دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی ثبت اسناد



دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی ثبت اسناد :




خرید سوالات استخدامی ثبت اسناد














درباره مشاغل ثبت اسناد و آشنایی با این رشته :


رشته امور ثبتی :

تعریف رشته :

رشته امور ثبتی دوره ای است که هدف از ایجاد آن تربیت نیروهای مجرب برای نیازهای حقوقی ، ثبتی کشور می باشد و به این ترتیب با توجه به برنامه ریزیهای خاص در این زمینه بسیاری از کمبودها در این سطح بر طرف خواهد شد.آشنایی دانشجویان در این دوره، با تمامی موارد حقوقی – ثبتی- قضایی ، سبب می شود تا فارغ التحصیلان با ادامه تحصیل خود در سطوح بالاتر بعنوان دفتر یاران- سندنویسان – متصدیان املاک – متصدیان بایگانی ، آموخته های خود را جامه عمل بپوشانند ، هدف این دوره تربیت نیروی انسانی متخصصی است که اداره دفاتر اسناد رسمی را بر عهده گرفته ، بطوریکه با کسب مجموعه ای از علوم و مهارتها ، دارای بینش ، دانش و توانایی لازم در حد تجزیه و تحلیل بوده و بتوانند طرح های نوینی را در جهت ارتقای این دانش به کار بندند و اسنادی تنظیم نموده که واجد شرایط صحیح باشد.

بهبود گردش امور و افزایش بازده محیط کار با تکمیل ساختار اجرائی در بخش برنامه ریزی دفاتر اسناد رسمی و نیز ارتقاء فرهنگ محیط شغلی دفاتر اسناد رسمی ضمن ایجاد رابطه صحیح و اصولی اداری بین کارکنان و مراجعین به دفاتر اسناد رسمی از طریق تربیت افراد متخصص و فارغ التحصیل این رشته میسر می گردد.

نقش و توانایی فارغ‌التحصیلان:

1. آشنایی کامل با اسناد – انواع اسناد- اجزای حقوق ثبت و مجموعه قوانین و مقررات ثبتی

2.  آشنایی کامل با روشهای ثبت اسناد، املاک و ثبت شرکتها

3.  آشنایی کامل با وظایف و مراحل انجام کار در سطح کارشناسی امور اسناد و املاک

4. فعالیت در جمع آوری اطلاعات مربوط به بخشنامه­های ثبتی و کمک در تجزیه و تحلیل آنها و کاربرد آن بصورت عملی در دفاتر اسناد رسمی

5. نظارت بر کار اجرایی دفاتر اسناد رسمی و کنترل محاسبات براساس بخشنامه ها و قوانین ثبتی

6.  آشنایی کامل با مراحل راه اندازی دفاتر اسناد رسمی

7.  شناخت عمومی نسبت به اساسنامه های ثبتی و چگونگی کاربرد آنها

مشاغل قابل احراز:

1.  سردفتری اسناد رسمی

2.  دفتریاری اسناد رسمی

3.  وکالت دعاوی خصوصی و دولتی

4.  قضاوت

5.  مشاور حقوقی (کارشناس حقوقی) در وزارتخانه ها و موسسات دولتی

6.  کارشناس حقوقی در اجرای احکام مدنی و کیفری

7.  کارشناس ثبتی در اجرای احکام اسناد و املاک در ادارات ثبت

۸- کارشناس ثبتی حقوقی در تنظیم قراردادهای اقتصادی – بازرگانی داخلی و خارجی در دفاتر اسناد رسمی






