دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک قرض الحسنه مهر



دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی بانک قرض الحسنه مهر :




خرید سوالات استخدامی بانک قرض الحسنه مهر با جواب












 آشنایی با بانک قرض الحسنه مهر :
 
با اتکال به خداوند متعال و با هدف گسترش معارف و مبانی شرع مبین اسلام و فرهنگ قرض.الحسنه و تعمیق هر چه بیشتر این سنت حسنه در جامعه ، بویژه احیای مطلوب مبانی اقتصادی اسلامی در نظام بانکی کشور ، تأسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران مورد نظر قرار گرفت . با توجه به تصمیم دولت نهم مبنی بر تأسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور تحقق اصل مهرورزی و عدالت محوری و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی و تلاش در راستای خدمت به بندگان خدا از طریق رفع نیازهای اقشار کم درآمد جامعه ، ضرورت تأسیس این بانک بعنوان یک پروژه ملی که آحاد ملت ایران را شامل می شود، مدنظر قرار گرفت و زمینه جلب همکاری مشارکت آنان جهت توفیق در این اقدام مبارک به نحو مطلوب فراهم گردید.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال و با مشارکت بانکهای دولتی توسط ریاست محترم جمهوری وقت در مورخ 22/9/1386 افتتاح و با گسترش و توزیع موزون شعب خود در سراسر کشور آغاز به کار کرده است. بانک قرض الحسنه مهرایران باصدور مجوز رسمی بانک مرکزی ج.ا.ا. در تاریخ 6/6/1387 و براساس برنامه های تدوین شده ، ضمن انجام امور مربوطه به اعطای تسهیلات قرض الحسنه در ارتباط با فعالیتهای حساب قرض الحسنه جاری و بانکداری الکترونیکی اقدام می نماید .
  بانک قرض الحسنه مهر ایران در بدو امر با 2000 واحد بانکی متشکل از 300 شعبه واگذاری از بانکهای سهامدار و 1700 واحد بانکی ( باجه) مستقر در شعب بانکهای سهامدار شروع به کار نمود . که پس از تشکیل ساختار و سازمان این بانک به دلیل توسعه کیفیت شعب بانکی کلیه شعب آن بانک به صورت مستقل شروع به کار نمود که هم اکنون با بیش از 527شعبه فعال به صورت Online در حال فعالیت هستند .
سکانداران بانک قرض الحسنه مهر ایران از ابتدای تأسیس تاکنون بشرح ذیل می باشد:
- دکتر غلامرضا مصطفی پور (مدیرعامل)
- بهمن مسگرها
- دکتر محمد ابراهیم منصور خاکی
- داریوش بذری
- اسماعیل صابری
- محمد حیدرزاده
- ساسان گلباز
- سعید ملک پور
- فیروز عالم باقری
- محمد الیاسی
- محمد تقی صمدی
- حسین موفقی اردستانی
- محسن پدرام
خلاصه ای از عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران ( در تاریخ 1393/6/31):

    1- تعداد شعب مکانیزه 527شعبه
    2- جمع تعداد سپرده ها 2،360،479 فقره
    3- جمع مبلغ سپرده ها 28/174،025 هزار میلیارد ریال
    4- جمع تعداد تسهیلات 1،196،094 فقره ( که اگر بُعد خانوار را 5 نفر فرض نماییم تا کنون 5،980،470 نفر از تسهیلات قرض الحسنه این بانک بهره مند شده اند)
    5- مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده 52،117،398 هزار میلیارد ریال


آشنایی با مشاغل بانک ها :
کارمند بانک که به آن متصدی امور بانکی یا تحویلدار نیز گفته می شود، از افراد اصلی هر شعبه محسوب می شود که ارتباط دائم و مستقیم با مشتریان بانک دارد. به عبارتی معمولا وقتی مشتری وارد بانک می شود، اولین فردی که با او برخورد دارد کارمند بانک است.

بانک یک سازمان اقتصادی است که وظایفی از جمله تهیه و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارز، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان و... را بر عهده دارد. به عبارتی بانکداری فراهم کردن شرایط و امکاناتی است که به مشتریان اجازه می دهد با استفاده از آنها انواع عملیات بانکی خود را انجام دهند.

مشتریان به دلایل مختلف از جمله تحویل یا دریافت پول، ارز یا اوراق بهادار، گرفتن اطلاعات در مورد انواع حساب ها، تسهیلات و سایر خدمات مالی بانک و... به بانک مراجعه می کنند. فردی که مسئول ارائه بیشتر این خدمات می باشد، کارمند بانک است.

