت سهولت در فرایند ثبت نام بهتر است ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول ننمایند.

 

 

> جدول شماره 1ـ کد و عناوین شغلی و مواد امتحانی آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی سال 1401

 

کد و عنوان شغلی

مواد آزمون

کارشناس حقوقی 

(کد139)

مجموعه دروس (حقوق مدنی ـ حقوق تجارت ـ حقوق اداری ـ حقوق جزای اختصاصی (جرایم علیه اموال) ـ آیین دادرسی مدنی ـ قانون تأمین اجتماعی ـ قانون کار)

دندانپزشک  (کد2439)

مجموعه دروس (جراحی فک و صورت ـ ترمیمی دندان ـ دندانپزشکی کودکان ـ ارتودنسی ـ رادیولوژی ـ تشخیص و بیماری های دهان، فک و صورت ـ درمان ریشه ـ پریو ـ پروتزهای دندانی ـ پاتولوژی)  

پرستار  (کد2462)

مجموعه دروس (پرستاری داخلی و جراحی 1 تا 4 ـ مراقبت های ویژه ـ روان پرستاری ـ کودکان ـ مدیریت ـ بهداشت جامعه ـ مادران و نوزادان)

ماما  (کد2467) 

مجموعه دروس (بارداری و زایمان 1 تا 4 ـ بیماری های زنان و ناباروری ـ بهداشت مادر و کودک ـ نوزادان)

کارشناس اتاق عمل 

(کد2468) 

مجموعه دروس (آشنایی با وسایل و تجهیزات اتاق عمل عمومی و تخصصی ـ اصول و فنون فرد اسکراب و سیار ـ اصول مراقبت در اتاق بهبودی ـ تکنولوژی جراحی عمومی و اختصاصی و لاپاروسکوپی (گوارش و غدد، ارتوپدی، زنان و اطفال، مغز و اعصاب، ترمیمی، گوش و حلق و بینی و ...)

کارشناس بهداشت محیط 

(کد2476)

مجموعه دروس (تکنولوژی آب و فاضلاب ـ آلودگی هوا و کنترل آن ـ مواد زائد جامد ـ کلیات بهداشت محیط (بهداشت پرتوها و حفاظت، کاربرد گندزداها و پاک کننده ها، بهداشت مسکن و اماکن عمومی، کنترل بهداشتی اماکن تهیه و توزیع و نگهداری مواد غذایی، مبارزه با ناقلین))

کارشناس بهداشت حرفه ای

(کد2478) 

مجموعه دروس (عوامل زیان آور فیزیکی محیط کار (صدا و ارتعاش، تنش های حرارتی، روشنایی و بهداشت پرتوها در محیط کار) ـ مهندسی فاکتورهای انسانی ـ بیماری های ناشی از کار ـ سم شناسی شغلی ـ ایمنی در محیط کار ـ ارزیابی و مدیریت ریسک ـ مبانی نمونه برداری و ارزشیابی نمونه های هوا)

کارشناس پرتوشناسی 

(کد2485) 

مجموعه دروس (فیزیک رادیولوژی تشخیصی ـ فیزیک پرتوها ـ رادیوبیولوژی و حفاظت ـ تکنیک های رادیوگرافی ـ مواد حاجب ـ ثبت و نمایش تصویر)

کارشناس آزمایشگاه طبی (کد 2487)

مجموعه دروس (بیوشیمی بالینی ـ میکروبیولوژی (باکتری، انگل، قارچ، ویروس) ـ هماتولوژی و بانک خون ـ ایمونولوژی و سرولوژی ـ کنترل کیفی در آزمایشگاه)

کارشناس پرتودرمانی

(رادیوتراپی) 

(کد2489)

مجموعه دروس (فیزیک تشعشع و مواد رادیواکتیو ـ دستگاه های رادیوتراپی ـ اصول محاسبات و برنامه ریزی در رادیوتراپی ـ رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتو ـ مولدینگ ـ تکنیک های رادیوتراپی)

کارشناس بینایی سنجی

(کد2497) 

مجموعه دروس (اپُتومتری عمومی ـ عدسی های تماسی) ـ اپُتومتری کودکان ـ اُپتومتری افراد مسن ـ اُپتومتری دید دو چشمی ـ عینک طبی)

کارشناس تجهیزات پزشکی

(کد2502) 