درباره سازمان ثبت اسناد

ثبت املاک سابقه ای طولانی دارد و قدیمی ترین سندی که در این مورد از حفاری های تــــلو بدست آمـــده است . مربوط به شهر دودونگی که در کشور کلده است . این ســــند نقشه شــــهردو دونگی را در حـــــدود چهار هزار سال قبل از میلاد نشان میدهد که اراضی آن به قطعات ذوزنقه ، مربع و مثلث تقسیم شده است .
داریوش گفت تا جمهوری های یونانی را در آسیای صغیر ممیزی واراضی مزروعی را بـــــــا قید مساحت و اضلاع در دفاتر دولتی ثبت نمایند .در روم قدیم هم پادشاه وقت دستور داد تمام اراضی مزروعی و متعلقات آنها و حقوق ارتفاقی آنها دراملاک مجاور در دفتر مخصوصی ثبت شود و هر چهار سال یک مرتبه درآن دفتر تجدید نظر بعمل آید و تغییراتی که در آن مدت در وضع املاک حاصل شده است قید گردد.در روم و آتن دونوع ثبت وجود داشت ثبت عمومی وثبت مالی . ثبت عمومی به منظور تعیین آمار افراد ومیزان دارایی آنان بکار میرفت وبه همین جهت املاک هر فرد و قیمت آن معیین میشد .ثبت مالی برای اخذ مالیات بود و مساحت هر ملک وحدود ان ووضع ملک (مزروعی ،جنگل و....) و نام مالک و مجاورین را بر پلاکهای مسی حک میکردند ونقشه املاک را در دو نسخه تهیه یکی را به مرکز میفرستاندتادر دفترراکدامپراطوری بایگانی شود ودیگری را در دفتر راکد مستملکات حفظ میکردند.وچون مهندسین رومی مستخدم دولت بوده ثبت رومی ها رسمی ودر دادگاههامعتبر ودارای سندیت بوده است .
در ایران به دستورانوشیروان ثبت معاملات نزد قضات و در دفاترآنان انجام میشد . در عهد صفویه مرجعی به نام دیوانخانه تاسیس شد که یک نفر قاضی شرع درآنجا به کار معاملات تنظیم اسناد وعقدنامه وطلاق نامه می پرداخت واسناد ومعاملات را مهر ودر دفتر مخصوصی ثبت میکرد . در کاروانسراها نیزدفاتری به نام دفتر تجارت بود که معاملات تجار در آن ثبت میکردند واین دفتر نزد محاکم دارای اعتبار بود .
سیر تاریخی ثبت به طرق جدید در ایران:
نخستین بار در زمان ناصرالدین شاه قاجار فرمانی صادر شد که اداره ای تشکیل شود که مرجع ثبت اسناد بوده و موافق دول متمدنه تمبر زده و در دفاتر مخصوص ثبت وضبط گردید . پس از استقرار مشروطیت قانونی تحت عنوان قانون ثبت اسناد در 139 ماده تصویب شد این قانون مقرر میداشت که اداره ثبت اسنادمرکب از دایره ثبت اسناد ودفتر راکد کل در حوزه های محاکم ابتدائی ووزارت عدلیه تاسیس شود وامور زیر را انجام دهد:
1- ثبت اسنادی که نزد آنها می آورند .
2-دادن صورت از ثبت دفاتر و همچنین سواد اسنادی که ثبت میشود .
3- دادن تصدیقاتی ازقبیل مطابقت رونوشت با اصل ، تصدیق اصالت امضاء ، تصدیق تاریخ ثبت سند ، تصدیق اظهار نامه ، تصدیق هویت و تصدیق حیات اشخاص .
4- پذیرفتن و حفظ اصول اسنادی که آن اداره امانت میگذارند . قانون ثبت اسناد واملاک در 126 ماده در تاریخ 21 فروردین 1302 به تصویب رسید واداره ثبت اسناد واملاک برای دو مقصود تشکیل میشود اول ثبت املاک تا اینکه مالکیت مالکین و حقوق ذوی الحقوق نسبت به آنان رسما‍‍ْ‎‏ً تعیین و محفوظ گردد . دوم ثبت اسناد برای اینکه رسماً دارای اعتبار شود .اداره مذکور تابع وزارت عدلیه بوده و رئیس کل آن به پیشنهاد وزیر عدلیه و فرمان شاه منصوب میشد .
در تاریخ 21 بهمن 1306 قانون ثبت عمومی املاک در 9 ماده تصویب شد که در آن ثبت کلیه اموال غیر منقول را الزامی نمود وبرای تاخیر در تقاضا ثبت افزایش حق الثبت را مقرر داشته .در تاریخ 13 بهمن 1307 قانون تشکیل دفاتر اسناد رسمی در 20 ماده به تصویب رسید . 
در سال 1352 قانون تبدیل اداره کل ثبت اسناد واملاک به سازمان ثبت اسناد واملاک کشور تصویب شد .