شغل کارمند بانک یکی از پرطرفدارترین مشاغل برای بسیاری از افراد در کشور می باشد. این شغل مزایا و معایبی دارد که توجه به آنها برای علاقمندان به شغل کارمندی بانک لازم و ضروری است. کارمند بانک یک شغل بسیار یکنواخت داشته و تقریبا هر روز کارهای یکسان و مشابهی را انجام می دهد. او باید در کار خود تمرکز و دقت زیادی داشته باشد تا دچار اشتباهات بانکی و مالی نشود. چون کارمند بانک مرتب با مشتریان سر و کار دارد و به منزله ابزار اصلی تبلیغاتی هر بانک محسوب می شود، باید از روابط عمومی و اخلاق مناسبی برخوردار باشد. او باید تا حدی با مباحث روانشناسی ارتباطی آشنا بوده و بتواند عکس العمل های مناسب به خصوص در شرایط خاص نشان دهد.

در سیستم بانکی همیشه حق با مشتری است. بنابراین کارمند بانک باید بسیار در گفتار و رفتارش محتاط بوده و نهایت احترام را به مشتری بگذارد. در صورت بروز مشکل یا اعتراضی از سوی مشتری نیز باید آرامش خود را حفظ کرده و شرایط را به خوبی مدیریت کند. در واقع داشتن صبر و تحمل زیاد لازمه اصلی این شغل به حساب می آید.

از مزایای شغل کارمند بانک می توان به امنیت شغلی نسبی، ارتقای شغلی و مزایای تسهیلات آن نام برد. در بانک های کشور به خصوص بانک های خصوصی شرایط برای ارتقای شغلی از تحویلداری به سرپرست ارشد، معاونت و ریاست شعبه مناسب است که این روند ارتقاء در بانک های تازه تاسیس کوتاه تر و سریع تر است. معمولا بانک های خصوصی تازه تاسیس برای رده های ارشد و مدیریتی شعبه در ابتدا از افراد با سابقه و بازنشسته بانک های دولتی استفاده کرده و در سال های نخست به مرور آنها را با کارمندان با سابقه خود جایگزین می کنند. کارمند بانک همچنین هر چند سال یکبار می تواند از وام ها کمک بهره برای خرید خودرو، مسکن و ... استفاده کند که این یکی از مهم ترین و جذاب ترین مزایای این شغل است.

ساعت کاری بانک ها و موسسات مالی معمولا از 8 صبح تا حدود 4 بعد از ظهر است. البته کارمندان بانک صبح ها برای آماده به کار شدن زودتر آمده و عصرها به علت بستن حساب ها دیرتر می روند. در بسیاری موارد ساعات کاری بانک های خصوصی نسبت به بانک های دولتی کمی بیشتر است. در برخی از ایام تعطیل مانند تعطیلات نوروز، کارمندان بانک به صورت نوبتی باید سر کار خود حاضر باشند.

 
وظایف کارمند بانک

    مطالعه دستورالعمل ها و بخش نامه های بانک – کارمند بانک باید به طور مرتب آخرین دستورالعمل ها و بخش نامه های بانک را مطالعه کرده و از آنها اطلاع داشته باشد تا در کار خود از آنها استفاده کند.

    داشتن برخورد مناسب با مشتریان، درک نیازشان، پاسخگویی به سوالات و ارائه اطلاعات مفید به آنها

    تحویل فرم های لازم به مشتری از جمله فرم های افتتاح حساب، فرم های واریز و برداشت وجه و...و دادن توضیحات کافی در صورت نیاز

    کنترل فرم های تکمیل شده، رفع نقص های آنها، تطبیق امضا و احراز هویت مشتریان

    تشکیل پرونده برای مشتریان بخش تسهیلات

    انجام  کلیه عملیات بانکی مورد نظر مشتریان به کمک سیستم های بانکی

    دریافت و پرداخت پول نقد، ارز، چک و اوراق بهادار

    افتتاح یا بستن حساب های بانکی بنا به درخواست مشتریان

    پاسخگو بودن به سرپرست ارشد، معاون و رئیس شعبه

    کنترل گردش مالی صندوق خود در پایان روز کاری

    کنترل اسناد مالی روزانه و ارائه آنها به بایگانی

    شرکت در دوره های آموزشی که هر چند وقت یکبار بنا به نیاز توسط بانک برگزار می شود

آشنایی باشغل رئیس شعبه بانک

مدیریت کارکنان شعبه خود و افزایش کمیت و کیفیت خدمات مالی به مشتریان از وظایف اصلی رئیس شعبه بانک است. اگر عاشق کارهای مالی بوده و می خواهید نقش مدیریتی داشته باشید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد.

فراهم کردن کلیه امکانات و شرایطی که مشتریان بتوانند به وسیله آنها کلیه نیازهای پولی و بانکی خود را رفع کنند، بانکداری نامیده می شود. مسئولیت انجام درست بانکداری در سطح هر شعبه بر عهده مسئول آن یا رئیس شعبه بانک می باشد.

رئیس شعبه بانک باید به خوبی با کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل ها آشنا بوده و اطلاعات مالی و بانکی به روزی داشته باشد. او باید روابط عمومی بسیار خوب و توان مدیریت و رهبری کارکنان را دارا باشد. معمولا مشتریان خاص شعبه که آورده های مالی خوبی نیز برای شعبه دارند، با رئیس شعبه مراوده زیادی دارند. بنابراین رئیس شعبه باید از توان برقراری ارتباط اجتماعی خوبی برخوردار بوده و شرایط انجام سریع و با دقت کارهای بانکی آنها را در شعبه توسط کارکنان فراهم کند. مسئولیت تمام کارها و اتفاقاتی که در شعبه بانک رخ می دهد، بر عهده رئیس شعبه بانک است. بنابراین باید فردی دقیق، تیزبین و دارای توان خوبی در مدیریت بحران های احتمالی باشد.

کلیه عملیات بانکی و مالی شعبه با مسئولیت رئیس شعبه انجام می گیرد. او باید مرتبا وضعیت مالی، روند افزایش یا کاهش سپرده ها، تعداد اسناد مالی و…  شعبه را بررسی کرده و با برنامه ریزی درست برای ارتقای درجه شعبه و کارکنان آن تلاش کند. زیرا این امر هم زمینه ارتقای مناسب برای رئیس شعبه و کارکنان را فراهم می کند و هم پاداش های مالی خوبی برای آنها به همراه دارد.

معتمد بودن نیز یکی از شاخص های اصلی در انتخاب رئیس شعبه بانک توسط مدیران ارشد می باشد زیرا در صورتی که رئیس شعبه فردی درستکار و صادق نباشد، احتمال زیادی برای سوء استفاده های مالی او در شعبه وجود دارد.

رسیدن به شغل ریاست شعبه بانک به صورت سلسله مراتبی می باشد. به این صورت که فرد پس از ورود به بانک و سال ها فعالیت در سمت های تحویلدار، عضو ارشد و معاونت شعبه، به ریاست شعبه منصوب می شود. این فرآیند ممکن است در بانک های خصوصی و دولتی کمی با هم تفاوت داشته باشد. اما آخرین پست در هر شعبه همان رئیس شعبه بانک است که فرد علاوه بر تجربه و سابقه خوب شرایط دیگری از جمله تاهل و … را نیز باید داشته باشد.

ساعت کاری بانک ها و موسسات مالی معمولا از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر است که ممکن است در بانک ها و موسسات مالی خصوصی کمی بیشتر باشد. البته کارکنان و مسئولان شعبه همیشه صبح ها زودتر آمده و عصرها دیرتر می روند . رئیس بانک باید همیشه در شعبه حضور داشته باشد مگردر زمان هایی که برای شرکت در جلساتی در سازمان مرکزی، خارج از شعبه  است. در زمان نبود رئیس شعبه، معاون شعبه مسئول اصلی کارها می باشد.
وظایف رئیس شعبه بانک

    مطالعه کلیه دستورالعمل ها و بخشنامه های جدید بانک و انتقال آنها به کارکنان شعبه
    برنامه ریزی برای بهبود عملکرد و جایگاه شعبه خود – رئیس شعبه با بررسی وضعیت عملکرد و گزارش و اسناد مالی شعبه، برای رسیدن به اهداف سالانه تعیین شده از سوی سازمان مرکزی بانک، بالا بردن درجه شعبه خود و افزایش کیغیت خدمات آن برنامه ریزی می کند.
    بررسی نیازهای مشتریان و برنامه ریزی مطابق با آنها – رئیس شعبه باید با دقت مشتریان مختلف را بررسی کرده ، نیازهای آنان را شناسایی و برای ارائه خدمات مناسب به آنها برنامه ریزی کند. همچنین باید برای جذب مشتریان جدید و خوب بانکی هم تلاش کند.
    نظارت بر خدمات ارزی و ریالی کلان شعبه و تایید آنها در صورت بدون اشکال بودن
    نظارت بر معوقه های بانکی مشتریان و برنامه ریزی برای پیگیری وصول آنها
    ایجاد انگیزه در کارکنان و آموزش آنها در صورت نیاز – رئیس شعبه بانک باید بین کارکنان شعبه هماهنگی ایجاد کرده و با ارزیابی صحیح کار و دادن پاداش مناسب به کارکنان، انگیزه لازم را در آنها بوجود آورد. همچنین باید در موارد لزوم تجربیات و اطلاعات خود را به کارکنان منتقل کرده و آموزش های لازم را به آنها بدهد.
    نظارت بر کار پرسنل شعبه – رئیس شعبه باید به دقت کارهای کارکنان شعبه را تحت کنترل داشته و بین آنها هماهنگی لازم را به منظور ارائه با کیفیت ترین خدمات بانکی ایجاد کند.
    رفع مشکلات شعبه و حل شکایات مشتریان – در صورتی که مشتری از روند ارائه خدمات بانکی توسط کارمندی راضی نباشد و یا درگیری در شعبه ایجاد شود، وظیفه رسیدگی سریع و رفع آن مشکل و کسب رضایت مشتری به عهده رئیس شعبه بانک می باشد.
    شرکت در جلسات یا کنفرانس ها- معمولا در سازمان مرکزی بانک به منظور انتقال تغییرات و تصمیمات جدید مدیران ارشد به روسای شعب و گاهی همفکری با آنها، جلسات منظمی برگزار می شود که رئیس شعبه بانک باید در آنها شرکت کند. در این جلسات وی از طریق برقراری ارتباط با روسای سایر شعب از وضعیت و شرایط آنها اطلاع یافته و گاهی مشورت ها و توافق های خوبی بین آنها رد وبدل می شود.
    دادن گزارش وضعیت شعبه به مدیران ارشد و سازمان مرکزی بانک

مهارت  و دانش مورد نیاز رئیس شعبه بانک

    توان مدیریت و برنامه ریزی – برای کنترل و نظارت کافی بر کلیه کارکنان و امور مالی و پولی شعبه
    مهارت های ارتباطی عالی – برای برقراری ارتباط خوب با کارکنان، همکاران و مشتریان
    توان تصمیم گیری و مدیریت بحران – برای مدیریت و رفع مشکلات و مسایل شعبه
    مهارت های بازاریابی و فروش – برای بررسی مشتریان موجود و جدید و برنامه ریزی مناسب برای جذب سرمایه آنها در بانک
    صداقت و امانت داری – چون کلیه منابع مالی شعبه در اختیار رئیس شعبه بوده و شرایط برای هر گونه سوء استفاده مالی فراهم است، درستی و صداقت از ویژگی های اصلی و لازم این شغل می باشد.
    آشنایی کامل با قوانین مالی و بانکی – برای انجام مدیریت خوب بانکی، داشتن اطلاع کامل از قوانین و دستورالعمل ها و به روز بودن رئیس شعبه لازم و ضروری است.

فرصت شغلی و بازار کار رئیس شعبه بانک

رئیس شعبه در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی مشغول به کار است. البته برای رسیدن به پست ریاست شعبه معمولا باید ابتدا به عنوان کاربر وارد بانک شده و پس از گذشت سال ها کسب تجربه و طی کردن سلسله مراتب سازمانی به این سمت می توان دست یافت. البته در چند سال اخیر در پی تاسیس بانک های خصوصی، گاهی آگهی های استخدامی از سوی آنها برای جذب روسای شعبه بانک های دولتی برای بهره گیری از تجارب آنها منتشر می شود.

در خصوص میزان استخدام بانک ها در کشور آمار دقیقی در دسترس نمی باشد. در بانک های دولتی تعداد استخدام ها بسیار کاهش یافته است زیرا بسیاری از خدمات بانکی الکترونیکی شده است و همچنین مطابق با سیاست های خصوصی سازی کشور، بانک دولتی جدیدی افتتاح نشده و نخواهد شد. بنابراین روند استخدام در بانک های دولتی به شدت رو به کاهش است. اما در حوزه بانک های خصوصی شرایط کمی متفاوت است. علیرغم الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات، به دلیل خصوصی و رقابتی شدن فضای حاکم بین بانک ها و موسسات مالی، هر چند وقت یکبار شاهد تاسیس بانک یا موسسه مالی خصوصی جدیدی هستیم. این نشان از این دارد که روند استخدام بانک ها در این بخش در چند سال آینده رو به افزایش است.

البته بدیهی است تعداد پست رئیس شعبه در هر بانک یا موسسه مالی و اعتباری نسبت به پست های کاربری شعبه بسیار کمتر و محدودتر است. زیرا هر شعبه یک رئیس شعبه ولی چندین کاربر دارد. بنابراین رقابت برای تصدی پست رئیس شعبه بین کارکنان زیاد است و افرادی که تجربه و توانایی مناسبی دارند می توانند در این رقابت پیروز شوند.




کلمات کلیدی:
استخدام بانک قرض الحسنه مهر ایران سال 93 + استخدام نگهبان ...www.estekhtam.com/استخدام-بانک-قرض-الحسنه-مهر-ا...Translate this pageJul 12, 2015 - نمونه سوالات دانش علوم بانکی در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟ ... پیرو فراخوان جذب نیروی نگهبان در بانک قرض الحسنه مهر ایران (اسفند ماه سال ...استخدام بانک قرض الحسنه مهر در سال 94 | «ای استخدام»www.e-estekhdam.com/استخدام-بانک-قرض-الحسنه-مهر/Translate this pageJul 5, 2015 - برای مشاهده تجربیات کاربران در زمینه سوالات آزمون، نتایج آزمون، سوالات جلسه مصاحبه و ... دانلود سوالات آزمون استخدامی بانک قرض الحسنه مهر ایران ...دانلود سوالات آزمون استخدامی بانک قرض الحسنه مهر ایران | «ای ...www.e-estekhdam.com/دانلود-سوالات-آزمون-استخدامی-...Translate this pageنمونه سوالات آزمون استخدامی بانک قرض الحسنه مهر ایران. این مجموعه سوالات در اسفند ماه سال ۹۳ بروز رسانی شده است. مجموعه ی زیر شامل سوالات زیر است : ( تمامی سوالات ...دانلود سوالات استخدامی بانک مهر ایران | دانلود نمونه سوالات ...file.estekhdami.org/دانلود-سوالات-استخدامی-بانک-مهر-ا...Translate this pageبانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۹۱ از طریق آزمون استخدامی استخدام می نماید. آیا منبعی برای مطالعه وجود دارد؟ بله، نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک قرض الحسنه مهر ...استخدام بانک قرض الحسنه مهر ایران | دانلود رایگان نمونه سوالات ...www.pazhang.ir/.../استخدام-بانک-قرض-الحسنه-مهر-ای...Translate this pageبانک قرض الحسنه مهر ایران در نظر دارد به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود در شغل نگهبان بر اساس ضوابط آیین‌نامه استخدامی بانک از بین داوطلبان مرد ساکن ...استخدام بانک قرض الحسنه مهر ایران (استخدام نگهبان و ...www.ghatreh.com/.../استخدام-بانک-قرض-الحسنه-مهر-ا...Translate this pageFeb 25, 2015 - استخدام بانک قرض الحسنه مهر ایرانبرای مشاهده تجربیات کاربران در زمینه سوالات آزمون، نتایج آزمون، سوالات جلسÙ.استخدام بانک قرض الحسنه مهر ایران سال 94 - یک استخدام1estekhdam.com/.../استخدام-بانک-قرض-الحسنه-مهر-ای...Translate this pageMay 30, 2015 - بانک قرض الحسنه مهر ایران جهت تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز خود در تمامی سطوح ... دانلود نمونه سوالات تخصصی بانک قرض الحسنه مهر ایران.دانلود سوالات آزمون استخدامی بانک قرض الحسنه مهرbwin-help.ir/article49.htmlTranslate this pageدانلود سوالات آزمون استخدامی بانک قرض الحسنه مهر. بانک قرض الحسنه مهر. دانلود فایل ها. کلیه نمونه سوالات و آزمون های سالهای اخیر آزمون استخدامی بانک شامل. بخش اول: ...جهت دانلود سوالات استخدامی بانک مهر ایران - مرجع جزوات و نمونه ...shop.iranestekhdam.ir/سوالات-استخدام-بانک-مهر-ایران....Translate this pageتمامی این نمونه سوالات همراه با پاسخنامه آنها در ۲ فایل PDF ارائه شده اند. مطالعه نمونه سوالات استخدامی سال های گذشته بانک قرض الحسنه مهر ایران کمک بزرگی برای ...استخدام نگهبان در بانک قرض الحسنه مهر ایران سال 93www.estekhdamnews.com/post/11698Translate this pageMar 4, 2015 - بانک قرض الحسنه مهر ایران در نظر دارد به منظور تأمین نیروی انسانی مورد ... برای دریافت نمونه سوالات آزمون های استخدامی با پاسخ اینجا کلیک کنید .