مجموعه دروس (زبان تخصصی مهندسی پزشکی ـ مقدمه ای بر مهندسی پزشکی زیستی و فیزیک پزشکی ـ حفاظت، ایمنی و استانداردهای عمومی بیمارستانی ـ تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی و اصول نگهداری آنها ـ اصول سیستم های رادیولوژی، تصویرگری پزشکی و حسگرهای زیستی ـ فناّوری اطلاعات پزشکی (1))

کارشناس توانبخشی فیزیکی (فیزیوتراپی) 

(کد2503) 

مجموعه دروس (الکتروتراپی ـ تمرین درمانی (مباحث عمومی و تخصصی) ـ بیومکانیک و کینزیولوژی ـ فیزیوتراپی در بیماری ها (ارتوپدی، بیماری های داخلی، روماتیسمی و اعصاب))

پزشک عمومی  (کد2504)

مجموعه دروس (بیماری های داخلی، عفونی، روانپزشکی ـ جراحی عمومی و زنان و زایمان ـ بیماری های کودکان ـ آمار حیاتی و اصول اپیدمیولوژی ـ اپیدمیولوژی و کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر)

 

 

 

> ادامه جدول شماره 1ـ کد و عناوین شغلی و مواد امتحانی آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی سال 1401

کد و عنوان شغلی مواد آزمون
کارشناس هوشبری
(کد 2505)
مجموعه دروس (اصول و روش های بیهوشی (بیهوشی 1، 2، 3 و 4)-بیماری شناسی (بیماریهای داخلی و جراحی 1 و 2)-فارماکولوژی (داروشناسی پایه و اختصاصی)-اصول مراقبت های ویژه)
مددکار بهداشتی و درمانی
(کد 2537)
مجموعه دروس (مبانی و نظریه های جامعه شناسی-مبانی توانبخشی- مددکاری اجتماعی -آسیب شناسی اجتماعی)
داروساز 
(کد 3035)
مجموعه دروس (دارو درمانی بیمارى ها ـ فارماکولوژى ـ فارماکوگنوزى ـ فارماسیوتیکس) 
کارشناس امور ادارى  
(کد 3111)
مجموعه دروس (روش تحقیق ـ آمار و کاربرد آن در مدیریت ـ اصول مدیریت ـ مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی ـ حقوق ادارى ـ قانون کار ـ قانون تأمین اجتماعی) 
کارشناس امور مالی 
(کد 3133)
مجموعه دروس (حسابدارى مالی ـ حسابدارى بهاى تمام شده ـ اقتصاد خرد و کلان ـ حسابدارى دولتی و بودجه ـ حسابدارى مالیاتی) 
کارشناس تغذیه  
(کد 3154)
مجموعه دروس (تغذیه اساسی ـ رژیم درمانی ـ تغذیه در دوران هاى مختلف زندگی ـ بیمارىهاى ناشی از سوءتغذیه ـ بررسی وضعیت تغذیه) 
کارشناس فناورى اطلاعات
کد (3183)
مجموعه دروس (سیستم هاى عامل ـ ساختمان داده ها و الگوریتم ها ـ پایگاه داده ها ـ مهندسی نرم افزار ـ +A ـ -Security ـ  +Network)
کارشناس امور بیمه‌اى
(کد 3278)
مجموعه دروس (اصول و تئورى‌هاى مدیریت ـ رفتار سازمانی و منابع انسانی ـ اصول و کلیات بیمه ـ حقوق بیمه و قوانین و مقررات بیمه‌هاى تأمین اجتماعی) 
کارشناس آمار و اطلاعات  
(کد 13550)
مجموعه دروس (ریاضی عمومی 1 و  2 ـ آمار کاربردى (روش‌هاى آمارى، رگرسیون و نمونه گیرى) ـ آمار نظرى (احتمال و کاربرد آن، آمار ریاضی 1 و  2)) 

فیزیست 
(کد15444)

مجموعه دروس (فیزیک رادیوتراپی 1 ـ فیزیک رادیوتراپی 2  ـ رادیوبیولوژى پایه و بالینی ـ حفاظت ـ دزیمترى) 
کارشناس پذیرش و مدارک پزشکی
(کد 15445)
مجموعه دروس (کدگذارى بیمارى‌ها ـ مدارک پزشکی ـ آمار بیمارستانی ـ اطلاع‌رسانی پزشکی ـ اصطلاحات پزشکی ـ کلیات پزشکی) 
کارشناس مسئول آزمایشگاه  
(کد 15477)
مجموعه دروس (بیوشیمی بالینی ـ انگل ـ قارچ ـ ویروس ـ باکترى ـ هماتولوژى و بانک خون ـ ایمونولوژى و سرولوژى ـ کنترل کیفی و مدیریت آزمایشگاه) 

 

 
 
 
درباره مشاغل سازمان تامین اجتماعی و آشنایی با آن:
 
 
آشنایی با سازمان تامین اجتماعی
 
اجتماع > خدمات و رفاه - همشهری آنلاین:
سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است
جمعیت تحت پوشش این سازمان، شامل حدود 1/7 میلیون نفر بیمه شده و نزدیک به یک میلیون نفر مستمری‌بگیر است که با درنظر گرفتن افراد خانواده بیمه‌شدگان، جمعیت تحت پوشش این سازمان برای خدمات درمانی به بیش از 27 میلیون نفر می‌رسد.
 
براساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها (با مشارکت بیمه شده و کارفرما) تأمین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست.
 
به همین دلیل، دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و نمی‌تواند قابل ادغام با هیچ یک از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی یا غیردولتی باشد.
 
تکیه‌گاه اصلی این سازمان مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاستگذاری، تصمیم‌گیری‌های کلان و تأمین منابع مالی است.
 
اصول و مبانی بیمه‌گری این سازمان به نحوی تنظیم شده که بین اهداف اصلی آن با اهداف کلان نظام اقتصادی کشور همسویی کامل وجود دارد.
 
از یک سو رونق فعالیت‌های تولیدی و صنعتی موجب افزایش جمعیت تحت پوشش بیمه و تقویت منابع مالی این سازمان می‌شود و از سوی دیگر پوشش بیمه‌ای کارگران به افزایش اطمینان خاطر، ایجاد امنیت روحی و سلامت جسمی و در نهایت ارتقای بهره‌وری نیروی کار منجر می‌گردد.
 
همچنین همه عواملی که فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی را تحت تأثیر قرار دهد بر منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی نیز اثرگذار است.
 
از جمله این عوامل می‌توان به بحران بیکاری، افزایش نرخ سالمندی، بی‌ثباتی در فعالیت‌های اقتصادی، افزایش حوادث و سوانح در کشور و رشد روزافزون هزینه‌های درمان اشاره کرد.
 
تعهدات این سازمان برابر استانداردهای تعیین شده به وسیله سازمان بین‌المللی کار و سازمان بین‌المللی تأمین اجتماعی تنظیم شده و بالاترین حد این استانداردها را در بر می‌گیرد. چگونگی تحقق این تعهدات و ارایه خدمات به وسیله این سازمان را قانون معین کرده است.
 
مهم‌ترین تعهدات و خدمات سازمان تأمین اجتماعی برمبنای قانون تأمین اجتماعی و مقررات مربوط به آن:
 
حمایت در برابر حوادث، بیماری‌ها و بارداری
مستمری بازنشستگی
مستمری از کارافتادگی
مستمری بازماندگان
مقرری بیمه بیکاری
غرامت دستمزد ایام بیماری
پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی
کمک هزینه ازدواج
 
 
سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است.
تعهدات این سازمان برابر استانداردهای تعیین شده به وسیله سازمان بین‌المللی کار و سازمان بین‌المللی تأمین اجتماعی تنظیم شده و بالاترین حد این استانداردها را در بر می‌گیرد. چگونگی تحقق این تعهدات و ارایه خدمات به وسیله این سازمان را قانون معین کرده است.
 تعهدات و حمایت های سازمان :
بطور کلی تعهدات سازمان به بیمه شدگان به دو نوع مختلف تقسیم می شود :
الف : تعهدات کوتاه مدت
ب : تعهدات بلندمدت
تعهدات کوتاه مدت :
مجموعه حمایت هایی که از سوی سازمان درخصوص بیمه شدگان در قالب تعهدات کوتاه مدت صورت می گیرد به شرح زیر می باشد :
حمایت های درمانی در موارد بیماری ، بارداری، حوادث و…،
غرامت دستمزد ایام بیماری
غرامت دستمزد ایام بارداری
هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه
پروتز و اورتز (تأمین هزینه وسایل کمک پزشکی )
غرامت نقص عضو مقطوع
کمک هزینه ازدواج
هزینه کفن و دفن
مقرری بیمه بیکاری
تعهدات بلندمدت:
مجموعه حمایت هایی که از سوی سازمان درخصوص بیمه شدگان در قالب تعهدات بلندمدت صورت می گیرد به شرح زیر می باشد :
مستمری بازنشستگی
مستمری از کارافتادگی کلی
مستمری از کارافتادگی جزیی
مستمری بازماندگان
مزایای نقدی ، غیرنقدی و عیدی مستمری بگیران (کمک عائله مندی ، کمک هزینه اولاد ، عیدی)


 
 
 
 
 
 
 

کلمات کلیدی
دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی ... - مخفیگاه www.makhfigah.com/.../نمونه-سوالات-استخدامی/1107-... Translate this page ... مدیریتی مخفیگاه ، مجموعه نمونه سوالات استخدامی و جزوه آشنایی با سازمان تامین اجتماعی را ... استخدامی شهرداری · دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور. Tags: اخبار استخدامی · استخدامی،دانلودرایگان،نمونه سوال،تامین اجتماعی. دانلود نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی | «ای استخدام» www.e-estekhdam.com/سوالات-سازمان-تامین-اجتماعی/ Translate this page نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه سال ۹۳ تنظیم و بروز رسانی شده ... دانلود سوالات آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی ... مصاحبه تخصصی یا عمومی؟ دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی سازمان تامین اجتماعی-شامل ... www.ssmt.ir/...نمونه+سوالات/دانلود+رایگان+نمونه+سوا... Translate this page دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی , سازمان تامین اجتماعی , نمونه سوالات مصاحبه حضوری , گزینش به صورت سوال و جواب , نمونه سوالات آزمون استخدامی عمومی , سوالات ... سوالات آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی (جدید) shop.iranestekhdam.ir/سوالات-استخدام-سازمان-تامین-اج... Translate this page این محصول حاوی نمونه سوالات مهم آزمون عمومی استخدامی سازمان تأمین اجتماعی و سایر ارگان ها همراه با پاسخنامه آنها و همچنین جزوه ی رایگان آموزشی آشنایی با صندوق تأمین ... نمونه سوالات آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی kandoocn.com › بانک سوال Translate this page با توجه به اعلام سازمان تامین اجتماعی مبنی بر تکمیل کادر مورد نیاز در دو بخش ... شامل نمونه سوالات آزمون استخدامی عمومی شامل بیش از 1300 سوال مهم آزمون های قبلی در ... دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی/رفع مشکل ... kaninet.ir/دانلود-رایگان-نمونه-سوالات-استخدامی-ت/ Translate this page دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی/رفع مشکل ثبت نام ... تامین اجتماعی منحصرا ثبت نام وشرکت در آزمون تامین اجتماعی فقط در سایت سازمان سنجش کشوربه ... ۵/۲-دارندگان مدرک تحصیلی دکتری(عمومی و متخصص) با حداکثر ۴۰ سال تمام . دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی سازمان تامین اجتماعی kar24.rozblog.com/.../دانلود+رایگان+نمونه+سوالات+ا... Translate this page دانلود نمونه سوالات استخدامی سازمان تأمین اجتماعی این بسته شامل سوالات عمومی مناسب برای آزمون استخدامی تامین اجتماعی می باشد که بعد از… دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی - شهرخبر www.shahrekhabar.com/.../1407487140292194 Translate this page Sep 26, 2014 - دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی تامین اجتماعی. کاربران عزیز در صورتی که در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی شرکت کرده اید این مجموعه ... سوالات استخدامی تأمین اجتماعی | استخدام www.estekhtam.com/.../سوالات-استخدامی-تأمین-اجتماع... Translate this page Jul 12, 2014 - بله،مجموعه ای از نمونه سوالات آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی و سایر ... شامل نمونه سوالات آزمون استخدامی عمومی شامل بیش از ۱۳۰۰ سوال مهم آزمون های ... سوالات آزمون استخدامی تامین اجتماعی 93 bwin-help.ir/...//استخدامی%20عمومی/سوالات-آزمون-است... Translate this page دانلود رایگان نمونه سوالات علوم سیاسی و اجتماعی آزمونهای استخدامی ... یک فایل پی دی اف حاوی نزدیک به 1000 سوال از سوالات عمومی آزمون های استخدامی به همراه پاسخ