کلمات کلیدی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک (اعلام نتایج) | ایران استخدام iranestekhdam.ir/استخدام-سازمان-ثبت-اسناد-املاک/ ۲ ساعت پیش - اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (سال ۹۳) جهت دانلود نمونه سوالات مصاحبه حضوری اینجا کلیک نمایید (همراه با پاسخ). سوالات استخدامی تخصصی ثبت اسناد www.e-soal.ir/سوالات-استخدامی-تخصصی-ثبت-اسناد/ سوالات استخدامی تخصصی ثبت اسناد را که کاملا به تفکیک رشته های شما عزیزان جهت آزمون استخدامی ثبت اسناد 93 تدارک دیده ایم را از ای-سوال دریافت نمائید... نمونه سوالات استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور www.e-estekhdam.com/سوالات-ثبت-اسناد-املاک-کشور/ دانلود سوالات استخدامی ثبت اسناد و املاک کشور. این مجموعه سوالات در ۲۰ مرداد سال ۹۳ بروز رسانی شده است. sabt. مجموعه ی زیر شامل سوالات زیر است : ( تمامی سوالات دارای ... دانلود نمونه سوالات استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ... www.e-estekhdam.com/دانلود-نمونه-سوالات-سازمان-اسناد-و-امل/ ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دانلود سوالات استخدامی ثبت اسناد و املاک کشور. این مجموعه سوالات در 20 مرداد سال 93 بروز رسانی شده است. sabt. مجموعه ی زیر شامل سوالات زیر است ... نمونه سوالات استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک ۹۳ + بحث و ... www.estekhtam.com/نمونه-سوالات-استخدام-سازمان-ثبت-اسناد/ ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نمونه سوالات استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک ۹۳. شما با خرید این محصول یک فایل zip دریافت می کنید که داخل آن شش فایل PDF است. این شش فایل ... دانلود نمونه سوالات استخدامی ثبت اسناد و املاک - استخدام دهوند dehvand.ir/jobs/دانلود-نمونه-سوالات-استخدامی-ثبت-اسنا/ ۶ روز پیش - لینک دانلود دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت نام رایگان ارسال ایمیل استخدام دهوند این بسته شامل نمونه سوالات . استخدام ثبت اسناد و املاک کشور سال ۹۳ - شهرخبر www.shahrekhabar.com/employment/1407932220508143 ۳ روز پیش - استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سال ۹۳. برای مشاهده تجربیات کاربران در زمینه سوالات آزمون، نتایج آزمون، سوالات جلسه مصاحبه و سایر ... نمونه سوالات استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک سال 93 | نمونه ... testdoni.ir/نمونه-سوالات-استخدامی-دروس-عمومی-سازم/388 نمونه سوالات استخدامی کارشناس ثبت اسناد و املاک کد ۱۰۱ · نمونه سوالات استخدامی ... نمونه سوالات استخدامی ثبت اسناد کارشناس تحلیلگر سیستم کد ۱۰۳ · نمونه سوالات ... سوالات آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک www.madkala.ir › سوالات استخدامی › سازمان ثبت اسناد و املاک نام محصول : سوالات آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک. تست های آزمون،نکات کلیدی،سوالات چهار گزینه ای همراه با پاسخ (مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و بالاتر). نمونه سوالات مصاحبه استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک | نمونه ... failha.com/نمونه-سوالات-مصاحبه-استخدامی-سازمان-ث/708 نمونه سوالات مصاحبه استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک. یکشنبه , ۷ دی , ۱۳۹۳ آخرین مطالب سایت بدون نظر. نمونه سوالات مصاحبه استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک ...